Inlägg från: SweetNilam |Visa alla inlägg
  • SweetNilam

Unga mödrar Danmark

sasssyy skrev 2010-05-10 10:51:25 följande:
    Det är något med henne som känns så osunt.... hon verkar så hal och falsk.. ALLT ska genast bli så bra.. "jag ska bara".. först var det hästar o hundar i överflöd (hästar iaf) och sen såldes dem, sen skulle hon väl börja med avel!?!?!?!? - jag som inte ens är särskilt duktig på hästar fattade direkt att det hela inte var särskilt genomtänkt eller genomräknat...sen var det brevbärare väl?? Hon verkar vara så jääävla entusiastisk de första veckorna på något nytt sen är allt bara skit.. ADHD???? Och detta med en kille, det verkar som om hon mer är ute efter en pappa till pojken än någon som kan platsa i hennes liv och som kan ge och få kärlek... någon som kan "ställa upp" och passa marcus när mammsen säger nej liksom.... Och att gå till hypnoterapi istället för att plugga inför ett prov.. borde hon inte tänkt lite och gått till terapin lite tidigare??? Jag kan inte sätta fingret på det.. ... Men hon känns inte helt 100...
    Ojoj, snacka om att kasta ur sig diagnoser. Men det kanske bara är jag som inte tycker om att klassifiera folk. Ursäkta, men jag tycker inte att man "antar" sådant, även om personerna väljer att hängas ut. Där går iaf min gräns

Sen så gick hon inte på hypnosterapi för att slippa plugga. Hon gick dit för att bota sin rädsla att prata inför folk på prov, så detta var ett muntligt eng prov. Mycket sund inställning att resonera som så att behöva ta in andra tips och råd.

I mina ögon verkar hon sund och frisk, men hon har nog inte haft dte så lät i livet och hon vill mycket för Marcus, så mycket att hon har svårt att hitta sig själv. Just med tanke på att hon "hackat runt" på så många utbildningar och jobb.. och hon är inte ens 21? eller vad är hon? Hon försöker iaf och hellre testa på massa olika än ingenting alls. Erfarenhet får hon iaf. Hoppas hon lyckas med examen nu iaf. Många verkar tampas med den...
  • SweetNilam
    sasssyy skrev 2010-05-10 17:34:01 följande:
    Hon sa själv att hon borde sitta hemma o plugga glosor dagen före provet men valde istället att gå i terapi...
    Så uppfattade inte jag det. Jag uppfattade det som att hon hade pluggat, men istället för att sitta och än en gång mata in allt (som hon säkert redan kunde) gick hon för att bota sin rädsla. Jag uppfattade det inte som ett val mellan att inte plugga (och inte kunna ett skit) eller att plugga och kunna allt. Utan jag tror hon valde terapin istället för att just "läsa på en gång till" vilket aldri gändå brukar löna sig.

Du får ha dina åsikter
  • SweetNilam

Åh, måste skriva lite, fas tjag inte gillar att "klanka ned" på andra...

Peter gillade jag väl hyfsat när han var med Christina. Han är ändå rätt vuxen! Klart, han är ju ganska gammal (i relation till de "unga" mödrarna), men nu.. Jisses. Klart som korvspad att inte Lukas "lyssnar" till kvinnor om han har den inställningen! Sen är det nog kvinnorna i hans närhet som har svårt att verkligen säga till, men Peter verkar väldigt inställd på att det inte ska fungera för kvinnor att säga till honom.

Sen tycker jag han kastar sig aldeles för snabbt in i ett familjeliv igen. En relation kan han ju få ha, men Lukas är 4 år och har alltid varit ensambarn. Klart det inte är lätt när mamma och pappa först skiljer sig, sen tar han in en ny tjej och hennes son!? och så pratar de inte ens med varandra om problemen! Han kan ju ta det lite lugnt kan jag tycka. Sen får de ju vara med barnen och leka. Bianca satt ju bara och tittade på. Jag tänker som så att hon (och peter) måste visa Lukas (och Cody) hur man leker tillsammans för att sedan klara att leka utan att vuxna ser på.

