Inlägg från: Birry |Visa alla inlägg
  • Birry

Unga mödrar Danmark

Idag var det lite mindre rörigt i Biancas vardagsrum, men sovrummet såg fortfarande ut som en knarkarkvart! Känns inte så himla trevligt tycker jag.

Sen, vad ska man säga om Peter.... För det första, vad ser tjejerna hos honom (Katerina var ju redan med i tv liksom... ) och är han så rädd för att vara ensam att han tar första bästa som råkar gå förbi? Stackars barn som måste hänga med i alla svängar (och det gäller för de flesta av dessa unga föräldrar man få se, som har ny kille/tjej varannan månad).

Sen om tvillingmammans kille varit normalt funtad kunde de ju haft sonen hemma när pappan var hemma åtminstonde och ta hand om ett barn var, men han verkar inte ta i barnen med tång ens... *morr*

• Birry
    annakohler skrev 2010-06-01 20:38:45 följande:
    tycker du följer det programmet ganska dåligt tvillingpojken skulle vara isolerad ifrån sin syster,,,det betyder att han inte fick vistas i hemmet eftersom izabella vistas där....
    Jo, men uppenbarligen kunde väninnan komma med sonen några timmar, så det är klart att de skulle klara att ha barnen separerade från varandra i samma lägenhet men olika rum och olika "skötare". Förstår inte varför du måste säga att jag följer serien dåligt, jag ser varenda avsnitt . Sen kan man ju tolka det man hör olika...
  • Birry
    Nyfiken gul skrev 2010-06-12 10:55:16 följande:
    och tvillingmamman igen... jag kan inte för mitt liv förstå att det finns unga mammor, - självständiga och framåt kvinnor - som ändå frivilligt (nåja) accepterar gammeldags traditionella roller i hemmet.... "jag vill inte ha en trött och sur man så då är det bättre att vi har boendet som det är"... öhhhh?? Hennes egen trötthet då och hennes behov?????
    Tänkte samma sak! Blir helt galen när han vägrar bo ihop med sin familj för att han tycker det är skönare att vila på vardagarna!! Och sen klagar hon på att han inte ger henne tid när han är hemma på helgen, men när hon tar upp det och han nekar till att ändra sig så köper hon det direkt!!??

Håller med dig om det där med utvecklingen också, varför skulle hon alls träna pojken? Och varför mer med honom än med flickan?? (Det var fel på textningen för mig där, så jag fattade inte allt)

Sen undrar jag om det bara är jag som stör mig på att de flesta tjejer har så "döda" ansiktsuttryck? Ffa Hannah, Inge och tvillingmamman, de har liksom halvöppen mun och helt "dött"/avslappnat (som när man sover!) ansikte helt utan mimik när de pratar. Vet inte varför, men det stör mig något oerhört, ser så ointresserat och otrevligt ut (och sorgligt när det är gentemot barnen).
  • Birry
    längtan09 skrev 2010-06-12 17:14:48 följande:
    Som jag fattat det så var sonen tidigare än flickan rent allmännt och då kände hon att hon hade inte tid med att träna flickan för hon ville inte missa sin sons framsteg (?) Men jag förstår inte varför man ska träna ett barn överhuvudtaget. Vi gjorde misstaget att börja med gåstol innan sonen inte ens vänt sig (han är lite senare än andra med allt med grovmotoriken) och då tränade vi honom lite i att vända sig. Men sen tog vi bort gåstolen och vi har inte behövt träna honom i något alls. Mer än att man med flit lagt en leksak 2 cm för långt bort eller så. Men inte tränat honom i att sätta sig eller resa sig...
    Okej, tack då förstår jag vad hon menar. Men jag håller med dig, varför träna alls om man inte har ett barn som bvc/läkare säger behöver träna?? Och sonens framsteg missar man (väl?) inte för att man ägnar sitt andra barn lite tid också. Huu, hoppas att det var tv som vinklade det så att det lät så illa som det gjorde!
  • Birry

Jag tyckte Isabellas eksem såg ut som "vanligt" röd-i-rumpan som barn kan få någon gång om de bajsat ovanligt giftigt bajs (och dessutom haft det lite för länge i rumpan, som tex om de bajsat innan man tar upp dem på morgonen).  Dvs, jag tror inte att det är något bestående utan bara "otur " att kamerateamet var där den dagen. Men det är ju lite typiskt tv att då vinkla det till "Dessutom har Stines dotter fått eksem".  Därmed inte sagt att det inte såg illa och ont ut.

