Inlägg från: sasssyy |Visa alla inlägg
  • sasssyy

Unga mödrar Danmark

ellixoxo skrev 2010-06-15 10:16:17 följande:

Maja ville ju faktiskt inte vara uppe. Hon ville ligga i sängen visst grät hon lite när hon låg i sängen men seriöst har ni ens barn ni som skriver i det här forumet?

Hur vanligt är det inte att ens unge har en gnällig dag och inget fungerar? Ni dömmer jävligt hårt här...

jag har barn.. men jag skulle aldrig lämna mitt barn ensam i sitt rum med dörren stängd, uppe eller nere i sängen medan jag ägnar mig åt att fixa mig inför en dejt med en kille jag kännt ett par veckor för att presentera våra barn för varnadra... gnäller barnet får det vara med mig... jag skulle också gnällt om min mamma satte mig på golvet och stängde dörren...herregud...

och jaaaaa jag klagar.. för många av dessa mammor är rent ut sagt skrämmande....
  • sasssyy
    ellixoxo skrev 2010-06-15 10:53:05 följande:

Jo jag har en utanför också!

Fortfarande så frågade hon Maja om hon ville ligga i sängen och det ville hon!

Du jämför att smälla till sitt barn med en käpp i ansiktet och att lägga ner sin ettåring i spjälsängen medans du sminkar dig. Herre gud vilken jävla idiot!

fast det är ju klart.. om man ska välja mellan att sitta på golvet ensam med dörren stängd eller i sängen där man har en trygghet så är ju valet självklart....

Hade hon frågat "maja vill du komma ut i hallen där du ser mamma" gissa vad maja hade svarat då?
  • sasssyy
    Anonyhm skrev 2010-06-15 11:06:55 följande:
    Ok. Med det resonemanget behövs det alltså ingen läkare eftersom depression och ätstörningar SYNS utanpå? Är du medveten om hur många som går omkring och är deprimerade men håller uppe en grym fasad? Vet du om att ätstörningar inte innebär att man är smal? 
    tack.. en ätstörning kan slå åt båda hållen så att säga.. själv hade jag anorexi under nästan 2 års tid men vägde ändå som minst 70 kg.. eftersom jag från början vägde nästan 120 kg så tog det tid innan jag gick ner så mycket att det märktes på min kropp....jag hann förstöra innre organ och mådde jättedåligt.. men det syntes verkligen inte på utsidan för på utsidan var jag en smal vältränad solbränd tjej.

På insidan var jag en undernärd tjej med självmordstankar......

Stines depression tror jag på ungefär lika mycket som min grannes, hon säger konstant att hon är deppig och det är så himla lätt att bara vräka ur sig för att man inte är på topphumör....Stine har säkert något som inte står rätt till men hon skriker efter uppmärksamhet och att vara sjuk och må dåligt är ganska bra sätt att få folk att tycka lite synd om en.. har en sån mycket nära vän och jag känner igen symptomen och beteendet
  • sasssyy
    annakohler skrev 2010-06-15 11:09:07 följande:
    men hennes revben syntess ju tydligt och jag har följt programmet det programmet där hon berättade om det så såg man ju kolla själv
    jag har massor av vänner vars revben syns.... har de ätstörningar för det?
  • sasssyy
    annakohler skrev 2010-06-15 11:55:36 följande:

Någon som minns programmet där stine sa att hon var för smal???

spelar det roll??? Finns massor av tjejer som säger att de är för tjocka trots att de helt klart är normalviktiga.. att Stine dessutom säger att hon är för smal är ju ett tecken på att hon INTE har ätstörning.. en person med ätstörning har förvriden självbild och ser inte samma bild i spegeln som vi andra ser.. en för smal människa med ätstörning ser alltså inte en smal person utan en fet...

kan vi släppa detta nu.. de flesta här inne verkar vara av uppfattningen att hon gärna säger saker för att få uppmärksamhet... om hon har en ätstörning verkar den vara borta nu iaf..
  • sasssyy
    annakohler skrev 2010-06-15 13:14:04 följande:
    Hannah fick behålla sin dottter Cecilya
    enligt tv-serien fick hon stanna på mödrahemmet ett tag till..... för vidare stöd och utredning alltså.....inga spoilers nu va...mer än så vet vi inte
  • sasssyy
    annakohler skrev 2010-06-15 13:37:09 följande:

angående Malou stellas mamma tycker att hon ska ansöka om gemensam vårdnad om tino så är i alla fall han trygg

ursäkta mig men det var nog det dummaste jag har hört på länge... han är inte mer trygg bar för att mormor också har vårdnaden, snarare blir det ju tvärs om... han kommer inte veta vem som är mamma och mormor.

