Inlägg från: längtan09 |Visa alla inlägg
  • längtan09

Unga mödrar Danmark

Var det bara jag som tyckte mamman till tvillingarna verkade lite blåst när hon berättar för kamerateamet vad allt kostade och sen skulle kasta kvittot? Ser dom inte själva på programet? Tillslut får han ju reda på det i alla fall

Hoppas det löser sig mellan dom två som väntar barn, tyckte det var väldigt knepigt att hon diskuterade det med sin vän framför sonen. Det är väl inte sånt man tar när barnen är närvarande? Eller?

Mamma sedan juni 2009
  • längtan09
    With a devilish smile skrev 2010-06-09 19:24:51 följande:
    Tycker också det lät lite korkat av tvillingmamman , sen reagerar jag på att hon la så mycket pengar på underkläder när hon för några veckor sedan i programmet hade 400 kr att hushålla med & att dom har dålig ekonomi mm . 

Ang Jacob så tyckte jag han sa att hon testade sig ofta så det kan ju inte komma som en chock liksom .  
    Ja, aldrig att jag skulle lägga så mkt pengar på underkläder när man har det dåligt ställt. Fan, när vi hade det dåligt ställt hade vi knappt råd med en godispåse.

Men hon som inte hade råd med hyran, borde in Soc hjälpa henne? Något är ju fel om hon inte ens har råd med hela hyran.
    Mamma sedan juni 2009
  • längtan09
    xXMaLoXx skrev 2010-06-10 13:12:12 följande:
    Jag tror att han blir rädd, att de ska få lov att gå igenom samma tragedi igen. Som du säger, en kurs i hur man kommunicerar vore på sin plats. Där hade han ju kanske fått utrymme att tala om vad han egentligen känner. Som det är nu så beter han sig ju bara som en trotsig snorunge.

Jag förstår båda två, och blir lite småirriterad över att de inte kan tala med varandra som vuxet folk. Hon framför ju inte direkt sina önskemål på ett moget sätt hon heller...tyvärr.
    dom är väl lika omogna båda två... Men det vore intressant att veta om dom båda är det eller om den ena är det och den andra då hakar på. Vore i så fall intressant att veta med den är som sänker sig...
    Mamma sedan juni 2009
  • längtan09
    Anonyhm skrev 2010-06-10 18:11:29 följande:
    Vad betryggande det känns att höra att Kristina drar kniv och sliter i barnet som ett föremål när pappan kommer förbi. Stabilt. Verkligen
    Jag kan nog förstå henne lite ändå. Dock förstod jag inte hur det var bättre att hon sov ute i vagnen än inne i sovrummet?
    Mamma sedan juni 2009
  • längtan09

Jag skulle bli galen om jag var ihop med tvillingarnas pappa! Min sambo jobbar som lastbilschufför och får ofta inte mycket tid hemma och är trött men han har ALLTID tid för sonen, för det är hans prio 1.

Tvillingpappan orkar ju inte ens smeka sin sambo över ryggen när hon går förbi?

Mamma sedan juni 2009
  • längtan09
    bilix skrev 2010-06-10 19:24:48 följande:
    Till att börja med måste jag fråga om det bara var på min tv som texten inte funkade i första halvan i andra avsnittet? 

Och fy vad glad jag är för Hannah's skull! Kom en liten glädjetår faktiskt! :)

Och ang. tvillingpappan... Jävla AS!
    Fast jag funderar på om han kanske fått en förlossningsdepp. Pappor kan ju faktiskt också få det...

Och Kristina (Maja's mamma, hette hon så?) verkar ju ha grava problem med sitt temperament.
    Och jag undrar varför inte pappan får träffa Maja för? Sa dom det? (Som sagt, texten funkade inte och min danska är inte den bästa!)  
    Nej, texten försvann för mig med, eller ja, den kom senare än talet. Tror det var som så att dom försökt med att han ska lära känna henne men han hade inte försökt nog eller något. Min danska är heller inte den bästa.

Fast jag vet inte, om någon försöker kidnappa ens barn, tänker man rationellt då? Hon hade ju inte haft mycket att sätta emot två karlar...
    Mamma sedan juni 2009
  • längtan09

Tvillingmamman:

alltså, jag förstår inte. Jag har ALDRIG tränat min son. Först lägger man på mage så han lyfter huvudet. Eventuellt får man ju lägga sig framför så dom vill ligga på mage, men skulle det inte bara vara att lägga ungarna huvud mot huvud?

Och sen lär dom sig ju allt själva. Min son har iaf inte fått hjälp av mig, och han kan nu allt förutom att gå... Så det är väl egentligen bara att lägga dom på golvet och sätta sig brevid? Sen blev jag också konfunderad över att hon visste att dottern var efter men inte verkade bry sig nämnvärt... Men, jag har ju heller aldrig varit tvillingförälder så jag vet ju inte hur jag skulle bete mig.

Mamma sedan juni 2009
  • längtan09

Jag vill bara inflika en grej. Fanns en tråd om det här programmet för något år som blev helt stängd för det blev personangrepp. Vore kul om den här tråden kunde få leva kvar utan att bli stängd. Iofs är det en hårfin gräns, men jag misstänker att klaga på någons acne börjar åtminstonde närma sig gränsen.

