Inlägg från: längtar och väntar |Visa alla inlägg
  • längtar och väntar

Unga mödrar Danmark

Kan inte riktigt namnen på de som är med, men hon med Joshua verkar inte riktigt klok.. Nu ska hon ha dopet en annan helg än sagt från början för att pappan och hans familj inte ska vara med.. Visst, det kanske hänt en massa mellan dem, men samtidigt så är det ändå sonens pappa!

• längtar och väntar
    Rocktroll skrev 2010-05-13 17:16:54 följande:
    Märks ju att varken Melissa eller hennes väninnan förstår innebörden av ett dop. "Nu får han sitt namn" och "Om något händer föräldrarna så är gudmorn där och tar hand om barnet". Har ju inget med namnet att göra och det är ju inte så längre att om något händer föräldrarna så tillfaller vårdnaden gudmor/gudfar. Viss likhet mellan melissa och hennes kompis med haha
    Fast just det där med att om det händer föräldrarna något kan faktiskt vara annorlunda i Danmark.. Det var ju någon av mammorna som skulle ansöka om ett namn till sin bebis och då var det ju prästen som höll i det och skickade in pappret etc.
  • längtar och väntar
    Rocktroll skrev 2010-05-13 17:20:05 följande:
    Det visade ju sig att prästen inte hade något med det att göra egentligen utan det va bara hanna eller vad hon heter som trodde det. Han skulle ändå kolla upp om namnet KAN bli giltigt men det är ju samma sak i sverige alla namn godkäns ju inte.
    Var det verkligen så? Sa han att de skulle skicka in pappret någon annanstans?
    Vet bara att man tror att Danmark är så nära och likt vårt land, men så är det inte alltid.
  • längtar och väntar
    Hayati skrev 2010-05-13 17:17:41 följande:
    Hihi men hon ser ju inte klok ut! Allvarligt talat, vet inte om hon har bränt sig i solen eller har way too much brunkräm
    Hehe, ja det också :)
  • längtar och väntar
    AmandaBrun skrev 2010-05-13 17:22:11 följande:
    Jag tycker att det är dålig stil av Melissa att ordna med dopet av Joshua så som hon gör. Omoget är väl ett bra ord här.
    Verkligen! Relationen mellan henne och pappan lär ju inte bli bättre och det är sonen som blir lidande!
  • längtar och väntar

T.o.m. berättarrösten säger "nu blev han döpt till Joshua...", men man blir inte döpt till ett namn... Hmm..

• längtar och väntar
    Rocktroll skrev 2010-05-13 17:30:29 följande:
    Ja han sa ju att han inte kan bestämma om namnet blir godkänt eller inte men att han kan kolla upp om det kan bli det när hon väl är född
    Jo, men jag menade inte att han bestämmer om det kan bli godkänt eller inte, men det verkade som man anmäler barnets namn till prästen. Sen om det är ett "konstigt" namn så skickar man vidare? Men jag kanske missuppfattade allt!
  • längtar och väntar
    Rocktroll skrev 2010-05-13 17:45:27 följande:
    Aha du mena så. Har ingen aning om det verkligen var så eller om dom ville prata med sin präst om namnet bara iom att dom är djupt troende.
    Jo det kan vara så också.. Som sagt, en hel del är annorlunda i Danmark trots att det ligger så nära oss.
  • längtar och väntar
    Isanje skrev 2010-05-16 22:38:21 följande:
    okej skumt...
    Du kan bläddra mellan sidorna, finns 19 sidor med avsnitt av Unga Mödrar! Kolla där nere där alla avsnitten är, där står en etta och så är där pilar där du kan trycka.
  • längtar och väntar
    pingstlilja skrev 2010-05-21 09:32:29 följande:
    Instämmer i det du säger. Visst röker dom överallt. Jag bor bara några minuter från Danmark så jag vet. Man blir rökförgiftad om man skulle gå på en restaurang. Nej det är ju det som är roligt att se just detta. Jag älskar programmet.. och denna tråden.
    Fast de har också infört rökförbud på restauranger nu!
  • längtar och väntar
    cherrypie skrev 2010-05-21 11:55:50 följande:
    Jag dammsuger varje dag:P Skurar efter dammsugning kanske 2 gånger i veckan. Köket nästan varje dagP
    oj, dammsuger varje dag? Och skurar så ofta? 
    Vi kanske dammsuger max 2 gånger/vecka och moppar mer sällan än så.. Köket tar vi däremot varje dag i princip (när det gäller att putsa av diskbänk och så).
  • längtar och väntar
    cherrypie skrev 2010-05-21 12:14:07 följande:
    Har en katt, som drar med sig sand ut i hallen frå där hans kattlåda står. Och det stör jag mig på så när jag ändå dammsuger hallen tar jag köket och vardagsrummet. Ibland bara köket och hallen. Köket skuras mest typ på kvällen, så jag får bort alla matresten som dottern slänger ner:P
    Ah, ja men då kan jag förstå det lite mer.. Vi har inga husdjur, så det problemet har inte vi.
  • längtar och väntar

Tittar på de gamla avsnitten nu.. Stör mig något fruktansvärt på Malou Stellas mamma! MS vill flytta hemifrån och mamman säger bara hela tiden att hon inte kommer klara av det och han är så otålig för att hon är ung etc.. Snacka om att trycka ner tjejen..

• längtar och väntar
    emmgus skrev 2010-05-24 10:13:50 följande:
    Jag har då inte dsett några anväda sig av lustgas i Danmark va jag kan minnas, men vet inte :)
    Tur att man inte ska föda där då! Jag vill klara mig på lustgas, vill helst inte ha epidural, men i Danmark verkar alla ta epidural
  • längtar och väntar

Han Peter som ni pratar om, vem har han varit tillsammans med innan i serien? Känns som jag missat något?

• längtar och väntar
    sasssyy skrev 2010-06-02 14:46:02 följande:
    nej.. jag googlade och det stämmer inte alls med hennes utseende...
    Jag tyckte det stämde, hon var även vän med någon Michella som jag vet var med i serien som hennes bästa vän.. 
  • längtar och väntar
    Isanje skrev 2010-06-02 14:53:05 följande:
    PÅ fejan har hon en bild när hon ligger ner i underkläder ser inte om de e hon men hon är vän med stine och jag tror Glennie
    Hon är även vän med Nadja, tycker det ser ut som hon i alla fall.
Svar på tråden Unga mödrar Danmark