Inlägg från: Isanje |Visa alla inlägg
  • Isanje

Unga mödrar Danmark

plingplong skrev 2010-05-06 23:28:35 följande:
    Melissa lät faktiskt ganska "normal" i början av avsnittet när hon satt och pratade om sonen och hans sjukdom...men hon tog ju priset när hon tog med sig ungen in i solariet...! Stine och Benno påminner lite om barn som leker "mamma, pappa, barn"...och tycker hon har lite dålig inställning när det gäller Isabellas pappa, visst han har inte velat ha med henne att göra, men på Stine låter det som att hon inte vill att han ska ha någon kontakt med Isabella, det är ju Benno som är hennes pappa nu ungefär. Inge var jätteduktig under förlossningen tycker jag! Men shit vilka blåsvarta läppar bebisen hade!
    Stine ang pappan kan jag förstå det är väl lite 'har han inte brytt sig innan så vf ska hanbry sig nu'
  • Isanje
    sasssyy skrev 2010-05-07 07:39:48 följande:
    IOFS men jävligt omoget tänkt oavsett om man är 17, 20 eller 40 att tänka så.. som hon sa "Hon har Benno nu..." vaddå.. han är inte och kommer aldrig att bli hennes riktiga pappa, han kan bli en fadersfigur, men hur länge har de varit ihop liksom.. några månader och han har redan svept in och blivit "pappa" liksom... Känns väldigt naivt och oigenomtänkt hela den där familjebilden...plus hennes snack om att "vi väntar nummer två"... hur långt är hon gången liksom.. vecka 5 eller? Såg ni tjejens min, hon som Stine berättade för!??! Känns inte riktigt stabilt är min åsikt
    Jo det där men att hon har Benno nu det har ju inte med Isabellas bio pappa att göra. Tycker synd om lilltjejen faktiskt.

O sen att gå o berätta till alla som lyssnar att man är med barn låter ju lite.....uppmärksamhetssökande.
  • Isanje
    MuM2girls skrev 2010-05-07 13:04:08 följande:
    Vill att det ska handla om Camilla och Christian snart, hon var ju gravid igen ju, nyfiken är man iallafall:) Jag tycker att alla unga mödrar i denna serie är goa, visar bara att ungamödrar kan vara föräldrar och att alla är olika på sina bra sätt:)
    camilla är hon med alla barnen va?
  • Isanje
    AmandaBrun skrev 2010-05-07 15:02:01 följande:
    Ja hon heter också Camilla Detta är en annan Camilla som har en son Oliver, hon var med helt från början!
    Okej hon Camilla som är lik Katarina? (eller jag tycker de,om det är hon villsäga)
  • Isanje
    AmandaBrun skrev 2010-05-08 09:34:52 följande:
    Ja hon är mörk och kraftig!
    henne vill ja med se lite nu
  • Isanje

Tino påminner om min son... håhå vilket liv de va när han skulle b¨de sova i sin säng + att jag vill ha honom i säng tidigare... började vid 19 och krigade till 22-22:30. Stod i flera timmar med bebisen hängande i tuttten och lyssnade,när han klev ur sängen öppnade jag dörren och sa "gå och lägg dig Anthony" om och om igen i timmar. 3 dagar senare gick han o la sig utan ett ljud

• Isanje

Stellas mamma behöver back off känner jag. Stella kommer inte få den kontakt med Tino om hon håller på och lägger sig i och bossar. Vill hoppa in i tutan och berätta att hon är inte mamma,utan mormor,hennes roll är att stötta och råda,inte styrka och lägga sig i.

• Isanje
    mrsjonte skrev 2010-05-11 07:47:12 följande:
    Men det är ju Stellas mamma så haft det störrsta ansvaret för Tino det föörsta året....kan inte vara lätt att bara backa då.
    Hon borde ju inte ta på sig det ansvaret. Det är inte hennes barn.
  • Isanje
    mrsjonte skrev 2010-05-11 08:41:00 följande:
    Stella borde inte gett sin mamma chansen att ta det ansvaret.
    Nu har ju Stella flyttat som tur är,men ändå kommer kärringen och bestämmer. Jag blev faktiskt arg när Stella säger att Tino inte får kakor och godis,och speciellt inte efter klockan 18,sen kommer mormor och ger honom kaka på kaka. Snacka om att plöja över Stella istället för att respektera hennes regler.
  • Isanje
    sasssyy skrev 2010-05-11 08:46:22 följande:
    Det är visserligen en sanning om man ser det på ett sätt.. men 16 år och nybliven mamma då behöver man nog sin mammas hjälp lite oavsett hur duktig, mogen och självständig man må vara... Det var ganska tydligt i början av MS moderskap att mamman inte bara uppmuntrat henne att föda barnet men att även om var sååå glad att få en bebis i huset igen.. Här var det maman som var den mognare och hon borde aldrig tagit ansvaret utan visat MS att "detta får du göra på egen hand nu backar jag"...Men istället var det ju såååå gulligt o goooosigt med ett barnbarn... Nu var MS så ung att hon trodde/tyckte det var okej.. men jag ser det även hos jämnåriga förstagångsmammor, hur deras mödrar och svärmödrar gärna "tar över" men som 30-åring har man förmodligen lite mer mognad och erfarenhet att man sätter ner foten och säger ifrån eller iaf markerar att "detta är mitt område" något man sällan har utvecklat i sig vid 16-17 MS är inte den vassaste kniven i lådan, det är väl ganska uppenbart men det har ju till syvende och sist hennes mor skuld i och hennes mor är en mycket stark kvinna som är svår att säga emot.....hur lätt tror du att det är för MS att gå emot sin egen mor??
    Jag tror inte det har med åldern att göra att Stella inte säger emot,utan att Stella är tyst och har svårt att säga ifrån rent allmänt,medan mormorn är en ragata (ursäkta) men Stellas mamma påminner om min mormor,och jag är en som hugger när det behövs,men inte till min mormor.
Svar på tråden Unga mödrar Danmark