Inlägg från: verkar |Visa alla inlägg
  • verkar

Unga mödrar Danmark

Jag undrar om det bara är jag som inte kan se unga mödrar på TV5play? ljudet fungerar men inte bilden...

• verkar
    fluu skrev 2013-04-02 21:36:35 följande:
    Kanske inte så bra om Line skaffar fler barn nu när hon måste ha hjälp av andra för att kunna fixa vardagen(syftar på lämningshjälpen)
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

Håller med dig samt att hon precis börjat den nya utbildningen, får de högt CSN i Danmark eller går många av mammorna på soc? kanske vore en bra idé att vara ekonomiskt stabil innan bebis.
  • verkar
    fluu skrev 2013-05-13 21:00:42 följande:
    Jag förstår inte riktigt hur Line tänker. Hon tycker alltså att det är en bra ide att skaffa en tre med ett par hon inte känt länge,hon går fortfarande i skolan och på socialbidrag,det är stor chans att hon blir inlagd(vem ska ta ungarna då liksom)  och hon är otroligt förlossningsrädd.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

Ja hon går i skolan, har ej fast arbete och är ensamstående. Men jag tror att det bl.a. Är för att hon vill ha en/ flera manliga förebilder i barnens liv. På det sättet tror jag att hon tror att hon för en "riktig" familj. Hon sa att hon valde det paret för de visade intresse för de andra barnen också. Detta bygger helt på eget intresse. Undra vad soc säger....
    Ursäkta min dyslexi
  • verkar

Varför har barnen handdukar runt halsen när de ska äta? Väldigt opakiskt.... Och de måste ju ramla av titt som tätt.

Ursäkta min dyslexi
  • verkar
    c89 skrev 2013-05-24 11:31:22 följande:
    Hon är ju "sjukskriven pga stress"?  Är jag svenskskadad som tycker att det är jävligt märkligt hur de lämnar bort 9-månaders hos dagmamma när de själva bara går hemma? Tänker på Victoria som tycker att hennes son måste "lära sig att vara från henne". Vilken 9-månaders behöver det, förutom om man inte har något val?!

Från vilken ålder har de barnomsorg i Danmark?
    Ursäkta min dyslexi
  • verkar
    slemtorsk i din bralla skrev 2013-05-24 12:53:32 följande:
    tja.. i Usa kan man lämna barnet i childcare redan efter ett par veckor. Min styvdotter var tvungen att börja arbeta när hennes första barn var 4 veckor och pappan satt i fängelse då så det var bara att lämna barnet till dagmamma och gå och jobba. Man har heller inte rätt till mer än 6 veckors "maternityleave", man kan vara ledig längre men då finns inga garantier att jobbet finns kvar, och någon betald föräldraledighet är det inte tal om oftast, en del jobb har det extra tillägg att man får betalt under sin föräldraledighet. Vi har det väldigt väldigt bra här i Sverige

Ja jo jag vet att det är så men jag kan inte hjälpa att tycka att bebisar har det bäst hos sina föräldrar och jag hoppas att alla andra länder med sämre villor tar efter oss.
    Ursäkta min dyslexi
Svar på tråden Unga mödrar Danmark