Inlägg från: Fanny b |Visa alla inlägg
  • Fanny b

Unga mödrar Danmark

mirre67 skrev 2012-01-25 10:20:07 följande:
    Jag tycker att Christina skulle försöka få Maja att sluta ha nappen så mycket också..någon som vet vad Christina gör nu förresten?? Ingenting som vanligt eller..

Kommunen tvingade henne att arbeta på Macdonalds för att hon skulle få bidrag, men hon slutade arbeta där efter en kort tid.
  • Fanny b
    mirre67 skrev 2012-01-25 12:44:55 följande:
    Jo, det hörde jag men funderade på om hon gör någonting annat! Hon måste vara Danmarks slöaste person tillsammans med Malou-Stella:))

Såvitt jag förstod det så skulle Christine behålla sitt bidrag en månad till, utan att behöva göra någon motprestation. Jag tycker också hon och Malou-Stella är lata, som föräldrar borde de vilja göra något med sina liv för sina barns skull.
  • Fanny b
    marla333 skrev 2012-01-25 15:01:23 följande:
    hon var bara där en dag. sedan blev hon "sjuk"...
    hon ringde till sin handläggare och får bidrag ändå. tycker det verkar så enkelt att inte göra nåt utan att få bidrag. inte konstigt att se inte får nån motivation. menar att om hon inte skulle få nåt bidrag utan att göra nåt, skulle hon ju fortsätta på mcdonalds...

Jag tycker också det är konstigt att hon slapp undan så lätt. Om hon av olika anledningar inte klarar av att praktisera på en arbetsplats borde hon få gå på en annan arbetsmarknadåtgärd, typ "vuxendagis".
Svar på tråden Unga mödrar Danmark