Inlägg från: Ts Mamma |Visa alla inlägg
  • Ts Mamma

Unga mödrar Danmark

Lia85 skrev 2010-05-28 08:40:50 följande:
    Nja, jag tycker inte hon vill barnets bästa. Ville hon det skulle hon backa flera steg och se till att Inge fick vara mamman. Tror det blir kanon med hem för hennes del. Britt kan inte lägga sig i och Inge får en chans att lära känna sin dotter och knyta an till henne.
    Håller med helt, Inge får inte en chans innan Britt är framme och tar Anna-Bell.

Sen tycker jag att hon betsämmer saker över huvudet på Inge hela tiden, som när hon få träffa kompisar, var och hur länge, när A-B ska ha mat, sova, varför hon skriker etc. Hon hindrar ju Inge från att ta sitt ansvar, allt ska vara på hennes sätt annars får det vara känns det som....
  • Ts Mamma
    Barbiegirl skrev 2010-05-28 11:21:52 följande:
    Ja jag tycker också det att det ska vara sååå synd om Stine hela tiden,å precis,allt ska påpekas hela tiden också.!!
    Precis, hon spelar aningens Matryr pga. sin graviditet, sen borde hon visst ta det lugnt å allt det där MEN hon väljer faktiskt själv att inte göra det...
  • Ts Mamma
    Doodies skrev 2010-05-31 13:32:25 följande:
    Tyckte så synd om honom när han stod där i fönstret och grät. Då hoppades jag verkligen att dom hade varit där innan och skolat in honom.Men jag fick för mig att dom flyttat långt? Kanske svårt att pendla för inskolning då?Hade dom inte gjort det innan så känns det så självklart att vara där för honom när han börjar första dagen.Var väl inte så att föräldrarna hade häcken full när dom gick där ifrån?
    Samma sak där som med rökning, inskolningen sker inte på samma sätt i Danmark som i Sverige, det är så lätt att glömma bort hur bra vi har det här i Sverige ibland när såna scener visas...
  • Ts Mamma
    Barbiegirl skrev 2010-05-31 16:17:46 följande:
    är det samma under bilfärden tro med?för vad jag tycks ha sett så åker var å varannan unge framlänges i bilen,kvittar vilken ålder de är i.
    Japp, det är inte alls länge sedan det blev lag på bälte överhuvudtaget i baksätet i Danmark, när jag var liten satt vi alltid lösa bak och tom i bagaget i en kombi och jag har inte fyllt 30 än så så länge sen va det inte...
    Missy M skrev 2010-05-31 17:28:28 följande:
    Hur gammal var inges lilla dotter? Såg inga tänder så det känns som lite väl tidigt med mariekex???!!!
    AnnaBelle är 4 månader, tycker också det är lite väl tidigt med mariekex, inte för tändernas skull just för tugga kan barn göra långt innan de får tänder utan mer för att det finns väl bättre saker att tugga på än ett kex?? Men, det är nog inte det värsta med Igne och hennes dotter, det känns nog trots allt som det mest normala....
  • Ts Mamma
    BIANCA; Hon känns som en "kändis-wannabe", jag söker upp Peter och dejtar lite så får jag nog oxå vara med på TV...

...typ! Henne klarar jag inte med, hon är bara för mycket, verkar inte riktigt ha alla hästar hemma. Cody gör aldrig något fel, han är en ängel, allt är andra barn, andra personers fel. Hon va på Lucas hela tiden men Cody gjorde aldrig något (nu säger jag inte att Lucas va super snäll, men de va rätt duktiga båda två...). Och Cody's ord är lag, upp i stolen, ner upp och ner igen, allt gör hon som han säger och vill, barnet har ju för sjutton inga gränser utan styr allt.

Hennes sätt at lämna Peter, ja, vad ska man säga!? Hon är 21 år och beter sig som en 14 åring...

Sen håller jag med, det ser ut som en knarkarkvart hemma hos henne men som sagt var det kan ju bero på att hon precis flyttat, det kanske ordnar sig.

PETER; Han måste ju var alite tappad eller något, han var väl inte brightast när han var tillsammans med Christina men nu verkar han ju seriöst korkad. Ta tjej efter tjej i serien så får jag hänga kvar i bild och kanske kan få fler...