• SweetNilam
    sasssyy skrev 2010-06-02 14:07:02 följande:
    JAPP.. eller.. fröken ursäkt kanske.. sambon mailade o frågade vad jag gjorde på FL när jag ska skriva tenta....han hänger ju minsann här också om än väldigt anonymt ha ha...fick förklara.. skriver man tenta och ska vara färdig en dag före utsatt tid får man planera.. men då får man offra... Unga mödrar tex.. så TELL MEEE
    Mitt minne är bra, men kort så sammanställer lite som sagt i tråden och lägger till lite som jag minns själv!

Bianca fick vi följa när hon väntade hem sin nya kille. Han hade varit på Kanarieöarna och dykt med en vän. Såg ut som hon stod ett bra tag och väntade med lille Cody som inte alls ville vänta. Han var superövertrött och klände bara en massa. Verkade lite dumt att ta med honom dit. Bianca tillkännagav också att hon aldrig flygit, bara varit på flygplats för att möta andra och "se flygplanen lyfta och landa" Hennes hem börjar se bättre ut, men Codys rum var en aningen stökigt.

Tvillingmamman var på återbesök med Isabella och de förklarade henne i princip frisk, fast hon skulle ta ett urinprov då hon fortfarande kräks och har feber. Tobias fick komma hem igen. Pappan spg man knappt skymten av i TV rutan.

Christina? Chatarina? Nåja. mamma till Maja. försökte få sig och dottern till att bli modeller. Det gick inte så bra... Maja var en aning för "stökig" tyckte agenturpersonen och sådana som mamman själv hade de gott om så de behövdes inte där för tillfället. Maja kundekomma tillbaka när hon var 106 cm. Detta var mammans stooora dröm och om det inte gick för henne ville hon gärna se Maja där, fast Maja får ju förstås bestämma själv Sedan bråkade hon med Majas pappa i telefonen. De hade inte pratats vid på väldigt länge

M-S försöjte få tg på Tinos pappa Martin för att bestämma hur umgänget skulle ske över julen, då Tion ska vara hon honom. Hon fick inte tag på honom men pratade med Tions farmor som såg fram emot att han skulle vara där. M-S själv var lite kluven, men hon såg det positivt å Tions vägnar. Innan hade hon skrivit ett brev till familjerätten där hon menade att Martin en följt "besöksplanen" men då han nu hörde av sig inför jul ville hon vänta med att skicka det. Å just de ja. Hon bor hemma hos sin mamma igen!

Katerina träffade Peter i hans lägenhet. De är tillsammans nu. barnen verkar komma väl överrens. De ser allt lite förälskade ut. Men kan för mitt liv inte förstå varför man drar med sina barn in i relationer som varat i typ 2 månader...

Hanna åkte till mödrahemmet (fast det kanske var tidigare) och verkade trivas där. Men mamman blev ledsen när de for. Hon stod på färjan och rökte med sin dotter i famnen. Lite väl kan jag tycka. Dottern var ju inte mer än 10 cm från ansiktet!

Nu har jag skrivkramp och kommer inte på er.. andra får fylla på!!
  • SweetNilam
    Elins mamma 2010 skrev 2010-06-02 14:59:29 följande:
    Nadja var länge sen man såg i UM...
    I spoilertråden finns länkar till en dansk tidning där man kan läsa artiklar om nästan alla som är och har varit med i programmet! Även Nadja!
  • SweetNilam
    Elins mamma 2010 skrev 2010-06-02 15:17:52 följande:
    tack för tipset,  fast jag vill undvika spoilers och i de artiklarna finns säkert massor
    Japp, därför skrev jag att länken fanns i just spoilertråden...
  • SweetNilam
    bara lilla jag skrev 2010-06-05 13:42:42 följande:
    haha jag satte nästan kaffet i halsen när hon började prata om christiania och att hon  skulle dit med sin son.. till och med jag som bor i sverige och har noll koll på danmark annars vet vad christiania är och innebär.. Och jag skulle nog inte ta med mina pojkar dit nej :P

