Inlägg från: Scarlett77 |Visa alla inlägg
  • Scarlett77

Unga mödrar Danmark

Livisu skrev 2011-06-08 15:51:59 följande:
    Det är ju spännande att följa någon tidigt också!
    Natasha Nikita är ju skittrist att följa... i 15 avsnitt har man fått lyssna på hennes gnäll och otålighet. Låt dem vara gravida 3-4 avsnitt, sen får de föda =)
    Kan bara instämma, jag är urless på hennes rökande, gnällande och att hon hellre ville bli igångsatt på tok för tidigt och riskera sitt barns hälsa än att ha det lite gravidjobbigt.

Avsnittet där den nyttiga maten var ris med kyckling i cococolasås kommer jag nog minnas för alltid hahahaha. Var det ketchupen som var grönsaker i den rätten kanske? Undra vad dom äter i vanliga fall om det där var nyttigt! Fläsksvålar med majonäs?
  • Scarlett77
    0rion skrev 2011-06-08 21:04:53 följande:
    ingen mer än jag som tycker att christina är lite konstig? (hon som fick praktik på mcdonalds) jag tycker hon verkar vara lat. Hon borde vara GLAD för att hon äntligen fått en sysselsättning. Hon borde kämpa lite mer för att få ett jobb. inte bara säga att det är tråkigt,..

Det känns som det där är ett geomgående drag hos dom här mammorna, dom verkar jäkligt apatiska och slöa. MalouStella och Christina tar ju dock priset :) Det är väl bara Camilla och Tvillingmamman som ens jobbar?

Har precis kollat på dom senaste 3 avsnitten, Natascha Nikita stör mig bara mer och mer. Hon är så flåsig och jobbig bara, som någon annan skrev får man en känsla av att hon har någon form av störning. Normal kan man ju inte vara iaf om man prompt ska ut och röka under förlossningen.

Den nya tjejen vad hon nu hette verkar ju också vara ett riktigt stjärnskott :) Har en känsla av att jag kommer få lust att ta henne och banka på Natascha Nikita med, Cool

Undra också hur blondinen som har en son som heter Marcus tänker. Hon har inte varit med på jättelänge men 2 veckor efter pojkvännen gjort slut sitter hon framför kameran igen och berättar att hon ska sälja ringarna han köpt för massor av pengar hehe. Jag klandrar henne inte för det egentligen men hon kanske kunde gett det liiiite mer tid, hon måste ju legat på luren till produktionsbolaget samma sekund han gjorde slut :D Jag hade också dumpat henne för hon låter konstant uttråkad och ändrar aldrig röstläge, hade blivit galen och depprimerad av att leva med henne tror jag :)

• Scarlett77
    Kimona skrev 2011-06-08 21:52:10 följande:
    Jo hon är jävligt lat och vet inte vad hon vill överhuvudtaget.
    Hon ville bli konditor men kunde inte ens baka muffins utan använde en färdig pås-mix.
    Hon ville plugga men tyckte att det inte skulle ge henne något
    och nu tycker hon att det är töntigt att hon förlorar pengar om hon inte går på sin praktik...

Och stackars Maja som har napp i käften 24/7
    HAHAHA ja det var ju så jävla bra!!!!!! Muffinsmix och någon äcklig florsocker glasyr på och trots att hon dekorerade dom med strössel eller va fan det var såg det ut som hundskit! Det måste ju bara finnas en bild på henne brevid ordet Naiv i ordlistan!! Enda gången hon verkat vettig var när hon tältade med Maja på bakgården, det var mysigt gjort fast det kanske bara vara ett spel för kameran.

Ja det är högst besynnerligt att prioritera att få några hundralappar mer men då tvingas köpa smycken istället för mat. hade också blivit besviken på den summan men för nästan 800 kr kan man sätta mat på bordet i 2 veckor utan problem. Och trots att dessa töser retar gallfeber på mig med sin slöhet så kan jag inte sluta titta!!!!!! :D
  • Scarlett77
    0rion skrev 2011-06-09 12:48:01 följande:
    nånting som jag undrar, det är om det är populärt i Danmark att ha sönderplockade bryn, alterntativt ett streck ditritat:P
    Ja men bara om man matchar det med löshår!!! Maloustellas är snyggast, 50 cm långt löshår som sticker fram under en kortklippt kant av hennes eget hår i nacken :) Dessutom går hon och klappar håret hela tiden som om det var en katt hon hade över axeln :D
  • Scarlett77

Har precis sett dagens avsnitt, jag vet inte hur rman ska reagera. Att titta på Natascha Nikita lägga sig på golvet som en barnunge pga av en värk och spela över inför kamerorna och Maloustella som verkar KRÄVA att hennes barn ska sova med mormodern och inte med henne (hon vill ju kanske ha besök ibland) är lite som att vicka på en löstand, smätsamt men man kan inte låta bli ändå!!