Jag tror som många ovan att Stine är lite förtjust i att "vara synd om" på olika sätt, allt med henne blir en sjukdom, ett läkarbesök och lite mera gnäll... Undrar hur det var med Benno egentligen, det lät ju inte helt 100%...

Sen har de lyckats hitta ÄNNU en mamma utan mimik och ansiktsuttryck (Natasja)!! *envisas* Är det sådär man ser ut i Danmark?? Hur kan man prata helt utan att visa känslor i ansiktet??

Malou-Stella är förresten en perfekt exempel på att prata utan mimik, dessutom låter hon ALLTID förkyld! Slacker är nog rätt ord på henne, eller bortskämd latmask kanske?

• Birry
    Anonyhm skrev 2010-06-15 19:52:14 följande:
    Jag kommer inte på vad hon heter. Men känsla för ansvar är inget som existerar i hennes värld. Hon pratar om att skaffa barn med en kille hon träffat två gånger med resonemanget "försvinner han så försvinner han" och en axelryckning, hon pratar skit om sin dotters pappa inför dottern som löper amok på en fullt trafikerad gata, hon går på socialbidrag och försöker köpa en bil för över 90 papp, hon KÖR bilen fast hon inte har körkort, hon eldade upp sin lägenhet....Som sagt. Det existerar ingen ansvarskänsla. 
    Kristina/Christina heter Majas mamma och jag håller med om vad du skriver - totalt ansvarslös! Dessutom - hur kan man tro att man får låna pengar när man går på socialbidrag??? Och... om hon nu så enkelt kan klara av 1800 i månaden på bilen (är det bara billånet det tro?) så kan hon ju på ett år spara ihop de 22 000 som hon behöver...
  • Birry
    vackert udda skrev 2010-06-15 19:51:43 följande:
    Dagens två avsnitt har verkligen fått mej att undra mer än vanligt alltså!

Först och främst Christina(?), Majas mamma, som provkör en bil utan körkort, men hur långt kom hon då? Ca 15m och sen kunde hon varken få i backen eller ta ur nyckeln!! Förvånad
    Sen att planera ett bilköp för 98000dkr när man går på soc och redan har andra skulder är ju såå naivt! Och som första bil, skaffa en Honda Accord-84, det hade jag Flört Den kan hon ju krocka lyktstolpar med utan att det gör så mycket.

Och Natasja sen... ujuj... WT!!! Vad tror hon själv då, ge ungen cola till frukost och vänta sej sen en lugn och harmonisk unge? Herrejesus... Och det sättet de pratar om sitt förhållande och att Lucas redan är i familjehem - det bådar ju inte gott för den stackars bäbisen i magen. Än värre sen om det blir en pojk då, ska han "samlas på hög" med sin hyperaktiva bror då eller? Tills det kommer en flicka..?

Och Stine... visst katten är hon en fantastisk mamma och sätter alltid sina barn först, men om man bortser från barnen så tycker jag hon är dödens TRÅKIG med sitt förbannade gnäll heeela tiden! Men det är ju, som diskuterats tidigare, uppenbart att hon gnäller för att få uppmärksamhet - vilket iofs. inte r så konstigt med hennes svåra barndom.

Men måste flika in med nåt positivt idag ändå - Lines mamma är ju helt fantastisk tycker jag! Hela den familjen känns mindre WT än de flesta andra.
    Ja, Natasja ser verkligen inte ut att vara en god mor! Är förvånad över pappan som, för att vara med i UM är en ovanligt engagerad/insatt pappa. Men ändå, cola till frukost och inte klara av att lägga barnet att sova middag på helgerna?? Kanske ska ta ut honom och leka lite?