Mamma sedan juni 2009
  • längtan09
    Nyfiken gul skrev 2010-06-12 10:55:16 följande:
    och tvillingmamman igen... jag kan inte för mitt liv förstå att det finns unga mammor, - självständiga och framåt kvinnor - som ändå frivilligt (nåja) accepterar gammeldags traditionella roller i hemmet.... "jag vill inte ha en trött och sur man så då är det bättre att vi har boendet som det är"... öhhhh?? Hennes egen trötthet då och hennes behov?????
    Vore det min sambo skulle han få veta att han lever eller så skulle han kunna flytta ut sina saker. Alla föräldrar är trötta, och då får man turas om. T. ex sambon får alltid sova på natten eftersom han ska jobba, men han får ta kvällen istället. Skulle han tycka att han bara ska "hjälpa till" på helgen så skulle jag bli förbannad.
    Mamma sedan juni 2009
  • längtan09
    Birry skrev 2010-06-12 16:05:37 följande:
    Tänkte samma sak! Blir helt galen när han vägrar bo ihop med sin familj för att han tycker det är skönare att vila på vardagarna!! Och sen klagar hon på att han inte ger henne tid när han är hemma på helgen, men när hon tar upp det och han nekar till att ändra sig så köper hon det direkt!!??

Håller med dig om det där med utvecklingen också, varför skulle hon alls träna pojken? Och varför mer med honom än med flickan?? (Det var fel på textningen för mig där, så jag fattade inte allt)

Sen undrar jag om det bara är jag som stör mig på att de flesta tjejer har så "döda" ansiktsuttryck? Ffa Hannah, Inge och tvillingmamman, de har liksom halvöppen mun och helt "dött"/avslappnat (som när man sover!) ansikte helt utan mimik när de pratar. Vet inte varför, men det stör mig något oerhört, ser så ointresserat och otrevligt ut (och sorgligt när det är gentemot barnen).
    Som jag fattat det så var sonen tidigare än flickan rent allmännt och då kände hon att hon hade inte tid med att träna flickan för hon ville inte missa sin sons framsteg (?) Men jag förstår inte varför man ska träna ett barn överhuvudtaget. Vi gjorde misstaget att börja med gåstol innan sonen inte ens vänt sig (han är lite senare än andra med allt med grovmotoriken) och då tränade vi honom lite i att vända sig. Men sen tog vi bort gåstolen och vi har inte behövt träna honom i något alls. Mer än att man med flit lagt en leksak 2 cm för långt bort eller så. Men inte tränat honom i att sätta sig eller resa sig...
    Mamma sedan juni 2009
  • längtan09
    Birry skrev 2010-06-12 19:28:13 följande:
    Okej, tack då förstår jag vad hon menar. Men jag håller med dig, varför träna alls om man inte har ett barn som bvc/läkare säger behöver träna?? Och sonens framsteg missar man (väl?) inte för att man ägnar sitt andra barn lite tid också. Huu, hoppas att det var tv som vinklade det så att det lät så illa som det gjorde!
    Tyvärr tror jag det inte var vinklat... Störde mig brutalt på att hon sa att dottern behövde träna nacken så då skulle hon ligga mycket på mage. Vad gör hon då? Jo hon tränar sonen och dottern ligger på rygg... Hmm, man kan ju faktiskt ha henne liggandes på mage medan hon "tränar" sonen. Eller varför uttnyttjar hon inte det faktum att hon har två barn. Lägg dom med ansikte mot ansikte så kommer dom vilja höja huvudet för att se varandra... så kan hon sitta brevid med en kopp kaffe och tjöta lite med dom bara

Fast iofs, hon hade ju henne liggandes på mage ett tag, så det klippet som dottern ligger på rygg kanske egentligen är efter att hon legat på mage. Men jag förstår att det är jobbigt att lyssna på gnället, har haft samma här hemma i flera månader men det är ju så när dom håller på att lära sig något. Det är ju bara att peppa barnen lite
    Mamma sedan juni 2009
  • längtan09
    hysteria skrev 2010-06-14 12:10:23 följande:
    Jag blir så ledsen när man ser den lilla flickan sitta ensam i babysittern i varenda avsnitt..Pappan verkar skita lika mycket i båda så han är ju rättvis iaf :/
    Men det måste ju vara vinklat väl? För dom enda gångerna jag ser flickan sitta själv är när hon byter blöja på sonen eller så. Sonen sitter nog också själv, om det inte är så att flickan haft samma blöja sen hon föddes.

Men jag vet inte, det är nog jobbigt att få tid till två barn i samma ålder och sen som ni säger så kanske hon inte knytit an till dottern.
    Mamma sedan juni 2009
  • längtan09
    hysteria skrev 2010-06-14 12:40:47 följande:
    Jag hoppas verkligen det är vinklat, annars tycker jag det är riktigt synd om barnen.
    Ja, i detta fallet tycker jag synd om både barnen och mamman. Hon är ensamstående fast ändå inte med TVÅ barn och en karl som inte bryr sig.
    Mamma sedan juni 2009
  • längtan09
    Supermamman71 skrev 2010-06-14 21:26:56 följande:
    Okej jag har 5 barn och jag var ung mamma när jag fick nummer 1, men visst alla e ju inte den perfekta mamman som jag är i dag, nej jag e fan inte nes perfekt i dag och mamma till 5 bio barn.
    Men just nu käns det som alla ser på unga mödrar för att klanka ner på dem och se att ja jag e en bättre mamma en desa snorvalpar....
    visst jag ser en del brister och fel men inga alvarligare  de har stora vagnar OCH?
    som jag ser det de får kärlek mat omvårdnad osv....

jag e mamma till % barn och min sista e verkligen en med spec behov han kan kräva allt ur mig men jag gör så gott jag kan och orkar o då e jag fan nu en gammal mamma på 39 år som röker fortfarande men nej inget löshår.....
    Det är ju tyvärr så programmet är vinklat. Skulle hellre vilja se ett program med unga mammor som är "bra". Men det är ju inte bra TV så det kommer aldrig att komma ett sånt program. däremot undrar jag vad som kommer hända dessa mammor efter att dom varit med i den här serien. Och ungarna. För all publicitet är inte bra.
    Mamma sedan juni 2009
Svar på tråden Unga mödrar Danmark