MS behöver få en rejäl åthutning att hon ska skärpa till sig och bli vuxen och hennes mamma behöver en lika stor åthutning att backa och sluta dalta med sina jäkla kids... ungarna är ju helt handlingsförlamade för guds skull... MS mamma är en typisk sådan förälder som är mer beroende av barnen än vad barnen är av henne och därför gör hon dem handikappade för att känna sig behövd....

MS är den som mest av alla behöver sättas på mödrahem, risken är ju dock att Tino tas ifrån henne då om hon beter sig som hemma där det hela tiden finns någon som räddar henne....
    Tänk om det var hennes och inte Hannas mamma som var döende??? Jösses säger jag bara...

MS beteende kan skyllas i mesta mån på hennes morsa som inte fixar det där med att vara konsekvent.. HUR MÅNGA gånger har hennes mamma sagt "nu får MS fixa det här själv jag tänker inte rädda henne" och sen vips flyttar MS och tre dagar senare bor hennes mamma på samma gata och fyller MS kyl och frys!?!?!??!?!

Huvva.. nää ingen gemensam vårdand om Tino.. inte ett barn till som blir förstört.. flytta Tino så långt bort från tanten som möjligt säger jag bara
  • sasssyy
    Anonyhm skrev 2010-06-15 17:10:35 följande:
    Men vilken ypperlig jävla ide jävla natacha... Hon kämpar med en överaktiv son i trotsåldern och öser i honom läsk till middagen. 
    fast är det bara jag eller dricks det väldigt mycket läsk till maten i Danmark...iaf av vad de visar i UM????

och allas vår tråk-mamma.. Majas mamma (som jag inte ens minns vad hon heter)

"Jag ska *snyft* kolla på en bil *snyft* en suzuki alto *snyft, den rosa *snyft*

-Den är faktiskt brun

och så ja just det.. pengar kanske man skulle ha då om man köper en bil....
  • sasssyy

OCH .. vänta vänta "hon håller PÅ at tta körkort"... och är ute o kör bilen.......hon verkar ju verkligen ha total koll på hur man kör också.. hur många lektioner har hon tagit liksom

JAG håller på med körkort och kör ännu så länge som en kratta... och inte fan siktar jag på en NY bil som första bil.... trots att jag skulle ha råd med det....ja jävlar vilken brutta... hon har verkligen huvudet på skaft...

• sasssyy

Nu missade jag lite för gubben kom hem... men gick hon allvarligt och snackade ekonomi med sin lilla dotter och snackade om hur mycket hon skulle lägga i månaden på bilen??

• sasssyy
    Lilly80 skrev 2010-06-15 17:36:17 följande:
    Hon gick och diskuterade sin ekonomi hur mycket hon få i socialbidrag och bostadsbidrag, och hur mycket dom har i elkostnade ( hon var osäker på hur ofta den kommer ), och hur mycket bilen skulle kostar i månaden 1800kr, men undra om hon är medvetet om att bensin och slitage kostar när det gäller bil
    ja och det var väl bara avbetalningen på HANDPENNINGEN hon snackade om.... resten då??
  • sasssyy
    Rocktroll skrev 2010-06-15 17:47:47 följande:
    precis..undra om hon vet vad amortering+ränta+bensin m.m kostar Förvånad

Och seriöst natasha ger sin son chocklad och cola till frukost Rynkar på näsan vill bara ge ungen en stadig frukost.
    fast choklad vet jag är väldigt vanligt där... de har chokladpålägg... jättebra grovt bröd (en del använder iaf det) och så choklad på!!?!?!?
  • sasssyy

men sen känns det som många av MS beslut är panikbeslut.. för att få förändringar....och när MS flyttat så har det ju knappt tagit en vecka innan hennes mamma bor i närheten och tar över igen..

