Inlägg från: miamisan |Visa alla inlägg
  • miamisan

Unga mödrar Danmark

*skrattar* Så gott åt era sköna kommentarer, speciellt om rikspuckot Peter! Christina gjorde rätt som lämnade honom. Usch, hoppas inte pojken frå samma kvinnosyn som sin pappa.

Ja, Simon hade varit kul att få se igen. Han kanske har gjort en tredje tjej på smällen? Vet vet?! {#lang_emotions_laughing}

♥ Tristan 080118 ♥ Mathilde 091119 ♥
  • miamisan

Jag funderade på det här med de olika barnvagnarna som de har i Dk. Ett annat populärt märke är Odder. Väldigt lik den enormt stora danska upplagan av Emmaljunga.

Ja, det är underligt att kulturerna kan skilja så enormt åt, när de gäller vagnar. Här i Sverige vill man gärna ha en så liten och smidig vagn som möjligt medans man i Dk gärna vill ha en stor liggvagn som man kan använda tills ungen inte ska åka vagn mer.
    Det finns till och med en liten stol man kan sätta på vagnen för att kunna ha en liten bebis i den samtidigt som ett äldre syskon. Den enda fördelen med en mega vagn är att ¨man har mycket packutrymme undertill...

• miamisan
    Dallandra skrev 2010-06-10 11:22:33 följande:

Jag kan inte låta bli att fundera över om tvillningpappan "fixar" till sig inför sin fru... man får intrycket av att han inte är så engagerad i deras familje eller förhållande alls. Så varför ska hon lägga ner massa tid och pengar på att göra sig sexig när han bara vill ha ett snabbkn*ll.... Känns som att mamman kanske är orolig över deras förhållande och är lite desperat...
     Eller så vill hon bara ha lite vild och hämninglös sex    

Men hennes man är SÅ jäkla skabbig! Usch, det känns som han stinker genom rutan. Gillar inte hans nonchalanta attityd till son fru och även barnen. Hon måste fan inse att hon fixar det utan honom. Han är en looser med stort L!
  • miamisan
    Anemia skrev 2010-06-10 13:25:41 följande:
    Håller med, jag fattar inte vad hon ser hos honnom (kanske en stor k*k??) när hon är själv pratar hon om att det vore bättre som singel, sen när han är hemma är hon dökär i henne. Redan innan förlossningen verkade han vara en aning dominant. Jag tycker han verkar väldig manupulativ... sen att han ser ut som ett pizzaface gör ju inte saken bättre...
    Ha, ha... Ja, han är inte bildskön. Men det är sant som du skriver att han dominerar hela förhållandet och jag tror ärligt talat inte att han älskar sin fru. Då ser man ju till att finnas hemma under sina lediga dagar och tar hand om sina barn, som man satt till världen.

Oj, oj vad det hade varit kul att göra "nya par" av alla medverkande i serien. Kom igen - kom med lite nomineringar. Skriv vilka du anser skulle passa bra ihop och varför... Det skulle vara kul att göra vår egna lilla lista...
  • miamisan
    Anemia skrev 2010-06-10 18:05:19 följande:

Vad säger ni om tvillingmamma och Peter? Hon vill ju ha sex, och han vill ju dra över alla mammor i UM!

Kristina (mayas mamma) och tvillingpappan skulle ju se "snygga" ut ihop.. de kan säkert få rabatt på acneprodukter.

känner mig riktigt evil nu!*hehe*

Klockrent. Fan va bra skrivet!
  • miamisan
    With a devilish smile skrev 2010-06-10 20:47:32 följande:
    Reagerade dock på att hon själv säger att hon "glömmer" bort sin dotter & att sonen får mer tid men verkar inte anstränga sig allt för mycket för att ändra på det .
    Tycker att det enda man ser barnen göra är att sitta i babysitters också ?  
    Och att de stackars små barnen blir placerade framför tv:n hela tiden. Alldeles för många intryck för så små hjärnor. *suck*
    Barbiegirl skrev 2010-06-10 20:37:26 följande:
    M-S å Peter =)
    Ja, de hade också blivit ett riktigt radarpar.

Vi glömmer Simon lite, som fick två barn med två unga mammor, och som bodde tillsammans med båda tjejerna några månader. Han borde ju också få en ny "ung mamma". Kanske skulle M-S vara ett kap för honom med? ;)
  • miamisan
    Glasbit skrev 2010-06-11 13:36:45 följande:
    kvp.expressen.se/nyheter/1.2021018/tva-soldat...

Är det inte där tvillingmammans man jobbar? Eller är jag helt ute och cyklar?
    Nej, inte helt. Det stämmer att han är soldat och befinner sig på Varde kasserne. Men jag tror inte att han har kolat vippen. Tyvärr... eller så ska man väl inte skriva...
  • miamisan
    annakohler skrev 2010-06-11 13:41:29 följande:
    jo han jobbar på jylland
    Det heter inte PÅ Jylland, utan I Jylland, eftersom det inte är en ö. Det tillhör fastlandet som hänger ihop med Tyskland.

Men alla svenskar säger fel. Stör mig på det...
  • miamisan
    Nyfiken gul skrev 2011-02-28 18:11:33 följande:
    det innebär ju då att dansk tv visar serien först innan det visas i Svensk tv....  i alla fall en säsong måste visas först.... det är ju så rättigheterna fungerar.
    Jo, men de har ju bara visat fram till säsong 10 i Sv och jag menar att de nu sänder säsong 12 i Dk. Men vad jag hört är de himla sega på att svara på svenska kanal 5, om när de kommer sända de andra säsongerna.

Någon som mailat igen?
Svar på tråden Unga mödrar Danmark