annakohler skrev 2010-06-15 13:37:09 följande:
angående Malou stellas mamma tycker att hon ska ansöka om gemensam vårdnad om tino så är i alla fall han trygg
ursäkta mig men det var nog det dummaste jag har hört på länge... han är inte mer trygg bar för att mormor också har vårdnaden, snarare blir det ju tvärs om... han kommer inte veta vem som är mamma och mormor.
MS behöver få en rejäl åthutning att hon ska skärpa till sig och bli vuxen och hennes mamma behöver en lika stor åthutning att backa och sluta dalta med sina jäkla kids... ungarna är ju helt handlingsförlamade för guds skull... MS mamma är en typisk sådan förälder som är mer beroende av barnen än vad barnen är av henne och därför gör hon dem handikappade för att känna sig behövd....
MS är den som mest av alla behöver sättas på mödrahem, risken är ju dock att Tino tas ifrån henne då om hon beter sig som hemma där det hela tiden finns någon som räddar henne....
Tänk om det var hennes och inte Hannas mamma som var döende??? Jösses säger jag bara...
MS beteende kan skyllas i mesta mån på hennes morsa som inte fixar det där med att vara konsekvent.. HUR MÅNGA gånger har hennes mamma sagt "nu får MS fixa det här själv jag tänker inte rädda henne" och sen vips flyttar MS och tre dagar senare bor hennes mamma på samma gata och fyller MS kyl och frys!?!?!??!?!
Huvva.. nää ingen gemensam vårdand om Tino.. inte ett barn till som blir förstört.. flytta Tino så långt bort från tanten som möjligt säger jag bara