kränkning tycker jag absolut inte att det är.. kränkning är för övrigt ett så urvattnat begrepp att det är pinsamt, så fort någon är emot en så är man ju kränkt i Sverige
Men som sagt.. någon av de andra mammorna, har de haft sånna besök?? Inte som jag sett och jag har ju följt serien sen start, även om jag i perioder har missat avsnitt.
Är väl något mer som spökar kanske.. Jag tänke på hennes skolgång, vi hade ju diskussionen tidigare att hon kanske gick i någon slags stödklass/särskoleklass, det var ju extremt få elever även för att vara "På landet" i Danmark liksom, och de hade en väldigt annorlunda pedagogik, danska skolor är ganska lika svenska i upplägget i vanliga fall.
SÅ jag tänkte bara om det kunde ligga någon slags begåvningshandikapp bakom och därför får hon detta sk "Undersökande besök"... fast två timmar/dag verkar helt korkat.... när ska hon få chansen att växa i sin roll som mamma, hon bor ju inte ensam utan har stöttning i sin egen mamma även om hon ju inte är någon superduper mamma så är hon ju iaf mamma till flera barn och har varit med om småbarnsår förr liksom...