-
Det kan ju vara så att vissa av de unga mödrarna hade kontakt med soc redan innan dom blev gravida, av en eller annan anledning...då vill nog soc ha extra koll när det dessutom kommer en liten bebis till en redan strulig familj...mamma hampus skrev 2010-05-05 23:34:36 följande:Hallå på erJag har funderat lite nu om unga mödrar, minns ni mamman som fick sin lilla son Simon tror jag att det var.Hon var väl runt 15 år och hon bodde hemma och kommunen och socialen ville kolla henne om hon var redo och ta hand om ett litet barn.Hon bodde hemma och det såg för jävligt hemma hos dem.Och jag inte minns fel såg det ut som att de hade en kanin i ett akvarium eller så har jag bara drömt detta.Till saken de pratar inte om henne längre man ville ju se hur det har gått med allt,men det jag tänkte på var att det är ju samma situation för Inge hon bor ju hemma och är 17 år skall inte kommunen ha koll på henne också eller gäller det bara de mammor som är under 17 kanske..vad tror ni?Tyckte att det är lite kneppigt att de inte kollar henne så också då..
-
Nån mer än jag som reagerade på att Melissa inte hade nån hatt/mössa på lille Joshua när dom var ute?!!
Herre Gud ungen har precis tillfrisknat från hjärnhinneinflammation... -
Melissa lät faktiskt ganska "normal" i början av avsnittet när hon satt och pratade om sonen och hans sjukdom...men hon tog ju priset när hon tog med sig ungen in i solariet...!
Stine och Benno påminner lite om barn som leker "mamma, pappa, barn"...och tycker hon har lite dålig inställning när det gäller Isabellas pappa, visst han har inte velat ha med henne att göra, men på Stine låter det som att hon inte vill att han ska ha någon kontakt med Isabella, det är ju Benno som är hennes pappa nu ungefär.
Inge var jätteduktig under förlossningen tycker jag! Men shit vilka blåsvarta läppar bebisen hade! -
I ett avsnitt tidigare i veckan, när vi fick se när hon kom till mödrahemmet, då satt hon ju och ammade och skulle sen lägga ner Cecilya i vaggan, då svor hon också åt henne, lite tyst sa hon "Men sov då för fan" eller nått sånt.....bara lilla jag skrev 2010-06-02 18:37:00 följande:ja jag fattar inte att dom kan lämna barnen framför tvn sådär.. helt sjukt..
Men nej jag tycker fortfarande inte att hannah är en bra mamma åt hennes flicka.. Jag ser bara påtvingade pussar och påtvingad kärlek eller vad man ska säga.. ett spel för galleriet så att säga.. och att hon säger "för i helvete ska man inte få äta i fred" när hennes dotter vaknar under middagen ja vad tror hon? jag fick inte äta en hel måltid ostört innan m,in son blev typ halvåret.. återkommer btw skvaller om michelle och nadja i spoilern för den som är intresserad :D
Visst kan man bli frustrerad och säkert var det en pressad situation just då men jag tycker ändå inte att man svär så åt sin bebis...
Och om man nu ska visa sig från sin bästa sida på mödrahemmet, varför då be om hjälp av kvinnan som jobbar där hela tiden?