Inlägg från: Birry |Visa alla inlägg
  • Birry

Unga mödrar Danmark

Nu har jag tittat i kapp på veckans avsnitt.

Melissa: Ojoj, snacka om wake-up call att förlossningen gjorde ont! Herregud hon klarade ju inte ens av att sära på benen i början! Kanske hade varit en bra idé att förbereda sig i stället för att bara säga att hon inte ville tala om det... Och oj, vad annorlunda hon såg ut utan påmålade ansiktet. (Såg ni att hon hade extensions, desstom!) Det känns som hon har det nyaste och dyraste av allt, men egentligen inga pengar och ingen framförhållning. Undrar om hon kommer krascha totalt när hon inser hur det är att ha en bebis? Att det inte är en lite docka att ha som accessoir (stavning??).

Katherina: Så skönt att se att hon tar tag i vårdnadsfrågan. Frustrerande att det ska ta sån tid bara, först psykologutredning, sen två timmar varannan vecka! Det kommer ju ta ÅR innan hon får nåt vettigt umgänge! Och patetiskt av Jonas att bestämma att hon inte fick prata om mötet, han har väl insett att han framstår som en känslokall idiot!

Sabrina: Jag blir så ledsen när de filmar på utsidan av huset. Det känns som sådan misär där! Jag veeeet att det inte är ytan som räknas, men de sitter och röker framför tv:n och det är saker överallt och känns så lortigt. :-/ Hua. Men det är ju bra att hon bor hemma så att hon kan få avlastning!

Kristina: Ännu en som verkar köpa och köpa utan att ha råd. Hästar och fancy kläder och träningskort och gud vet allt. Och sen klaga på att hon har så lite tid med Marcus och gå på gym och lämna honom på barnpassning? Kan hon inte gå när han sover när hon nu bor hos sin mamma?? Blev så ledsen när har tultade omkring där ensam...

Stine: Hon verkar väldigt stökig också nu, är hon verkligen så perfekt så att hon behöver avlastning, eller är det bara insikten om att hon vill kramas med nya killen som lett fram till "avlastningshelgerna"?

Så, nu har jag hävt ur mig allt jag suttit och tänkt på!

Ser verkligen fram mot att få se MS och hennes nya nyck. Kan gissa att den kostar massa pengar som mamma ska betala...

• Birry
    N88 skrev 2009-12-08 17:07:54 följande:
    Jag tänkte också på det. Varför tog hon med Tino när hennes mamma var utanför? Chanserna att få en praktikplats blev ju bara mindre..
    Ja, och vägra skriva med i ansökan att hon har dagis + mamma som hjälp om han skulle bli sjuk...?

June - jag kände inte igen henne!! Det var bara rösten som var lik, allt annat ändrat!

Sabrinas bebis var ju en kopia av henne! Coolt! Håller med om att han inte såg ut som bara 12 h! Det var nästan som på film, när de drar ut en 3-månaders bebis ur en fullt sminkad och vacker skådespelerska... Fast Sabrina såg nog mer normalt sliten ut!
  • Birry

Var det inte klassisk "vattenskalle" som den nya tjejen hade (vet inte den medicinska termen)? Jag satt bara och tyckte hon var så lik den där ... *scrollar upp till listan* Marlene som var med ett tag (som blev utkastad från mamman och sen flyttade hem när bebisen kom).

Skönt att höra att det inte bara var jag som kräktes på Camillas byxor!

Vi får hjälpas åt att hålla koll när det dyker upp nya avsnitt och tipsa här så vi inte missar nåt!

God jul!!

• Birry

Alltså Christina, är hon helt 100%? Det är något med hennes ansiktsuttryck som får mig att tro att hon inte är helt smart... *sorry* Tyckte det var riktigt obehagligt att se både hennes och Hannas "delegationer" som var med i förlossningssalarna. (Hade inte Christina dessutom en väldigt "vass" BM?)

Sine är sååååååå löjlig med sitt "han ska passa Oliver"-prat. Klart att en förälder som bor tillsammans med sitt barn klarar av att ta hand om det. Eller så var det bara TV som vinklat det mer än hon menade.

Tycker ärligt talat att det var oerhört korkat av Hanna att inte ha koll på ryggskadan inför förlossningen, när hon nu klarade av att ha koll på shunten i huvudet.

• Birry
    Supermamman71 skrev 2010-05-20 20:11:09 följande:
    Bianca och Peter blir ett fiasko. Samt Peters ord hon är ju bara en gäst här i hemmet på obestämnd tid så hon har gjort sig väldigt hemmastad
    Håller med! Det känns lång väg att Peter bara har Bianca för att komma över Christina och Bianca verkar också mest sugen på ett förhållande, inte på Peter i sig. Och vaddå "gäst på obestämd tid" alt "det ska synas att jag bor här". Har de inte pratat ihop sig om varför hon bor där??

