Inlägg från: Jasmine Angelina |Visa alla inlägg
  • Jasmine Angelina

Unga mödrar Danmark

Charlotte1987 skrev 2010-11-10 20:33:15 följande:
    Är det nya eller gamla avsnitt som går på femman nu?
    gamla
    BF 2011-06-06
  • Jasmine Angelina

vi får hålla till godo med de avsnitt som finns just nu med andra ord. Jobbigt att se Katarina när hon först gör allt för att få en mor/son relation till Mikas igen men sen inser att det bästa vore att ge upp honom.

BF 2011-06-07
  • Jasmine Angelina

Hallå!!!! Inget bråk i denna tråden tack. Det får ni ta sinsemellan

BF 2011-06-07
  • Jasmine Angelina
    C060908 skrev 2011-03-04 17:03:46 följande:
    Ingen som har nyheter om när det börjar i Sverige?
    Har frågat kanal 5 för en tid sedan då det var ett bra tag sedan vi såg dessa unga mödrar och dom har sagt att det i nuläget inte är riktigt bestämt om när eller om det ska sändas nya avsnitt i svensk tv
    BF 2011-06-07
  • Jasmine Angelina
    mamma hampus skrev 2011-04-20 10:35:17 följande:
    Ja e inte heller så bra på danska men det var väl för att locka folk till att det börjar snart..sedan e det idag med ett avsnitt från 2008..e ju inget kul att se gamla avsnitt igen..såg bara lite snabbt igår och jag såg att Malou Stella bad sin mamma byta blöja på Tino för att han hade bajsat och att han ligger ju inte still..Britta sa till henne flera gånger " det är ditt barn,och jag skall börja med maten nu" men vi vet ju hur det slutade med vem som lagade maten i stället för att byta blöja på sitt barn

Jag vet själv att jag bodde hemma men bara i 2 månader och jag bytte blöja de flesta gångerna,mitt barns pappa gick i skolan så han kom på eftermiddagen hem till oss men det var fortfarande ja som gjorde mesta..och det blev ju inte bättre när vi flyttade ihop senare.
    Har aldrig gillat Malou Stella, hon har alltid varit lat i mina ögon aldrig tagit stort ansvar för Tino. Barn bajsar tro det eller ej, någon måste kanske skriva en lista till henne om vad dom gör och inte gör så att hon vet bättre tills nästa gång hon får för sig att skaffa ett barn till. Fast mamma Britta ska kanske flytta till månen först innan Malou Stella hinner skaffa ett barn till då alla som sett Unga Mödrar kan intyga att mamma Britta tagit största delen av föräldraansvaret för Tino och inte som det borde vara Malou Stella. Förspänt. Det jag blev mest irriterad på att höra i det nya programmet på den nya säsongen var att Hannahs dotter Cecilyia brukar åka till en avlastningsfamilj. Alla som sett Hannah och vet vad hon gått igenom borde tycka att antingen ska Hannah ta hela föräldraansvaret eller lämna bort dottern för alltid.
    BF 2011-06-07
  • Jasmine Angelina
    Livisu skrev 2011-04-20 23:42:50 följande:
    Varför skulle det vara bättre om hon fick ta hela ansvaret än att ha en avlastningsfamilj?
    Då jag har åsikten efter det lilla man sett av henne så dör hon inte av att ta sitt föräldraansvar. Om man ändå ska skicka bort sina barn på det sättet varför skaffa barn överhuvudtaget? Om man t.ex. ska ut med vännerna är det väl bättre med barnvakt i bostaden så att lillan känner igen sig för att hon är i sin hemmiljö.
    BF 2011-06-07
  • Jasmine Angelina
    Jasmine Angelina skrev 2011-04-21 08:23:40 följande:
    Då jag har åsikten efter det lilla man sett av henne så dör hon inte av att ta sitt föräldraansvar. Om man ändå ska skicka bort sina barn på det sättet varför skaffa barn överhuvudtaget? Om man t.ex. ska ut med vännerna är det väl bättre med barnvakt i bostaden så att lillan känner igen sig för att hon är i sin hemmiljö.
    MEN va stor hon blivit Cecilyia. Christinas tvillingar också. =)

Längtar efter mer avsnitt.
    BF 2011-06-07
  • Jasmine Angelina
    Livisu skrev 2011-04-25 15:05:48 följande:
    Fast jag föredrar att nån som KAN ta ansvar tar föräldraansvaret hellre än att tvinga någon till att skärpa sig och göra det som nåt slags straff. "Jajamensan, unga dam, nu har du skaffat barn, så nu ska du ta hand om det". NEJ, inte om hon inte klarar av det!
    Nu när dom lagt ut hela avsnittet så hörde jag att soc och Hannah kommit överens tillsammans att Cecilyia ska till stödfamilj varannan helg. Well well, får väl önska henne lycka till.