Håller med om att Lines mamma känns vettig!
  • Birry
    annakohler skrev 2010-06-16 09:09:59 följande:
    coca cola o choklad vad är det för fel på natscha sånt ger man inte. men sen malou stella som säger till sin mor att tino inte ska choklad puffar men ändå ger hon honom det...låter som om hon inte lyssnar på malou stella
    Nej, Malou-Stellas mamma är inte bra, just eftersom hon inte låter MS styra när hon väl försöker!!!
  • Birry
    Dallandra skrev 2010-06-16 09:18:28 följande:
    Men alltså Natasja, hur tänker hon egentligen!!?? Sonen vill inte äta frukost då frågar hon om han vill ha cola eller choklad och går dessutom runt och jagar honom för att få honom att äta frukost, vill han inte ha så låt honom vara hungrig, förr eller senare så äter han, ingen idé att tjata! Dessutom är det väl inte jättesmart att ge cola och choklad till ett barn som är överaktiv.

Förutom att röka verkar de flesta unga mödrar bläga i sig litervis med cola.

Majas mamma, hur tänker den tjejen egentligen??!! Det säger väl sunda förnuftet att man inte får ta ett lån när man går på soc och vad skulle soc tycka om att hon helt plötsligt köpt en sprillans ny bil.
    Ja, det var inte kul att se hur hon "kröp" för sonen för att han skulle äta något! Klart som sjutton att han säger nej när har chans på andra godare saker då! Det var någon ovan som skrev att han inte respekterar henne och vad hon säger och det stämmer ju verkligen, hon står ju inte fast vid något utan bara liksom "ber" honom att ligga och sen tvekar när han vägrar - klart att sonen måste testa henne vidare då. Stackars barn!
  • Birry
    Arentorpbebis skrev 2010-06-16 09:24:39 följande:
    orkar fan inte lyssna på natacha å hennes kille vad han nu heter....... De verkar ju enbart se sin son som en belastning..... stackars pojk! tur att han har en stödfamilj!
    Ja tänkte detsamma, kanske får han lite mer ramar där + ordentlig mat. (Han är två/snart två förresten). Det kryper i mig när de säger att sonen är besvärligt trotsig eller vad speakern sa - klart att lillkillen måste testa mamma hela tiden när hon inte står fast vid något! Sen "skyller" de på Lukas och skaffar stödfamilj till honom... En föräldrakurs kanske skulle hjälpt!?
  • Birry
    pingstlilja skrev 2010-06-16 09:32:01 följande:
    Just i det fallet håller jag inte med. M-S låg o sov. Mamman var uppe med Tino och fixade frukosten. Har M-S några invädningar med Tinos frukos får hon ju ta ansvar o gå upp med pojken. Jag tycker det är skönt att mamman finns för Tino. Jag tror faktiskt inte att hon hade fått behålla honom annars.
    Nej, det är väl lite dubbelt just i det när MS inte var med från början, men borde inte MS´s mamma redan veta vad MS har för inställning till chokladpuffar innan den morgonen? Det kan ju inte ha varit första gången chokladpuffar kom på tapeten liksom. (Eller så var det det och då får MS skylla sig själv som låg i sängen och tyckte synd om sig själv - igen).
  • Birry
    Arentorpbebis skrev 2010-06-16 10:01:51 följande:
    Ikväll är sista avsnitten av unga mödrar säsong 10 -2010
    På torsdag börjar de sända säsong 3......
    Neej, vad tråkigt!!

Har de sagt något om när/om säsong 11 kommer?
  • Birry
    Filuren83 skrev 2010-06-16 10:25:29 följande:
    Gud vad Lines mamma verkar mysig! Och Jesper också, vilken fin kille, hoppas verkligen att han stannar!

Fattar inte hur Natasja och Daniel kan ge sin son cola när han är så sjukt hyper. Och som mamman håller på och ger honom alternativ...
    Jag vet inte helt hur barn brukar vara, men beror hans beteende enbart på föräldrarna eller är det något med honom?
    Min gissning är att det inte är något med Lukas utan att det är föräldraskapet+kosten+bristen på rutiner (och uppmärksamhet!), men det är ju svårt att säga när man bara ser på tv... I alla fall är föräldraskapet inte bra i mina ögon!

Hoppas också att Jesper stannar!
Svar på tråden Unga mödrar Danmark