Inlägg från: Helennnna |Visa alla inlägg
  • Helennnna

Unga mödrar Danmark

Fast jag är en av de mammor som faktiskt inte tycker att det är så värst tufft, faktiskt. Älskar mammalivet och skulle aldrig byta det mot något annat. Vilket kanske många andra unga mammor önskar att dom kunde? : P

• Helennnna
    AmandaBrun skrev 2009-12-07 12:14:06 följande:
    WEY Måndag igen!
    Äntligen Vill se Melissas bebis
  • Helennnna

Åh tussan! Missad både igår och idag. Men har läst allt ni har skrivit och hänger med bra ändå..

Men oj va chockad man blir över att det tagit slut mellan MS och den där killen.. Inte. Och så hade hon med Tino när hon skulle söka praktikplats? Kunde inte hennes mamma ha Tino då? Det är ju ett tillfälle då man faktiskt SKA ha barnvakt, tycker jag. Tror inte hon får praktikplatsen...

Ni säger att Sabrinas bebis är söt? Jag vill också se!! Roligt att läsa också att hon växt in i mammarollen fort och att hennes mamma förstår att det är hennes bebis.

June? Herregud det var inte igår man såg henne. Hennes liv har förändrats totalt om man läser va ni skrivit ju.. nytt hus, ett till barn och ny kille. Dock inte så snygg säger ni :P Men har man fått reda på varför det tog slut med pappan?

Har man fått se något mer med Melissa och bebisen? Hur går det för dom isånnafall?

• Helennnna
    Lia85 skrev 2009-12-08 21:52:29 följande:
    Inte avskräckte det mig iaf. Vet inte hur många dagar jag varit mamma (8 år, 5 månader och 2 dagar ) Inte ångrat mig en sekund. Måste man avskräcka? Föräldraskap är inget hemskt. Däremot kan man prata med de som är unga och PLANERAR barn om vad det handlar om och vilka konsekvenserna blir. Som oplanerat gravid 15-åring matas man med så mkt negativt att för mig tog det all den glädje jag borde fått känna som gravid. På slutet viskade jag till min mamma att jag faktiskt längtade efter bebisen. Så förbjudet kändes det.Nej, avskräcka tycker inte jag man ska. Snarare informera om hur livet förändras och vad det är som gäller (typ ingen reklamationsrätt what so ever )
    Håller med till hundra. Tycker inte heller man ska avskräcka, för att vara mamma är Underbart.. även om det är Tufft! Mer info i skolan om föräldraskap osv.. Jag kommer ha flera pratstunder med mina barn om allt som har med att vara "ung mamma" att göra. Kommer som du säger inte avskräcka men informera om allt till tusen.
  • Helennnna
    C060908 skrev 2009-12-09 14:10:07 följande:
    Japp tyvärr Den snyggaste vill jag inte ens ta kort på den går rakt ner till *pip* och är rätt så stor men den börjar läka ihop nu också.. Men förhoppningarna om att någon gång få tillbaka min gamla kropp är totalt bortblåsta
    Du fick något underbart. Du får tänka så! Jag fick knappt inga bristningar med första, hoppas jag slipper med andra. Har 3 veckor kvar ungefär. Hoppas hoppas
  • Helennnna

June har förändrats lite som ni sa . Roligt med en ny mamma att följa

• Helennnna

Missy M skrev 2009-12-10 10:24:49 följande:

Jag tycker synd om sabina som måste ha den här personen hos sig så ofta, jag skulle få panik städa hela tiden så att hon verkligen inte har något att klaga på och alltid se till att disken är gjord och sånt.. inte riktigt rätt mot hur det är realistiskt sett hos nyblivna mammor, tycker hon behöver lite lugn och ro med sitt nya barn!! Som någon sa tycker jag tanten gott kan komma en gång i veckan istället!!
    Har också tänkt på det! Har vi fått veta under hur lång period tanten ska komma? Simon är väll nån månad nu?
  • Helennnna
    sasssyy skrev 2009-12-10 10:53:17 följande:
    men samtidigt.. varför??Är det någon slags allmän grej att man får en hemma-hosare bara för att man är ung mamma i Danmark??? För så är det ju inte i Sverige om man inte fått en orosanmälan på sig, eller om man själv BETT om stöttning
    De säger ju hela tiden att hon ska ha en sån där människa hos sig bara för att hon är ung mamma. Så det är väll något som alla 15 åringar har i Danmark kanske? Kränkning?? Som om man skulle vara dålig mamma bara för att man är 15? Men va jag vet har inte de andra mammorna haft någon sådan? Nä här i Sverige fungerar det ju inte så, tack och lov. Inte för att jag var 15 när jag blev mamma.. men ändå.
  • Helennnna
    AmandaBrun skrev 2009-12-10 11:08:12 följande:
    Jag har för mig att det var en tjej i en tidigare säsong som också hade en tant hos sig titt som tätt och hon HATADE det. Satt o svor inför kameran o va skitotrevlig mot tanten. Hon kunde minsann sköta om sin bebis själv, bara för att hon är ung så är hon ju inte korkad.Henne gillade jag!Hade en mamma som blev väldigt sjuk.
    livet med barn skrev 2009-12-10 11:38:39 följande:
    Hon rebecka heter hon va som är tsm med han som sitter inne?hon har ju soc hos sig där dom filmar hur hon uppfostrar sin son osv ibland.
    Tänker så det knakar man kan inte komma på vem du menar? :P

Har rebecka det? Varje dag? Aa vem vet, då kanske det är något som alla unga mammor har i Danmark då :P
  • Helennnna
    livet med barn skrev 2009-12-10 11:48:36 följande:
    nä jag har bara sett det i ett avsnitt, tror det var efter att deras dotter dog.
    Jaha okej men då kanske de va någon slags kurator bara?
Svar på tråden Unga mödrar Danmark