Inlägg från: Modesty Blaise |Visa alla inlägg
  • Modesty Blaise

Unga mödrar Danmark

En av de unga mammorna lider av sitt graviditetsillamående. Och det är förstås besvärligt att ha hyperemesis (om det nu är det hon har?) men i avsnittet som jag just har sett säger hon själv att hon mått bättre under dagen och inte kräkts alls. Ändå går hon inte upp från soffan för att umgås med det barn hon har?

Och den här Malou Stella verkar bara vilja ha sonen Tino som en docka att klä på. 
    Oj, nu kommer det visst ett avsnitt till.
  • Modesty Blaise

Tino är uppe igen och hans mamma sitter och pratar i telefonen. 

Jag blir inte imponerad av de här mammainsatserna.
  • Modesty Blaise
    AmandaBrun skrev 2010-05-10 17:44:14 följande:
    Klaga på M-S. Hon gör faktiskt så gott hon kan!
    Är detta inte en tråd i vilken jag får kommentera programmet som jag just ser på?
    Hennes "så gott hon kan" ger jag inte mycket för. Faktiskt.
  • Modesty Blaise
    AmandaBrun skrev 2010-05-10 17:47:34 följande:
    Ja dom kan va envisa dom små jävlarna Men han fick ju en tröja med bilar på! Och om hon hade haft råd hade han faktiskt fått en jacka med!
    Va? Vad pratar du om? 
    Det jag sade var att hon verkar anse att det är viktigare hur han ser ut -klädmässigt- än att bemöta honom i trotssituationer och annat. Hon verkar ha svårt att se honom.
    Vidare ger hon intryck av att vara trött och leds. Vill hellre göra något för sig själv än att ta itu med det barn hon har.
    Men alltså, detta känns ju väldigt bisarrt. Om du inte är någon av dem programmet handlar om förstår jag inte varför du verkar ta mina åsikter om deltagarna personligt? Jag har inte på något sätt uppträtt oartigt mot dig. 
  • Modesty Blaise
    sasssyy skrev 2010-05-10 17:54:22 följande:
    Den vagnen köpte hon när hon var gravid.. hon sket i att betala en hyra eftersom hon ändå sagt upp sig från sin lägenhet eller hur fasen det nu var... den var sviiiiiiiindyr.. Hon jobbade ju som någon slags butikschef i en Telenorbutik eller liknande (tyckte jag såg deras logga i bakgrunden) så hon har ett jobb att gå tillbaka till efter  barnledigheten och har förmodligen en rätt så schysst föräldrapenning men hon var dålig på att hålla ordning på sin ekonomi och halkade efter.. för när killen gick ifrån henne var hon ju tvungen att slänga ut möblerna som var hyffsat nya och köpa nytt (visserligen på JYSK) för hon ville inte ha en soffa som påminde henne om exet...
    Men hon behöll barnet? Han påminner inte om exet kanske?
    Omoget att göra sig av med möbler om man inte har ekonomi för det, av en sådan orsak. Tycker jag (är väl bäst att tillägga).
  • Modesty Blaise
    AmandaBrun skrev 2010-05-10 17:56:08 följande:
    Sorry! Jag är ironisk Jag håller med till punkt o pricka att det finns en del saker som känns sådär när det gäller M-S "mammakunskap" La ni förresten märke till dagens hårfärg med en käck ljus slinga
    Phew! Jag trodde du var allvarlig. Tänkte nästan hoppa ur tråden och sluta se på dessa mödrarna.
  • Modesty Blaise

Jo, jag har sett något avsnitt tidigare. Fast jag har för mig att det var norska tjejer då. Jag kan ha fel. De var kanske danska. Minns en liten söt tjej om var ihop med en ung kille, de blev anmälda till sociala myndigheter. Handlade om att de lät sonen se på tv medan han åt bland annat. Ja, jag minns inte så noga. 

Intressant program dock. Unga har till vissa delar andra problem än oss äldre. Eller de adresserar dem annorlunda. Samtidigt finns det förstås jättemycket som är bra med yngre föräldrar också.
Svar på tråden Unga mödrar Danmark