Och det var INTE kul att se Lucas leka med svansen på det där gosedjuret runt sin och Codys hals!! *ryser*

Tyckte att det var en enorm skillnad på hem från Biancas vanliga, välstädade (som man såg i första avsnittet igår) och hem i Peters sunkiga, deprimerande hem som man såg i andra programmet.
  • Birry
    sasssyy skrev 2010-05-21 08:37:46 följande:
    jag håller helt med om rökningen.. men 400 kr räcker inte länge i Danmark.. var det inte för hela månaden också??? Det går ju jävligt mycket pengar i blöjor bara och det köpte hon för ett presentkort hon hade fått av sin mormor.. till saker hon kanske behövde till sig själv.... Man kan gnälla hur mycket om rökningen som helst men faktum är att de har en annan syn på det i danmark och då kan vi väl låta det stanna vid det.. limpa cigg eller ej... 400 kr är ungefär vad jag o sambon lever på en vecka och då har vi storhandlat minst en gång /månad så de pengarna går liksom till färskvaror, pålägg, frukt och grönt och så lite extra "mat" (vi har inte så stor frys) som färs, kyckling och sånt.. så Hon är ensam med TVILLINGAR som behöver blöjor, och hon ska ju ha mat och kunna ha en liten buffert om något händer... hur mycket pengar behöver han liksom?? Han bor på en kasern och har både mat och tak över huvudet... Känns lite som om den lilla söta familjen inte riktigt har diskuterat hur de ska göra med sin budget...
    Ja, lät det inte lite väl dominant att mannen ska "dela ut" pengar och bestämma hur mycket Kristina ska ha? Undrar hur maktbalansen är i övrigt i det förhållandet? Kan överhuvudtaget inte förstå ett förhållande där den ena ständigt bor borta, men det är ju jag det...

Tycker också att hon fick väääldigt mycket för de 400, de borde ju sagt om Kristinas mamma betalade eller så.

Sen undrar jag över orsaken till att Mikael inte skulle komma hem på en månad, om han skulle "jobba exta pass" eller bara sitta på kasernen och softa?
  • Birry

Håller med om att det måste vara mer än vi ser med Hanna. Är det bara jag som får känslan av att Hannas mamma är (fd?) missbrukare? Hon har det där slitna, darriga utseendet... Inte för att det skulle vara nog att skicka henne på mödrahem, men det kanske bidrar.

Och ja, härligt att se Inge le, hon har ju sett helt apatisk ut sen hon dök upp i serien (innan Annabelle föddes också). Trodde faktiskt att hon var "lite obegåvad" eftersom hon hela tiden hade det där uttrycket, men hon kanske bara är/har varit deprimerad?

MS - vad säger man. Som någon skrev ovan, om det är någon som ska på institution så är det hon. Stackars stackars Tino!!

• Birry
    emmgus skrev 2010-05-27 20:23:10 följande:
    Usch jag blir nästan äcklad när jag ser Hannas o hennes mammas relation. På något sätt känns de för intimt.. Med alla dessa pussar, hålla handen o smeka låren.. Blä. Men ja hon ser ut som en fd missbrukare ja
     Skönt att höra att det inte bara är jag som störs av det där smekandet och klappandet, tycker också att det är lite äckligt! Som när hon smekte och sjöng för magen *ryser*
  • Birry
    Nyfiken gul skrev 2010-05-31 18:13:21 följande:
    Vad säger vi om Bianca då hörni?... verkar inte hon lite mer än lovligt.. tja... dum? jag får lite konstiga vibbar kring henne... Line verkar vara en go tjej, men jag kan själv inte fatta hur man kan ha is i magen och tro att en pojkvän på 16 år tänker stanna kvar i ett förhållande och "leka" pappa? - okej att hon själv säger det nu som nyförälskad - men att hans föräldrar dras in i tv-rutan och säger en massa jaddajadda.. då blir jag fan mörkrädd...
    Ja, mitt hjärta blöder när jag ser Biancas son ligga direkt på madrassen utan lakan, med lortig pyjamas i det där torftiga rummet. Visst att de är nyinflyttade (?) men för barnet kan man väl fixa så det blir ett hem i alla fall? Jag kanske är ytlig, men jag tycker det ser hemskt ut.

Och ja, inte är hon den smartaste bruden man sett väl...?

Line verkar göra som alla andra i programmet, om de är singel så ska de snabbt som attans hitta en "pappa" till barnet de väntar, ha med honom på förlossningen och kalla honom för "lillans pappa", för att tre månader senare ha dumpat honom och vara på jakt efter en ny. Det är lätt att se mönstret när man sett programmet några år... Och lite sorgligt, att de inte tror på sig själva och att de klarar det utan att de måste ha nån mer där .
  • Birry
    Elins mamma 2010 skrev 2010-05-31 21:55:13 följande:
    Inge sa ju i nåt av dagens avsnitt att socialen sagt att de skulle ta Annabelle om hon rymde en gång till och det har hon ju gjort nu. Dessutom tänker hon ju vägra flytta till unga mödrar-hemmet. Så det låter ju som att socialen ska ta Annabelle nu?
    Ja, det är nästan så man hoppas att de ska ta Annabel när man ser hur Inge beter sig! Fast det är väl bättre om de hamnar på ett hem liknande Hannahs...
Svar på tråden Unga mödrar Danmark