Minns så väl avsnittet där MS sitter framför kameran och berättar att hon har märkt att Tino blir så uppskruvad på kvällarna om han får kakor och sötsaker (inte illa upptäckt va??) och har bestämt att Tino inte ska få sånt på kvällarna men att hennes mamma har svårt att förstå det... då sitter hennes puckade morsa intill och tycker såååå synd om Tino som inte får kaka, visst ska han ha en liten kaka säger mormor och stoppar till Tino ett par kakor, en i varje hand. och så sitter hon och pratar om MS som om hon inte var där MED Tino och förlöjligar MS beslut om kakor

• sasssyy
    pingstlilja skrev 2010-06-16 09:53:24 följande:
    Det är med panikbeslut för att få förändringar- sådan var jag också i 18-årsålderna. Det tillhör ju när man är ung men tar man beslutet att bli mamma så ung måste man ju ändra sig. Livet blir inte detsamma med barn.
    nej självklart inte.. men det jag menar är att MS försöker ju många gånger att flytta sig bort från sin mamma... men mamman hänger ju efter. Om MS nu flyttat till köpenhamn hade jag inte blivit ett dugg förvånad om hennes morsa flyttat dit efter någon månad.

Ja hon är mamma.. men hon ÄR fortfarnde tonåring och försöker vara vuxen och mamma samtidigt som hennes egen mamma inte låter henne bli det....självklart ger hon upp.. Varför ska hon gå upp på morgonen och ge Tino frukost, när hon vet att hon inte måste...

Birgit (visst heter hon så) har ju tidigare säsonger flera gånger sagt att "nuuu får MS gå upp sälv och ge Tino frukost ohc ta sig i väg till skolan) och nästa dag så är hon där och tar upp Tino...."för han är ju så go"..eller något annat..
  • sasssyy
    Arentorpbebis skrev 2010-06-16 10:01:51 följande:
    Ikväll är sista avsnitten av unga mödrar säsong 10 -2010
    På torsdag börjar de sända säsong 3......
    men alltså.. säsong TRE??? Vad är logiken i det?

vore det inte bättre att börja om helt från början då med säsong 1??

Jag försår mig inte på hur femman tänker.. det är samma hoppande med Biggest Loser... ena dagen går säsong 5 sen på helgen går säsong 3 och så vips är man framme vid säson 7 eller nåt...
  • sasssyy
    tweenies skrev 2010-06-16 10:12:29 följande:
    Ja just det, det har hon ju, tänkte bara på att hon bott med killar men hon har ju provat bott själv. Varför klarar hon inte det? Vet att hon hyrde huset också, men det hade hon inte råd med. Men resten av gångerna har jag inte koll på. Varför flyttade hon ifrån dom ställerna? För att hon inte kan bo ensam med Tino, eller har det vart ekonomiproblem där med? 
    Nu spekulerar jag bara. .men jag får en känsla av att det så klart har varit tufft för MS.. det ÄR tufft att helt plötsligt bo ensam och ha ett litet barn.. oavsett hur gammal man är.. hon har ingen försörjning utan lever på soc......

och så gnäller hon lite.. det gör vi ju alla...

då kommer mamma och säger "ja men det här GÅR inte.. du klarar inte det här.. du får flytta hem igen"..

och då gör MS det....
  • sasssyy
    hysteria skrev 2010-06-17 08:34:55 följande:
    Undrar om dom måste godkänna de färdiga avsnitten innan dom visas på tv? Nån som vet?
    tror inte det... de godkänner via att de gått med på att medverka så att säga....det är väl liknande deal som vid alla dockusåpor.. så kan de gå ut i pressen o lipa sen att de blivit felaktigt vinklade eller nåt
  • sasssyy

Alltså.. jag FÅR bara inte missa i kväll.. jag missade i går och tyckte att det var helt okej att missa eftersom vi var ute och tittade på "vårat hus" som vi ska köpa.... jag vet inte men jag gillar inte att kolla på avsnitten på Play.. det känns inte "på riktigt" ha ha ha...

Men det här med Majas Mammas körkortsprov verkar ju vara något man INTE vill missa liksom ..

• sasssyy
    artax skrev 2010-06-22 01:19:20 följande:
    Vänta vänta här nu, gud vilken koll du har! :D Vem är inge för dt första?

Christina är den smala oftast blonda tjejen som jobbar med naglar eller? har hennes kille dumpat henne och är med katarina som har en ängel Mikkel och en pojke hon lämnade bort? har jag fattat det rätt då? :O vilken soppa! 
    Inge är hon den tråkiga mamman som bodde med sin pappa och styvmamma, hon som såg ut som om hon inte duschat de senaste tre veckorna och som gnällde och rymde för att hon inte fick som hon ville.....
Svar på tråden Unga mödrar Danmark