Inlägg från: Livisu |Visa alla inlägg
  • Livisu
    Jasmine Angelina skrev 2011-04-20 11:07:30 följande:
    Har aldrig gillat Malou Stella, hon har alltid varit lat i mina ögon aldrig tagit stort ansvar för Tino. Barn bajsar tro det eller ej, någon måste kanske skriva en lista till henne om vad dom gör och inte gör så att hon vet bättre tills nästa gång hon får för sig att skaffa ett barn till. Fast mamma Britta ska kanske flytta till månen först innan Malou Stella hinner skaffa ett barn till då alla som sett Unga Mödrar kan intyga att mamma Britta tagit största delen av föräldraansvaret för Tino och inte som det borde vara Malou Stella. Förspänt. Det jag blev mest irriterad på att höra i det nya programmet på den nya säsongen var att Hannahs dotter Cecilyia brukar åka till en avlastningsfamilj. Alla som sett Hannah och vet vad hon gått igenom borde tycka att antingen ska Hannah ta hela föräldraansvaret eller lämna bort dottern för alltid.
    Varför skulle det vara bättre om hon fick ta hela ansvaret än att ha en avlastningsfamilj?
  • Livisu
    Jasmine Angelina skrev 2011-04-21 08:23:40 följande:
    Då jag har åsikten efter det lilla man sett av henne så dör hon inte av att ta sitt föräldraansvar. Om man ändå ska skicka bort sina barn på det sättet varför skaffa barn överhuvudtaget? Om man t.ex. ska ut med vännerna är det väl bättre med barnvakt i bostaden så att lillan känner igen sig för att hon är i sin hemmiljö.
    Fast jag föredrar att nån som KAN ta ansvar tar föräldraansvaret hellre än att tvinga någon till att skärpa sig och göra det som nåt slags straff. "Jajamensan, unga dam, nu har du skaffat barn, så nu ska du ta hand om det". NEJ, inte om hon inte klarar av det!
  • Livisu
    stiletto skrev 2011-04-25 11:44:35 följande:
    första avsnittet finns nu på play!
    Ska kolla nu =) Gud så kul
  • Livisu
    Jasmine Angelina skrev 2011-04-25 15:50:42 följande:
    Nu när dom lagt ut hela avsnittet så hörde jag att soc och Hannah kommit överens tillsammans att Cecilyia ska till stödfamilj varannan helg. Well well, får väl önska henne lycka till.

Sen Christina tvillingmamman har nog inte det lätt som ensam förälder mer eller mindre, barnen som inte träffat sin pappa på 3 veckor dottern som är pappig, kämpigt. Men ser fram emot nästa avsnitt.
    Jag såg också hela avsnittet nu... Och jag är numer med böjd åt att flickan måste skärpa till sig =) Om hon nu är bedömd att klara av barnet. Lämna bort barnet för att festa varannan helg? Näe, olyckskorparna kraxar för mig.
  • Livisu
    Arentorpbebis skrev 2011-04-26 10:09:52 följande:
    normalt att man super till och har stor fest FÖRSTA gången man har sitt barn hos fosterfamilj Obestämd
    Nåå, men hon fick ju lite tårar i ögonen när hon lämnade dottern, och nog ältade hon att hon skulle sakna sitt barn och inte ville... Ja men gör det inte då! Saknaden av dottern verkar vara mycket lägre än saknaden efter egentid och party.
  • Livisu
    BeautifulPink skrev 2011-04-27 22:44:52 följande:
    Jag tror att Natasjas son har stödfamilj för att dem tyckte att han var vild och bråkig. Han kastade saker, fick utbrott och lyssnade inte. Det är den uppfattningen som jag har fått iaf.
    Just det. Det var de som ville leva som tonåringar ibland på helgen så när sonen var borta passade de på att röka och sitta i soffan. Var det inte nåt sånt?
  • Livisu
    Flerabarnsmamma skrev 2011-04-26 20:16:00 följande:
    Ja det är ju helt sjukt. Min son kröp först vid 11 månader. vad gör det mig till? världens sämsta mamma. Man kan inte skynda på sitt/sina barns utveckling. Ingen var det minsta orolig över min grabb, utan barnmorskan sa bara att alla utvecklas olika.
    Fast det var bra att hon tog bort deras stolar, de sitter för mycket i dem.
    Fast det är ju skillnad om man ger barnen chansen att träna på att gå och krypa, och inte. Sitta i babysittern flera timmar per dag är ju inte som att ligga på en filt och krypa. Men jag förstår ju henne också, att ha dem i babysittern för att kunna göra hushållssysslor.
  • Livisu
    Miew skrev 2011-04-28 13:18:23 följande:
    Jag tror och att barnmorskan kanske var på henne just för att hon ville att barnen skulle göra annat än att sitta i sina babysitters...
    Det är ju bra för barnen att ligga på magen på golvet och att få träna på att sitta...

Är det någon annan som stör sig extreeeemt mycket på Majas mamma? Tycker att hon verkar inte riktigt klok.
    Jag stör mig också =)
Svar på tråden Unga mödrar Danmark