Sen Christina tvillingmamman har nog inte det lätt som ensam förälder mer eller mindre, barnen som inte träffat sin pappa på 3 veckor dottern som är pappig, kämpigt. Men ser fram emot nästa avsnitt.
    BF 2011-06-07
  • Jasmine Angelina
    Livisu skrev 2011-04-25 15:57:17 följande:
    Jag såg också hela avsnittet nu... Och jag är numer med böjd åt att flickan måste skärpa till sig =) Om hon nu är bedömd att klara av barnet. Lämna bort barnet för att festa varannan helg? Näe, olyckskorparna kraxar för mig.
    Visst blir man mörkrädd. Men man märker på henne att hon kanske mognat lite i alla fall. Hade hon inte känt något för sin dotter hade hon ej blivit ledsen av att lämna henne.
    BF 2011-06-07
  • Jasmine Angelina
    Arentorpbebis skrev 2011-04-26 10:58:31 följande:
    Nu finns även avsnitt nr 2 på kanal5-play!!!
    Oj hårda bud från barnmorksan gällande tvillingarna, inte lätt för henne att vara ensam mamma. Men tänkte på en sak det är väl individuellt när barn kan vissa saker? Bara för att tvillingarna inte kan krypa vid 8 månader så är väl inte det hela världen???? 9 månader går väl det med? Vilken fin röra det var efter Hannahs fest, avundas henne inte. Aldrig roligt att städa upp dagen efter en fest. Ska bli intressant att se nästa avsnitt om Malou Stella. Undrar om hon växt i sin föräldraroll.
    BF 2011-06-07
  • Jasmine Angelina

Vad tycker ni om den nya säsongen än så länge tycker jag i alla fall att den är jättebra.

BF 2011-06-07
  • Jasmine Angelina
    Elins mamma 2010 skrev 2011-04-27 22:40:53 följande:
    Jag tycker att den är bra förutom att det handlar så mycket om den där Natasja och hennes kille än så länge. Tycker de är ganska ointressanta, skulle vara roligare att se hur andra har det, t ex Christina, hon som hade leukemi, Stine...

Varför har Natsja och hennes kille en stödfamilj åt sonen, nån som minns? Det har ju varit så långt uppehåll så jag har glömt massor...
    Tror att dom skickar honom till stöd famij för att få avlastning då han är oerhört "jobbig" = krävande, slåss, skriker mycket. Dom hade ingen pli på honom för fem öre när dom introducerades i Unga Mödrar-serien.

Någon som har en uppfattning om Maja?
    BF 2011-06-07
  • Jasmine Angelina

Har ju missat allt utom de 3 första avsnitten. Sen efter 3 avsnitt bestämde sig min bebis för att komma ut. Nu får jag väl sitta och försöka kolla ikapp mig med liten på armen.

Min älskade pojke William kom till världen 2011-04-28
  • Jasmine Angelina
    mamma hampus skrev 2011-05-13 12:48:28 följande:
    Ett jätte stort grattis till din lilla kille..hoppas att allt har gått bra
    Jodå allt har gått bra, vi är fortfarande på sjukhus då han var 6 veckor för tidig. Men annars är allting bra.
  • Jasmine Angelina
    Livisu skrev 2011-05-21 13:00:04 följande:
    Jo du har så rätt. Som i fallet med Malou Stella. Vem vid sina sinnens fulla bruk skulle vilja bli dokumenterad i nationell och utländsk media under flera år hur hon skriker och svär på sin mamma, misslyckas med både utbildning och jobbsökande, bara är hemma och beter sig snarast som en storasyster åt sin son? Jag hoppas verkligen att hon är ett extremfall. OK att man ställer upp i TV och öppnar sig. Men så mycket?? Eller grälen som Maks och Hannah har... Flickan är inte ens myndig! Och fläker upp det allra mest intima? Då kan det inte stå rätt till i huvudet!!!
    Hannah har enligt min personliga mening problem med att hon hela tiden finner ett starkt behov av att hävda sig. Inte så bra när man har barn. Men vi har väl alla våra egenheter. Malou Stella har jag aldrig gett mycket för, det är en brud som aldrig är nöjd och som kommer att föra över till sin son sitt eget beteende på Tino.
  • Jasmine Angelina

Hur många av de unga mödrarna kan man hitta på facebook? Har hittat en enda och det är Malou Stella

Min älskade pojke William kom till världen 2011-04-28 14:57
Svar på tråden Unga mödrar Danmark