Inlägg från: Doodies |Visa alla inlägg
  • Doodies

Unga mödrar Danmark

Har inte läst tidigare i tråden.
    Skiljer det sig verkligen så mycket i sjukvården i Danmark och Sverige?
    När du föder här så får du ju otroligt mycket att välja på i smärtlindring. Varför har dom ingen lustgas? TENS? Kvaddlar? Akunpunktur?
    Hon fick bada men det var ju också allt...

• Doodies
    Echidna skrev 2010-05-20 12:21:43 följande:
    Det var någon som skrev att en tjej som skulle föda skulle få epiduralbedövning men "helt plötsligt" visade sig att hon inte kunde få det? Varför? (jag har inte sett serien).
    Hon hade tydligen någon medfödd "bula" på ryggraden och narkosläkaren bestämde sig för att inte lägga den.
  • Doodies

Tycker att Inge borde fått lite hjälp från styvmamman.. på ett annat sätt än det hon fått hittils. Om barnet gråter.. gå inte bara fram och ta det som om hon är helt puckad. Lär henne läsa av sitt barn
    När Inge satt och åt med sin kompis så låg ju dottern och var relativt nöjd. Varför gick styvmorsan o plockade upp henne då och gav Inge skit för att hon åt före dottern? Det är fasen inte lätt att bli mamma första gången.. och speciellt inte om man är ett barn själv.
    Men det kanske hon får hjälp med nu på hemmet?

• Doodies

Själv tycker jag nästan det är äckligare att sitta och röka inomhus alldeles intill sin bebis än att bevittna hanna och hennes mammas relation.

• Doodies

En annan sak jag tänkte på.. Malikk började väl på nytt dagis efter flytten?
    Först hela omställningen att hamna någon annan stans, nytt rum osv .. sen hamnar man på nytt dagis som man aldrig varit på (vad vi tittare fått se iaf).
    Hade dom ingen inskolning??
    Dom bara åkte dit och lämnade honom?

• Doodies
    Arentorpbebis skrev 2010-05-31 13:24:11 följande:
    ja det reagerade jag också över, om pojken var på första dagisdagen när de lämnade honom så tyckte jag de verka hemskt! hoppas att de hade vart på inskolning veckan innan!!! skulle aldrig kunna lämna ett barn så hos främlingar i nya lokaler bara så där 
    Tyckte så synd om honom när han stod där i fönstret och grät. Då hoppades jag verkligen att dom hade varit där innan och skolat in honom.
    Men jag fick för mig att dom flyttat långt? Kanske svårt att pendla för inskolning då?
    Hade dom inte gjort det innan så känns det så självklart att vara där för honom när han börjar första dagen.
    Var väl inte så att föräldrarna hade häcken full när dom gick där ifrån?
  • Doodies

Tror att det är väldigt mycket som hänt både innan och under programmets gång som inte visats. Man går inte in och tar någons barn för att man "grejat med håret" . Det ligger nog mycket annat till grund.
    Har man en gång fått en stämpel på sig så är det nog svårt att tvätta bort och små små misstag blir nog 10 ggr så stora i hennes situation.

Tyckte Benno såg lite passiv ut under förlossningen. Var ju hans mamma som stod där och höll henne i handen osv.
    Tror inte det kommer hålla så länge mellan dom.

• Doodies

Hade jag förlorat ett barn vid förlossningen och dessutom gått igenom en massa missfall så hade jag ALDRIG gjort en abort när jag lyckats bli gravid igen.

• Doodies

Hittar ingen information alls om när säsong 15 ska börja. Enligt tv.nu finns ingen start denna vecka..  jo säsong 14 börjar sändas på torsdag

Svar på tråden Unga mödrar Danmark