Och jag vet inte men det är något jag inte alls giollar med honom, han känns lite "ond"!?

LINE; Hon verkar mysig och som någon sa så verkar hon ju faktiskt komma från en helt vettig familj med sunda värderingar.

Jag gillar hennes resonemang att ja, men inte fler barn innan jag har en utbildning och det måster ju endå tyda på någon sorts mognad, sen kan det kanske bero på att hon har så många syskon hon har och alltid har fått hjälpa till och vara den storasyster hon är.

Jag gillar faktiskt hennes kille med, visst de har inte varit ihop jätte länge och det kanske skiter sig men det kan ju faktiskt gå åt andra hållet med. Jag träffade min dotters Pappa när jag var 16 år och vi var tillsammans i 7 år med en dotter som följd så det är klart att det kan funka.

Jag tycker tillskillnad från en del här i tråden att hans föräldrar verklade väldigt vettiga också, det kan inte vara helt lätt att ens 16-åriga son träffar en gravid tjej i samma ålder och blir tillsammans med denne. Han behöver nog lika mycket stöttning som Line, om inte mer och vad är väl bättre än att hans föräldrar finns där och ställer upp?

De tror jag på, sen kanske det inte håller livet ut men båda känns faktiskt hyfsat mogna och med rätt tänk.

HANNAH; Jag gillar Hannah, hon är bäst den här säsongen tycker jag! Strongt gjort att åka, mot sin vilja och sin Mammas vilja, hon tänker på Cecilya i första hand, det kan man inte säga något om.

Jag hoppas verkligen att det går bra för henne på hemmet, och det tror jag...

INGE; Jag är ju inte för att de ska skickas in på hem till höger och vänster men här tycker jag nog att det vore det bästa, jag fatatr inte att de inte bara åker och hämtar henne och Anna-Belle.

Sen tycker jag fortfarande INTE om hennes styvmamma, hon är ju stundtals lika korkad som Inge, hon verkar ju ha bestämt sig redan från början att Inge inte skulel fixa att vara Mamma och tagit över direkt utan att låta Inge få bli den Mamma hon är.

Sen tyckte jag det var smått patetiskt när Inges Pappa sätter sig och gråter ut i TV; han har ju knappt visat nyllet i rutan förr, men nu var det såååå jobbigt för om inte Inge skärpte till sig skulel Britt lämna honom, ja, men att hans dotter lämnar honom verkar inte vara lika viktigt...
  • Ts Mamma
    Anemia skrev 2010-06-01 09:43:52 följande:
    Jag satsar på att Peter blir tillsammans med hon Katerina (som hade hittat ny pojkvän) de sa ju att hennes nya kärlek var ett välbekant ansikte...
    Troir jag med...
  • Ts Mamma
    Anemia skrev 2010-06-01 09:49:55 följande:
    Nästa steg för Peter är ju tjejen med det fula löshåret (som det brann i lägenheten för) hon är ju minnst sagt kärlekskrank...
    Kanske skulel kunan tipsa henen om att skicka ett litet meddelande till honom på FB, det verkar ju funka på honom...
  • Ts Mamma
    annakohler skrev 2010-06-01 11:19:31 följande:
    var kan man hitta avsnitt där Michelle är med hon som är mamma till victoriavill gärna se dem
    På Kanal 5 finns väl alla säsongerna?
  • Ts Mamma
    annakohler skrev 2010-06-01 12:18:13 följande:
    hittar bara säsong 10 så därför ber jag om hjälp
    Alal finsn där, om du klickar på länken i TS och söker på "Unga Mödrar" så klickar du dig in på bilden där det står "Unga mödrar Danmark" , tror det är andra bilden uppifrån och ner under rutan där avsnittet visas finns en massa avsnitt i en större ruta, högst upp i den rutan finns det två små blå pilar och ett nummer, klick atill höger till sidan 21, där är första avsnittet i första säsongen sen e de bara att kolla i ordning...
  • Ts Mamma
    Echidna skrev 2010-06-01 14:22:51 följande:
    Är det inte nån som har tvillingar?
    Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
    Jo, men hon verkarfaktiskt rätt vettig, snarare karl som är ett kapitel för sig själv....{#lang_emotions_innocent}
Svar på tråden Unga mödrar Danmark