Inlägg från: With a devilish smile |Visa alla inlägg
  • With a devilish smile

Unga mödrar Danmark

livet med barn skrev 2010-06-09 17:20:46 följande:
    jag förstår inte varför dom inte skyddar sig? eller varför hon inte vill göra abort, det är ju som jakob säger, dom har sina utbildningar och skola nu det funkar ju inte för dom, det är väl bättre att dom tar det senare nu när dom verkar ha fått en bra relation igen, hon verkar tro att en relation blir bättre genom att skaffa barn
    Vill inte Jacob ha barn borde han tänkt på skydd , för han måste ju vetat om hon var oskyddad.Sen att hota med att lämna tycker jag är lite överdrivet , jag kan förstå att hon inte vill genomgå en abort med tanke på att hon haft missfall & förlorat en dotter. 
    Utbildning kan man ta i tu med i efterhand om det krävs faktiskt .

Sen måste jag bara påpeka , vem f-n har en scooter inomhus haha :P 
    Ängla 081028 & Lillebror BF 100704
  • With a devilish smile
    längtan09 skrev 2010-06-09 19:14:24 följande:
    Var det bara jag som tyckte mamman till tvillingarna verkade lite blåst när hon berättar för kamerateamet vad allt kostade och sen skulle kasta kvittot? Ser dom inte själva på programet? Tillslut får han ju reda på det i alla fall

Hoppas det löser sig mellan dom två som väntar barn, tyckte det var väldigt knepigt att hon diskuterade det med sin vän framför sonen. Det är väl inte sånt man tar när barnen är närvarande? Eller?
    Tycker också det lät lite korkat av tvillingmamman , sen reagerar jag på att hon la så mycket pengar på underkläder när hon för några veckor sedan i programmet hade 400 kr att hushålla med & att dom har dålig ekonomi mm . 

Ang Jacob så tyckte jag han sa att hon testade sig ofta så det kan ju inte komma som en chock liksom .  
  • With a devilish smile
    Supermamman71 skrev 2010-06-09 20:05:52 följande:
    Visst de kanske fortfarande har dåligt ställt men kanske inte lika krisigt som för 6 månader sen. Tycker faktist hon gott kunde unna sig nått och nu valde hon underkläder.
    Självklart kan man unna sig något trots att man har dåligt ställt men det har varit väldigt mycket om hur dåligt dom har det pga dom lever på enbart hans lön mm . 
    Och underkläder för nästan 900 kr är rätt rejält i mina ögon om man nu inte har gott om pengar.
    Anonyhm skrev 2010-06-09 20:33:20 följande:
    Intressant detta med de unga mödrarna. Jag tycker att det är direkt obehagligt att det verkar finnas folk som aldrig träffat dem, pratat med dem eller känner dem öht som förföljer dem på t ex facebook. Eller så är det jag som är gammal.  
     Skulle aldrig falla mig in & leta upp folk på fejjan sådär & jag tycker inte jag är jättegammal ändå haha ;)
  • With a devilish smile

Tvillingmamman måste vara lite blåst hon med kan jag tycka , han säger rätt ut att han INTE vill ha sin familj hos sig på Jylland( det är väl där han bor har jag för mig ) & hon sväljer det , hade min man sagt något sådan hade han fått en fet spark i röven & åkt med huvudet före faktiskt . 
    Han är inte engagerad i något som har med sin fru eller sina barn att göra nästan , är det något att hålla kvar vid ?
    Och han hycklar inte med det heller, men ja , det är ju hennes liv .

Reagerade dock på att hon själv säger att hon "glömmer" bort sin dotter & att sonen får mer tid men verkar inte anstränga sig allt för mycket för att ändra på det .
    Tycker att det enda man ser barnen göra är att sitta i babysitters också ?  

• With a devilish smile

Natasha gjorde mig mörkrädd, att resonera som hon gör kan ju inte vara normalt & att bli så besatt av att få en flicka kan ju inte heller vara vettigt eller bra för henne .
    Stackars hennes ungar om dom ser programmet i efterhand , dom lär ju inte känna sig önskade såvida dom inte är flickor ! 

• With a devilish smile

Förstår inte varför man sätter fler barn till världen när man inte klarar av sitt första , det är ju jobbigt för dom på helgerna för då är dom själva, seriöst ?!
    Är väl bara ut & aktivera pojken , gå till en lekplats där andra barn finns.
    Och sen kommentaren om att utan dom helgerna hade dom inte klarat förhållandet ( var väl något sånt ? ) , ska dom se till & få en helgfamilj till sitt kommande barn också så dom får känna på det unga livet :P

• With a devilish smile
    emmgus skrev 2010-06-16 11:54:38 följande:
    Ja alltså hur ska dom orka sedan med två barn?
    Åh den familjen alltså.
    Eller ja pappan verkar ju någurlunda bra mot sonen iaf.
    Man kan undra faktiskt. 
    Pappan verkar lite normalare men ändå lite speciell på någotvis haha :P
    Men tja, dom kan ju börja med att ge sonen något med mindre socker, för cola & choklad kanske inte är det ultimata om ungen är speedad hela tiden . 
  • With a devilish smile
    bara lilla jag skrev 2010-06-16 12:58:46 följande:

fast där kan jag inte hålla med.. Har själv en son som är överaktiv och extremt envis trotsig osv osv och liknar i mångt och mycket natasjas barn.. Och nej receptet för alla barn är inte att "bara gå ut och aktivera" Kan lova dig att jag här har testat allt med min son och lekt och stojat et.c men inget har hjälpt.. Man har tippat på adhd/add men dessa misstankar har blivit avskrivna för tillfället. Man tror snarare att hans beteende beror på många förändringar på kort tid samt att han har väldigt högt IQ vilket har lett till att dess vanliga "standard" metoderna inte funkar på honom för han genomskådar dem direkt.. Vi ska få hjälp med detta och få hjälp med att stimulera honom på bästa vis.. Men vi är inte på något sätt dåliga föräldrar för det.. vi vi gjorde defenitivt rätt i att skaffa ett till barn.Så jag tycker det är oerhört fel att säga att kan man inte ta hand om sitt barn ska man inte sätta ett nytt till världen. För du har ingen aning om hur någons familjesituationen ser ut och du vet inte hur deras situation ser ut heller efter 5 min á 2 ggr. Så visst kan man tycka att hon gör fel när hon inte är konsekvent och detta ligger ju givetvis honom i fatet.. MEN man kan inte säga att en förälder är dålig och inte bör skaffa ett till barn för att hennes son börjar trotsa och bråka. hon gör  nog det hon kan och jag tycker att det är vettigt att skaffa kontaktfamilj när man känner att det börjar gå utför..
    Du behöver inte ta det så hårt för jag skrev bara min uppfattning ,det var deras sätt att lägga upp det på för det lät jävligt fel i mina öron . På dom lät det som att bara för dom inte hade andra barn att leka med blev det för jobbigt , men hos stödfamiljen fanns det andra barn ? Sen att deras förhållande inte hade fungerat utan att dom fick vara barnfria dom helgerna .
    Jag personligen anser att man ska göra det för barnets skull INTE för man själv inte orkar med barnet ifråga & behöver ensamtid som par för då är det kanske inte rätt att skaffa syskon .  

Jag dömmer inte dig eller kallar dig dålig förälder, jag tycker att Natashja däremot verkar jävligt speciell & deras resonemang inte helt normalt  för det känns som det enbart handlar om deras egon ! 

Svar på tråden Unga mödrar Danmark