-
De såg så omogna och barnsliga ut när de satt där hos barnmorskan på extrainsatt möte. Dea såg trotsig och tonårsaktig ut, men misstänksam blick och uttråkad min. Hennes 29-årige pojkvän gäspade stort utan att skämmas. Jag tror att de klippte bort mycket, för inte kan hundarna varit ett sådant stort problem. Förmodligen diskuterade de mer allvarliga saker innan eller efter, men det kan inte sändas på TV.Dallandra skrev 2012-02-08 16:05:32 följande:Det känns inte helt rätt att filma dem, jag undrar om det kan vara så att de har någon form av diagnos.....
-
Det vet vi inte. Än så länge är hon bara gravid.MyLifeAsMum skrev 2012-02-08 22:46:20 följande:Hon där dear louise som dom tog barnet ifrån redan vid födsel,
vad fan är det för jälva FUCKING system, jag blir så FÖRBANNAD....
hur kan dom göra så mot ett litet osklyldigt barn??
Hon kanske inte är världens bästa tänkbara mor,
men hon har ju inte ens fått bevisa det,
jag tycker det är så sjukt, hade jag kunnat hade jag stämt hela jävla danmark
för det där, helt sjukt att det får gå till på det viset!
Hade dom gjort så mot mig hade jag boksatvligt talat dödat dom...
fyfan jag spyr så äkligt det är...
Dom borde iallfall få en chans, med övervakning eller något...
Ahhh....
KAN NI SLUTA SPOILA?! -
Vad är det för svar?!MyLifeAsMum skrev 2012-02-08 23:00:47 följande:Förlåt, jag trodde dom som skrev här hängde med i det som visas..
My bad!
Eller menar du det som visas i Danmark?
För i Sverige på det som går på Kanal Play är Dea Louise fortfarande gravid.
Så lägg ner den där attityden. -
Du kanske var trött igår och råkade zappa till någon dansk kanal?MyLifeAsMum skrev 2012-02-09 22:28:17 följande:Åter igen, har jag inte spoilat, jag trodde ni tittade och hade tydligen FEL.
som jag skrivit säger 10 gånger, my bad jag ber om ursäkt!
Kan inte rå för att jag inte vet exakt var ni är i serien... -
Christina hette hon också, väl.Elins mamma 2010 skrev 2012-02-15 22:51:43 följande:Det där med paraplyvagnen till lilla remi var ju helknäppt! Och stephanies kompis som satt och och blåste rök på sin bebis!? Det finns som sagt få vettiga mammor i Um, just kan jag bara komma på hon med leukemi, camilla och hon som flyttade ihop med nagel-kristinas ex... (ledsen att jag inte minns namnen)
-
Nä. Uppenbarligen förväntas de vara så skadliga för barnet, att de inte ens får prova vara förälder...Humlemamma skrev 2012-02-23 14:35:29 följande:Ja visst såg deras hem hemskt ut, men det gör det i många hem, de borde kunnat få hjälp på ett annat sätt att fixa då, o sen ett familjehem med bebisen, där det är övervakat o de kan få en chans att ta hand om sin bebis.
Men som sagt, vi vet juh inget mer än det som syns i kameran heller..
Vem vet? De kanske får aggressionsutbrott när de är ensamma, skadar sig själva, glömmer bort att äta, saknar helt känsla för hygien osv. -
Ser måndagens avsnitt nu, och det lät så fint av barnmorskan när hon sa "en del blir föräldrar på heltid, och en del på deltid".
-
Såg nyss s12 e30 när Cecilya gråter när hon blir påklädd och Hannah brister ut i gråt och undrar om det ser dåligt ut att hon har med sig dottern, varpå Cecilya omedelbart slutar gråta och istället betraktar sin mamma, utforskande, klokt, stillsamt. Hon verkar klok, den lilla flickan.
Tyvärr har hon nog sett sina föräldrar bråka för mycket, och det kanske är fullt normalt för henne, om man får spekulera, att reagera på andras känslor och sätta sina egna åt sidan. Hannah blir ju väldigt högljudd vid gräl och det kan bara inte undgått den lilla flickan. -
Jag har lite svårt för danska. Vad hittade du?Prins Williams Mamma skrev 2012-02-27 22:35:52 följande:googla på paragraf 50 utredning så kanske man får ett litet humm om vad det handlar om med DL och Rasmus
"Hvad er en paragraf 50-undersøgelse?Når det antages, at et barn eller en ung har brug for særlig støtte, er den kommunale myndighed forpligtet til at undersøge barnets forhold nærmere. Hensigten er at skaffe et grundlag for at vurdere, om et barn og familie har behov for en social indsats, der kan afhjælpe problemerne og medvirke til at skabe sammenhæng og kontinuitet i barnets liv. En paragraf 50-undersøgelse er således fundamentet for den sociale indsats. Med anbringelsesreformen stilles der nye krav til undersøgelsens kvalitative udformning. Paragraf 50-undersøgelsen skal ikke alene fokusere på problemer, men samtidig afdække ressourcer og handlemuligheder hos barnet eller den unge og familie og netværk, der kan bidrage til at overvinde problemerne." www.b.dk/danmark/hvad-goer-kommunerne
-
Gäller svensk lag i Danmark?