Inlägg från: Muminstjej |Visa alla inlägg
  • Muminstjej

Unga mödrar Danmark

Tittar på dagens avsnitt nu...

"Men den gången ledde till ett flerårigt missbruk"
    Hur FAN kan man missbruka hasch i flera år, hon är ju bara 19år! Vart är/var föräldrarna?
    Herregud!

• Muminstjej

Ingen som vet om tjejerna vi har fått se i alla dessa säsonger har bloggar?

• Muminstjej
    xXMaLoXx skrev 2011-06-09 22:34:29 följande:
    Klen tröst, men i Danmark har de en helt annan syn på det där med rökningen. Det kan ju vara en bidragande faktor till att många fortsätter trots graviditeter och med små barn.

Jag menar, vi har inte varit världsbäst i Sverige i alla dagar heller. Minns att man gärna rökte bilen med ungarna när jag var lite, kan känna lukten av när morsan tände en cigg med tändsticka än idag.
    Det har du rätt i, det var inte många år sedan vi rökte överallt i Sverige heller. Men i Danmark borde dom ju veta bättre idag tycker jag. Men det är ett annat land, annan tradition och kultur. Dom ser ju på det på ett annat sätt... Det verkar inte vara lika "hypat" som här i Sverige. Tyvärr! Men det kanske kommer... Hoppas jag! För alla barns skull.
  • Muminstjej

Jag kan inte med varken Malou-Stellas morsa eller Malou-Stella själv!
    Vilka nötter! Bär huvudet under armen och förtjänar en smäll på käften för att vakna upp!
    Herregud... Tragisk familj!

• Muminstjej
    Sthlmsparlan skrev 2011-06-09 23:13:30 följande:
    Så jävla viljelösa. Likgiltiga. Bryr sig ens malou-stella om hennes eget liv? Hon har ju inte ens gått ut grundskolan. Haha kommer ni ihåg när hon hade fått sitt schema. "hum..kultur..vet jag inte vad det är. Engelska är ju alltid..engelska.." SNILLE!
    Ja, morsan borde någon dra i luven! Och Malou-Stella med. Hoppas det går bättre för lillasyrran! Tycker det är jobbigt och se dom, jag blir så förbannad och så tycker jag synd om dom. Hur sjutton kunde familjen bli på det här sättet?
  • Muminstjej

När kommer nästa avsnitt? På måndag?

• Muminstjej
    Livisu skrev 2011-06-10 19:25:42 följande:
    Men det är ju mååånga familjer som skildrats i UM, och i de allra flesta verkar alla röka, om inte inomhus så åtminstone ute. Är det inte mer socialt accepterat att RÖKA då om man bortser från gravida?
    Jag har varit i Danmark många gånger och jag upplever att danskarna inte alls är lika anti-rökning som vi svenskar är. Dom har ingen respekt alls när det gäller folk som inte röker. Och speciellt barn!
  • Muminstjej
    xXMaLoXx skrev 2011-06-10 22:59:18 följande:
    Det känns som att danskarna "vågar" njuta mer av livet än här i Sverige, på både gott och ont.

Kan ge mig fan på att deras drottning hade kunnat dansa på strippklubb utan att någon brytt sig^^
    Jag tycker danskar verkar ganska dumma. Iallafall dom jag träffat.
  • Muminstjej

Jag står iallafall fast vid min åsikt, grundad på mina erfarenheter. Men såklart finns det mycket trevliga danskar också, det tvivlar jag inte på!

• Muminstjej

Tittade precis på dagens avsnitt. Natasha-Nikita, herregud säger jag bara! Och den där Malou-Stella, finns det något hon orkar göra?! Förutom att sminka sig, klä sig och fixa håret? Snorunge!!!!!!

• Muminstjej
    annakoh1209 skrev 2011-06-13 13:05:48 följande:
    Tragiska jag märkte i dagens avsnitt var Natasha-Nikita som inte tyckte om sonen depression eller
    sen Malou stella hur kan man ta en sån liten grabb till huset visst det är bra på ett sätt men inte med hans fågel mitt framför ansiktet på honom Tinos ord "mamma titta min fågel" då ville man bara knacka på malou oo säga att hon skulle ta bort sonen därifrån fy usch för dem två mammorna
    Ja, men en förlossningsdepression är ju inget konstigt eller speciellt ovanligt. Det kommer säkert gå bättre sen! Får man hoppas... Men det där med fågeln kan jag hålla med om! Galet... Inte hade hon behövt låta honom se fågeln på det sättet! Konstiga människa...
  • Muminstjej

Jag blir så förbannad på Malou-Stella! Varför gör inget något åt den snorungen? Och hennes förbannade morsa, vilken tafatt familj. Så patetiska! Lata och oengagerade... Jag spyr! Och Tino som är en så fin pojke! Stackarn...

Och den där Kristina, säkerhetsvakt? Haha! Okej... Känns som hon är lite väl impulsiv och kastar sig in i saker utan att direkt tänka igenom det hela...

• Muminstjej
    Mamma 85a skrev 2011-06-14 15:59:32 följande:
    Detta verkade vara sista avsnittet Tråkigt!! Får hoppas säsong 12 kommer snart.

Tino verkar vara mer Malou-stellas mammas son :P Måste ju också påpeka att Natascha Nikita var OTROLIGT elak under sin förlossning.
    Äh, så farligt var det inte... BM är nog vad med snäsiga och arga kvinnor!
    Det är ju inget personligt emot dom och det vet dom ju.
  • Muminstjej

Hoppas det kommer en 12:e säsong!
    Att kanal 5 köper inte det alltså.

• Muminstjej
    Jasmine Angelina skrev 2011-08-29 16:06:59 följande:
    Hur många av de unga mödrarna kan man hitta på facebook? Har hittat en enda och det är Malou Stella
    Jag hittade några av dem förut, men minns inte vilka.
Svar på tråden Unga mödrar Danmark