Inlägg från: Ledilnaan |Visa alla inlägg
  • Ledilnaan

Unga mödrar Danmark

Sitter precis och tittar på avsnitt 30, säsong 5, när Nadja och Renes barn begravs. Den lille bebisen överlevde ju över 3 tim utanför magen, jag tror nog att hon skulle ha fött bebisen normalt, han hade överlevt. En riktigt stark kille!

• Ledilnaan
    MansonDust skrev 2011-05-06 11:01:21 följande:
    Jo, det är nån standard om man är arbetslös. Tror att dom börjar vid 6-7 mån.
    Det verkar också vara så att de inte har någon inskolning i Danmark, utan de bara lämnar barnen och går. De skriker förmodligen förtvivlat i början, stackars barn.
  • Ledilnaan
    miamisan skrev 2011-05-06 16:46:38 följande:
    De kan lämnas från 6 månaders ålder men min väninna som är pedagog (dansk) säger att det vanligaste är runt 9 månaders ålder. Jag har för mig att under särskilda omständigheter kan man lämna sina 4 månaders också.

Klart att de inskolar barnen först, men det har ju inte visats så mycket i serien.
    9 månader är ju den värsta åldern att lämna bort barnet i, det är ju då den värsta separationsångesten är!
    Stackars barn!
  • Ledilnaan

Fick Benjamin blödningar för att Stine skakat honom, eller är all blödning från födseln? Har Stine med andra ord inte skakat honom alls?

• Ledilnaan
    LiveHappy skrev 2011-05-19 09:52:19 följande:
    Nej hon hade inte det, det som va "fel" på hans huvud va från födseln. 
    Så då måste hon vara friad från alla anklagelser?
Svar på tråden Unga mödrar Danmark