Inlägg från: bili |Visa alla inlägg
  • bili

Unga mödrar Danmark

Åh! Jag missade dagens avsnitt! :(

hittar varken dagens avsnitt eller gårdagens, eller ens något avsnitt, på kanal5play.se.
    Någon som också har problem med det?
    Vill ju se! :(
  • bili
    AmandaBrun skrev 2010-05-06 20:05:00 följande:
    Jag kan retas lite med att säga att dagens avsnitt var riktigt bra!
    Haha, där där lindrade ju inte direkt abstinensen!
    Hoppas kanal5play.se börjar funka snart! 
  • bili
    emmgus skrev 2010-05-06 20:01:17 följande:
    Jag har inte sett dagens avsnitt än. Men de hänger sig på kanal5play. Funkar de för er andra?
    Nej, det kommer liksom inte ens upp några avsnitt alls. Bara om man bläddrar flera sidor bakåt. Då börjar det dyka upp enstaka... 
  • bili
    AmandaBrun skrev 2010-05-06 20:10:27 följande:
    Ja annars får ni bomba deras support med arga mamma-mail
    Haha! Jaa, får nästan göra det! (;
    Är det någon som vet om det nån gång under dagarna går repris? För jag har då inte sett nåt.
  • bili

Åh! Här är en till som verkligen ser fram emot morgondagens avsnitt! :D

Man blir så beroende! Haha!
    I min vänskapskrets blir jag lite smått mobbad för att jag följer UM så stenhårt. ;P
  • bili

Jag tycker ni är rätt orättvisa mot Stine faktiskt. 

Jag själv hade HG (Hyperemesis Gravidarum, extremt grav.illamående) och vet hur det är... Jag spydde konstant. Fick jättestarka mediciner som stoppade kräkandet men inte själva illamåendet. Fick även akupunktur och vi köpte hem seaband...
    Fick till&med ligga inne med dropp några dygn. 
    Under den perioden låg jag mest i sängen och soffan, om jag inte hängde över en hink eller toaletten.
    Kunde inte ens krama min sambo då han luktade för starkt. Kunde inte ens tänka ordet "mat" utan att spy. Visst hade man bättre dagar, men inte fan mådde man bra för det.
    Det var sällan jag orkade ta mig upp ur sängen eller soffan. Så jag förstår henne.
  • bili
    emmgus skrev 2010-05-27 20:23:10 följande:
    Usch jag blir nästan äcklad när jag ser Hannas o hennes mammas relation. På något sätt känns de för intimt.. Med alla dessa pussar, hålla handen o smeka låren.. Blä. Men ja hon ser ut som en fd missbrukare ja
    Samma här! För mig känns det helt främmande med en sådana beröring mellan tonåring och mamma... Jag undrar om det är så att Hanna kanske inte heller känner sig riktigt bekväm då hon faktiskt tackat ja till hemmet? 
    Och att mamman blir så arg över det... känns märkligt. Jag vet inte. Jag hejar på Hanna. Jag hoppas allt går bra för henne.
  • bili
    Nyfiken gul skrev 2010-06-03 18:21:39 följande:
    jag kan om någon vill apropå diskussionen ovan - berätta om hur det funkar på ett sånt mödrahem om någon har frågor.. har tillbringat 9 månader på ett sådant hem. Jag tycker dock att en sån berättelse är något OT här så jag svarar bara om nån frågar.

Givetvis är alla mammor där av olika orsaker så hur diverse insatser fungerar är ju helt inviduellt men självklart finns det möjlighet att få avlastning vid behov. Och Hanna sa ju själv i programmet att hon kunde få avlastning när hon tex skulle sitta och äta , gå ut och röka och diverse annat - och min egen erfarenhet är att man får inte avlastning "bara för att" - utan det finns en orsak till varför man väljer såna tidpunkter som tex matdags. Och för Hannas del kanske det faktiskt handlar om att matsituationer är ett problem för henne..
    Jag vill jättegärna veta vad ett sådant mödrarhem är egentligen, och hur det funkar. För jag hade ingen aning om att sådana existerade förrän jag såg det i UM. Glad
  • bili

Nåt jag reagerade på vad Line sa i ett av programmen var ungefär: "Han förstår inte att han ska få barn" eller liknande. Då tänkte jag: "Nej, HAN ska inte få barn, DU ska få barn och han är din pojkvän, men inte pappa till barnet."

• bili

ÅH så irriterad jag blir på MS!!!
    Bortskämda snorunge! 

• bili
    Elins mamma 2010 skrev 2010-06-08 17:42:39 följande:
    Vad är det med MS?? Det går dåligt med att montera sängen och då avreagerar hon sig med att färga håret?? Förvånad Och NIONDE flytten på 1,5 år??
    Ja, alltså... jag finner inga ord faktiskt! 

• bili
    sasssyy skrev 2010-06-08 19:56:27 följande:
    känns lite "galne Gunnar"... hur många här minns den butiken????
    Åh! Hahaha, jag minns! Men där kunde dom ha riktigt roliga skitsaker! :D
  • bili

Usch vilken jobbig stämning det blev mellan Rebecca och Jakob... 

• bili

Till att börja med måste jag fråga om det bara var på min tv som texten inte funkade i första halvan i andra avsnittet? 

Och fy vad glad jag är för Hannah's skull! Kom en liten glädjetår faktiskt! :)

Och ang. tvillingpappan... Jävla AS!
    Fast jag funderar på om han kanske fått en förlossningsdepp. Pappor kan ju faktiskt också få det...

Och Kristina (Maja's mamma, hette hon så?) verkar ju ha grava problem med sitt temperament.
    Och jag undrar varför inte pappan får träffa Maja för? Sa dom det? (Som sagt, texten funkade inte och min danska är inte den bästa!)  

• bili

Okej, då är jag med!

Självklart hade jag också reagerat som Majas mamma. Det hade nog vem som helst.
    Jag syftade mer på det hon berättade om hur hon var mot sin mamma och bror igår.
    Fast nu när jag läser igen så ser jag att jag inte tog med det. Haha! Så går det när man är distraherad av en liten 9-månaders :P

Jag borde skrivit :
     "Och Kristina (Maja's mamma, hette hon så?) verkar ju ha grava problem med sitt temperament, efter det man fick höra igår om hur hon behandlat sin mamma och bror, men jag förstår att hon reagerade som hon gjorde i det läget."

• bili
    malung86 skrev 2010-06-10 20:58:28 följande:
    Det missade jag. Hur hade hon behandlat sin mamma och bror?
    Igår sa hon att hon slagit dom, fast hon visste inte varför. 
Svar på tråden Unga mödrar Danmark