Unga mödrar Danmark
Men klart man inte kan sluta röka om man inte ersätter vanan med nåt annat. Sitt inte hemma och vänta på att röksuget ska sätta in - gå ut och gå, knulla, spela spel, ät godis, träna... vad som helst!
Men klart man inte kan sluta röka om man inte ersätter vanan med nåt annat. Sitt inte hemma och vänta på att röksuget ska sätta in - gå ut och gå, knulla, spela spel, ät godis, träna... vad som helst!
Tycker så synd om Kristina med tvillingarna. Hon är alltid så sorgsen. Minns hur känslokall barnens far var förut när de var gifta och han var med i serien. Otroligt deprimerande att se. Hoppas hon finner livsglädjen igen och börjar le och skratta!
Det jag gillar med Danmark däremot är att ungdomarna i serien väldigt lätt verkar få praktikplats och lärlingsjobb. Om de bara tar sig i kragen förstås ;)
NN kan inte ha det lätt... få barn med en utländsk kille som inte vill ha barnet, samt att ha syskon och en far som inte accepterar att barnet blir en mulatt.
Hon fick ju veta det så sent också, så abort var ju nästan uteslutet ( en vecka hade hon att tänka på har jag för mig).
Däremot kan jag inte förlåta rökningen hos någon. Barnmisshandel är det. De borde få betala skadestånd till deras barn!
Men det har ju bara gått två år (när det spelades in)! Det är inte försent att reparera relationen, åtminstone inte för att få till något slags umgänge.
Det är inte kul längre att se UM. De storröker som gravida, gör slut och blir ihop, hoppar av skolan och blir deprimerade. Ger sina barn coca-cola innan de ens fyllt 2 år, bytt bostad ett tiotal gånger och har stökigt hemma (minns bara Kristina & Peter där lille Lucas gick runt i smutstvätt och tallrikar).
Hur kan vuxna i deras omgivning låta det pågå? Man undrar vart föräldrarna är. Och så dyker de upp så smått... en mamma uppmuntrar sin 17-åriga dotter fria till en kille hon varit tillsammans med i ett halvår... en annan förälder säger upp bekantskapen med sin dotter för att hon ska få ett barn med en turk. Och detta är bara i denna säsong... Jag har sett alla säsonger och den som egentligen bryr sig är ju Malou Stellas mamma, som ändå försöker ställa krav.
Finns det inga sunda, bra föräldrar med i serien??? Ett var ju "bönderna" June och Christian. Liksom Nadia som var sjuk, hon verkade lugn och stabil men var ju tyvärr sjuk och hade det att brottas med...
Jag hoppas verkligen inte att detta är verkligheten även för svenska unga mödrar! Jag känner knappt någon. Läst "Micah"s blogg, den där 14-åringen som har barn... och det ger ju inte direkt bekräftelse på min önskan om stabila föräldrar.
Jag var skötsam och duktig i mina tonår. Visserligen var jag blyg så jag hade väl inte lyckats bli gravid med nån jag knappt känner... Men jag hade förhoppningsvis vare sig rökt under graviditeten eller hoppat mellan förhållanden. Jag hade tagit mitt ansvar, för jag är en sådan person.
Men i serien tycks bara naiva maskrosbarn finnas. Barn som föder barn. Barn som inte tar ansvar. Sorgligt.