Inlägg från: pluvdo |Visa alla inlägg
  • pluvdo

Unga mödrar Danmark

Orkar inte läsa igenom tråden och såg bara slutet på säsong 12. Varför fick inte Dea-Louise (?) och Rasmus ha kvar Rosa egentligen?

• pluvdo
    zigne skrev 2012-03-04 12:13:44 följande:
    Det får vi nog aldrig veta?? Men i början när vi fick möta gravida D-L och pojkvännen så satt de hela dagarna och spelade dataspel medan katten sket på golvet och hunden fick rasta sig själv på uteplatsen (som var sprängfylld med hundskit). Men när man såg dem senast så satt de och såg ut som herr och fru "perfekt" i en välstädad lägenhet!! Har de genomgått en total personlighetsförändring? Har tevekanalen sponsrat en "total makeover"? för att öka intresset hos tittarna och få sälja mer reklam? Jag lutar åt det sistnämnda och hoppas att lilla Rosa får stanna i fosterhemmet. Ränderna går nämligen aldrig ur och om man fått lite "polityr" så sitter den trots allt bara på ytan..........
    Men tänk om det är så att de faktiskt ordnat upp sitt liv? Lägenheten och så.

Jag var jättedålig på att hålla iordning innan jag fick barn. Och satt och spelade datorspel jättemycket (nu bara en stund på kvällen när sonen somnat). Jag hade ju inte hund- och kattskit överallt, men det var ändå... stökigt, liksom. Men nu är min lägenhet välstädad och jag dammsuger minst tre gånger i veckan. Jag kunde göra en helomvändning när jag fick barn, varför skulle inte de kunna göra det då?
  • pluvdo
    Elins mamma 2010 skrev 2012-03-06 21:05:47 följande:
    Sluta spoila!!
    Men tråden är väl till förr att diskutera sådant som hänt i programmet? ...
  • pluvdo

Är det bara jag som tycker att en 18-åring (hon med sjätte barnet på väg) visst borde veta att man inte kan få försörjningsstöd samtidigt som man ärver pengar? Det säger väl sig självt att man inte är berättigad till hjälp från socialen om man får pengar på annat håll. (Alltså, hon är ju inte arton nu, men hon åkte visst fast för bedrägeri som 18-åring och hon sade i gårdagens avsnitt att det väl inte är så konstigt att hon som artonåring inte hade koll på vad som gällde...)

• pluvdo
    Prins Williams Mamma skrev 2012-03-09 19:56:18 följande:
    Kan inte rökning under graviditeten leda till att barnet får problem med andningen? Jag bara undrar, i så fall är det ju inte så konstigt att NN's son Remi har problem

Jo, rökning i närheten av bebisen är nog inte heller så hälsosamt. Så jag blev lite... äcklad eller något när mammam till Remi stod och oroade sig att något var fel på hennes son eftersom han slutar andas ibland, och hon på grund av stressen kring detta tog fram en cigarett och började puffa rakt i ansiktet på Remi typ.
  • pluvdo
    Snösparv skrev 2012-03-22 19:13:32 följande:
    Hon kanske hade honom åt fel håll som du säger då, missat att man måste vända selen och inte bara bebisen

Jag blev faktiskt förskräckt över den gravida tjejen som rökte idag (Mikaela eller vad heter hon, stavas säkert inte så dock). Helt sjukt! Hur omedveten eller dum får man vara?!

Jag tycker det verkar som att nästan alla i det programmet röker. De kanske har en annan syn på rökning under graviditeten i Danmark än här eller något.
  • pluvdo
    MansonDust skrev 2012-03-25 12:33:24 följande:
    Tycker att hon såg bättre ut i baddräkten än i den stora klänningen hon hade innan.
    Jag håller med, tror jag. Minns i och för sig inte exakt hur hon såg ut i baddräkten, men klänningen satt inte så fint.

Hon kanske har komplex för sina ben och att det är därför hon inte gillar att gå i baddräkt. Jag är i alla fall överviktig och själva överkroppen har jag inte så mycket emot att visa upp i baddräkt, men låren är värre.
Svar på tråden Unga mödrar Danmark