Tycker det var kul att Maloustellas mamma sa att "Flytta hemifrån då" när hon började prata som om hon gjorde sin familj en tjänst genom att bo hemma och därför kunde välja rum först. Jag vet inte om jag ska tycka synd om hennes mamma eller om hon enbart får skylla sig själv.

Jag har sett en jäkla massa förlossningsdokumentärer, hade själv en överjävlig 51 timmar lång förlossning och jag har nog aldrig sett någon bete sig rikigt sådär löjligt, skälla på barnmorskor och försöka gå därifrån osv. Jag tror inte hon var så sugen på barn och allt vad det innebär egentligen utan trodde nog snarare hon skulle få behålla pojkvännen om hon behöll barnet.

Men precis som att det är "gött" att vicka på den där lösa tanden så ser jag fram emot nästa avsnitt, har aldrig sett Majas pappa förrut!

• Scarlett77
    LiveHappy skrev 2011-06-09 20:02:06 följande:
    Jag håller med dig om hennes förlossning, jag har fött två barn, långa förlossningar och den andra helt utan bedövning men inte la jag mig på golvet eller va otrevlig som hon är. :S
    Nä verkligen inte, och om man dessutom vet att dom filmar så försöker man väl ännu mer behålla lite "värdighet". Tycker hennes mamma är lite konstig som inte säger ifrån utan bara lallar med, betalar ciggaretter till sin höggravida dotter, går med henne ut och röker under förlossningen och bara sitter där och inte säger nått när hon uppför sig ohyfsat mot barnmorskerna. Hon hade nog hanterat förlossningen bättre om någon sagt till henne att ta sig samman och bita ihop och göra det som måste göras.

Jag är väldigt förvånad över hur liberala danskarna är med rökning under graviditet, har knappt sett någon av mammorna som inte röker eller rökte under graviditeten. Camilla och kanske hon Katarina som är ihop med Peter, tror inte jag sett någon av dom röka. Jag känner ingen här i Sverige som ens skulle drömma om att röka under gravidteteten eller inomhus med småbarn även om man ser folk som försvarar rökning under graviditet här på fl ibland, men dom är nog inte så många i realiteten.
  • Scarlett77
    Momalicious skrev 2011-06-09 21:33:35 följande:
    Haha, jag kom precis att tänka på det avsnittet när Christina som har Maja vill bli modell... Har man ingen självinsikt eller? Riktigt ordentligt med acne, foundation i fel färg och allmän ful.

Gillar dessutom natascha nikitas resonemang om att rökning är bättre än att hon är stressad.

Synd att dom främst visar världens spån i serien. Dock kan jag inte sluta titta ;)
    Men trots att hon ser ut som en fågelskrämma hade hon nog haft större framgång som modell än som konditor!! :D Jag höll på att ramla ur soffan när hon visade att hon tränat på att göra lite mer "avancerade" konditorsaker. Hon hade smält choklad och hällt i en sådan där isbitsform som såg ut som snoppar. Att göra chokladsnoppar i en färdig form är jävligt avancerat, hon kan nog få konditornobelpriset för den.
  • Scarlett77

Jag har för mig det fanns en ganska vettig tjej några säsonger tillbaka. Hon var blond och översminkad och killen lämnade henne? Minns inte hennes namn men hennes son blev sjuk och hon verkade verkligen leva för sin son och va en jättebra mamma även om hon födde barn med full sminkning och lösnaglar :D

Sen hon med leukemi, en rödhårig tjej som hade en son. Hon verkade vettig och gullig också.

Undra om Malu Stella kommer växa upp en dag och se alla dessa avsnitt och ha vet att skämmas?

Jag tycker det var rätt kul när hon skulle tattuera sig och sa att hon ville ha en stor tattuering för hon ville få uppmärksamhet och då räckte det inte med en liten :D På sätt och vis kanske man skulle beundra denna totala oförställdhet lite för hur många gör inte blaffiga tattueringar för att få uppmärksamhet och  se tuffa ut men hävdar att dom gjorde det för sin egen skull Tungan ute Men tyvärr tycker jag nog det är bättre att ljuga i sådana situationer än erkänna i tv att man är så pantad och beroende av andras uppmärksamhet hehe. Undra om hon någonsin tänker att FAN jag kanske inte skulle sagt eller gjort det just det där framför kameran :D

Det var iaf lite sorgligt när hon skulle bjuda familjen på Zoo och förstörde hela dagen genom sitt vanliga klagande, suckande och att hon är så sjuk och bla bla bla och lille Tino satt med sin mormor och sa "Jag har ingen Mor" :(

• Scarlett77
    mirre67 skrev 2011-06-10 19:39:53 följande:
    Hmm..jag hade ingen aning om att unga mödrar har börjat sändas igen?! Är de gamla vanliga med eller många nya?? Vilka tider sänds det??
    Ny säsong visas på kanal5play nu, nya avsnitter varje dag Mån-Tors.
Svar på tråden Unga mödrar Danmark