Nadja är helt underbar och jag tror att hon och hennes rene verkligen är själsfränder :) Fantastisk mamma det man har sett av henne :)
    Det var ju just precis den inställningen hon ville få bort

Jag har varit där, dagtid. Det är inte så farligt som det ser ut att vara. Väldigt vackert och vi var in i en mysig butik med gamla möbler... men nej. Skulle inte vilja vara där om kvällen/natten.
  • SweetNilam
    bara lilla jag skrev 2010-06-05 13:56:24 följande:
    haha jasså.. ja jag kollar och lyssnar bara lite halvt som halvt på um.. har 2 busungar som inte är så roade av att jag tittar haha... jag förstog det som att hon var där och ville titta vad det var liksom typ för att hon inte visste det.. Men som sagt tittandet och lyssnadet är något halvhjärtat från min sida :)

Men med ett barn, man vet ju aldrig det kan ju springa ut nån som är snedtänd eller vad som helst.. visst det kan det var som helst men risken är ju något större just där :P Så gå där själv, defenitivt det skulle jag.. Men med barnen, njae tror inte det..
      Men det var ju en rolig lekpark :D kanske inte så konstigt hahaha.. 

Ja, alltså som sagt. Hon ville dit för att  "se om det var så farligt som det sades".

Sen får man får ju givetvis göra precis som man vill där, men jag tycker det var modigt av henne (hon som verkar vara så tillbakadragen) att ta steget och göra något annat och då framför allt "trotsa sina fördomar". Det är ofta mycket folk i Christiania, som inte "ser konstiga ut" eller hur man nu förväntar sig att de "ska" se ut  Sen strosar det annat folk där med. Det är ju trots allt en stor turist"attraktion" när man är i Köpenhamn.

Ser liksom ingen anledning till att inte ta med barn dit. Antingen vill man dit eller inte, svårare än så behöver det ju inte vara. Men det är en annan diskussion
  • SweetNilam
    bara lilla jag skrev 2010-06-05 17:03:22 följande:
    jag är väll kanske lite larvig men jag tar inte med mina barn till ställen där jag vet att det finns mkt alkisar och narkomaner här heller.. känner att dom har ett helt liv på sig att upptäcka att sånna finns så varför utsätta dem för det redan nu.. Sen är jag själv jäkligt less på dem med så jag håller mig borta :P

gullpuckot: troligvis pga cancern.. en graviditet innebär att hon måste trappa ner rejält på medicinerna vilket kan leda till att hon dör.. så hon känner väll att hon är färdig och inte vill ha flera barn eller riskera det heller :) 
    Ah, jag skulle iaf ta med mina barn på Göteborgs gator, runt i Nordstan osv, men men.. det är ju bara jag det.

Men jag märker ju att kunskapen är sådär. Inget illa menar, men här, läs lite om Christiania. Nog för att det finns droger, enda skillnaden mot de "vanliga" gatorna är väl isf att de säljs någorlunda öppet istället för att smygas runt. I övrigt är christianerna själva mot tung narkotika. Christiania är en fristad för "alternativt tänkande". Nu har jag inte satt mig in i det mer än vad wiki säger + egna erfarenheter då. Inte gick det runt fyllegubbar och drägglade iaf. Då är våra storstäder värre på den fronten isf.

Jag propagerar på intet sätt för Christiania, men öppna sinnena. Där är inte farligare än någon annan stans i Köpenhamn/Norden. Det är den näst största turistattraktionen i Köpenhamn. Om det hade varit farligt hade de inte legat så högt på listan... Säger inte heller att du genast ska ta barnen och åka dit, men var inte så fördomsfull!
Svar på tråden Unga mödrar Danmark