Inlägg från: artax |Visa alla inlägg
  • artax

Unga mödrar Danmark

livet med barn skrev 2010-05-20 17:14:30 följande:
    vad är det för blandning på melissas hundar? chihuahua och?
    är det inte renrasiga chihuahua hon har? Jag har undrat hur hon har råd speciellt innan hon flyttade när hon var gravid värsta flådiga lägenheten och 2 chihuahua men det kanske är förklaringen då.. ;)
  • artax
    Elins mamma 2010 skrev 2010-06-20 12:27:07 följande:
    Nån som vet var man kan köpa en sån där nyckelring som Stine gav Benny när de förlovade sig? den var ju jättefin.
    Liknande kan man göra på lisberg, typ som en fotoautomat som tar en bild så kommer bilden ut på en lite bricka som man kan ha i halsband eller på mobilen nyckel eller liknande.. :)
  • artax
    Princess Sophie skrev 2010-06-21 17:36:13 följande:
    Hoppas inte att Inge är med nästa säsong. Hon borde inte fått vara med den idiotbruden man beter sig inte så som hon gör. ÄLSKAR tvillingmamman, hoppas att hon och hennes man hittar tillbaka till varandra dom har ju trots allt två barn ihop och det är ju ett levande bevis på att dom en gång älskat varandra. Underbara vackra barn. Kan man inte få följa Christina nu när hon oc Lukas pappa Peter inte är tillsammans mer utan han har ju dragit över två unga mammor efter henne i serien och är ju som vi vet tillsammans med Katarina. Katarina har inte haft det lätt hoppas han inte sviker henne hon har ju som sagt inte haft det lätt.
    Vänta vänta här nu, gud vilken koll du har! :D Vem är inge för dt första?

Christina är den smala oftast blonda tjejen som jobbar med naglar eller? har hennes kille dumpat henne och är med katarina som har en ängel Mikkel och en pojke hon lämnade bort? har jag fattat det rätt då? :O vilken soppa! 
  • artax
    sasssyy skrev 2010-06-22 07:01:40 följande:
    Inge är hon den tråkiga mamman som bodde med sin pappa och styvmamma, hon som såg ut som om hon inte duschat de senaste tre veckorna och som gnällde och rymde för att hon inte fick som hon ville.....
    Åhh.. *försöker minnas* Fasen jag är inte säker på att jag vet vem det är.. men en jätte ung tjej va, typ 16? mörkthår? Svårt att minnas alla.. ;)
  • artax
    Milliemolly skrev 2010-06-22 10:16:19 följande:
    Har Mikkels mamma lämnat bort ett barn?
    Yes, hon blev ihop med någon killkompis och dom blev gravida.. han verkade jätte stabil och trevlig men hon verkade må skitkasst och kände att hon inte räckte till till båda barnen när hon inte var tillsammans med lillkillens pappa, så som jag fattade det åkte hon dit lämnade barnet och sedan har han fått ensamvårdnad.. Jag undrar direkt hur mkt hjälp HON fick i detta! Såg ågot annat avsnitt när hon skulle få träffa pojken med en socialsekreterare och hon vill ha delavårdand men fick inte, hur lever hon nu någon som vet? :)
  • artax
    annakohler skrev 2010-06-22 08:26:35 följande:
    är det några mer än Nadia (cancer) som har en blogg
    Åhh spännande det vill jag oxå veta! Ge mig gärna en länk till nadias blogg!! :)
  • artax
    MammaÄrJag skrev 2010-06-22 10:53:45 följande:
    Hon  Har gett upp om att få tillbaka sin yngsta son nu. Hon är ihop med en kille som har barn med en annan tjej från serien (peter som var ihop med christina och har sonen lukas)
    jag är inte säker på vem det är, men christina är den smala ljusa tjejen som blev nagelteknolog el vad det heter? och hennes kille skulle bygga en vägg härom dagen el? :) har dom träffats för att dom var med i smma program då el? :O
  • artax

Ojoj, gick in på bloggen levde den lilla bebisen över 3 timmar! det verkar helt fantasiskt!! :O

• artax
    Princess Sophie skrev 2010-06-22 15:44:58 följande:
    Inge är en tjej man fick följa i början av jag tror det var förra säsongen, hon var en bortskämd snorunge som bara klagade hela tiden. Hon stack hemifrån där hon bodde hos sin pappa och styvmamma med sin dotter för att flytta hem till sin mamma som hon inte hade kontakt med under hela graviditeten för hennes mamma tyckte att hon inte skulle behålla barnet och så lämnade denna Inge sin dotter hemma hos sin biomamma för att gå ut med vännerna och festa.....Hatar den bruden hade man kunnat säga MEN som tur är så känner jag henne inte tv har ju en tendens till att få folk att bilda fel uppfattning om det dom ser på tv. Christina och Peter har varit med sedan början av Unga Mödrar samt Katarina och Mikkel (men när serien började låg Mikkel i magen). Christina har aldrig gjort mycket för att man ska kunna tycka att hon är "bright". Gärna lämna bort sin son och festa, gärna vid hans läggdags ta med honom till bowlinghallen och bowla. Socialen gjorde ju som sagt hembesök när det framkom att någon hade gjort en anmälan om deras son Lukas och att han dels inte hade fasta rutiner ex; han åt inte ordentligt då hans föräldrar alltid skulle ha tvn på när dom åt, samt att ta med en liten bebis (som han var då) till bowlinghallen på kvällarna när han egentligen vid den tiden skulle sova och var övertrött och grinig. Katarina, lilla Katarina hon har inte haft det lätt hon var ju som sagt gravid när hon började vara med i serien, sen när Mikkel började gå på dagis var det aldrig kul sa hon själv att komma och hämta honom då han alltid slog och bet de andra barnen. Det fick komma hem en pedagog för att filma Mikkel och Katarina hur dom hade det samt iaktta honom på dagis. Han blev mer eller mindre stämplad som problembarn. Vilket är Katarinas egna ord. Sen träffade hon ju Mikas pappa (kommer ihåg hans namn) Jonas tror jag han hette, graviditeten med Mikas var ju inte lätt vilket resulterade i en förlossningsdeprisson. Hon gav Mikas pappa vårdnaden och hon försökte att få en relation till Mikas 1 eller 2 år efter det men det gick inte då hon aldrig fått knyta an till Mikas på samma sätt som till Mikkel, så hon sa upp vårdnad umgänge samt all annan form av kontakt med Mikas tyckte det var bättre att han fick växa upp med sin pappa. Då hon aldrig fått knyta an till honom. Peter har ju börjat prata om att han vill ha ett till barn med Katarina men med tanke på vad hon varit med om så var hon skeptiskt till det.
    Herregud vilken soppa det är alltså! :S Hmm.. men peter och katarina kände inte varandra innan serien el? Känns helt skandal alltså.. :S Jag tycker iofs att det spårar ut mer och mer, den "nya" tjejen som har en lite flicka som heter typ "Cecilaya" eller liknande verkar hur barnslig som helst! Nadja är väl den jag tycker verkar vara lite mogen.. sen hon hästtjejen som har en son som trodde att hennes ex var pappan fast han är mörkhyad, hålla hon gillar hästar men verkar inte ha alla i stallet! ;) 

Ingen som vet om man kan köpa serien på DVD? vet att man kan kolla på play men dvd hade varit soft.. :) 
Svar på tråden Unga mödrar Danmark