• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • Dallandra

Jag reagerade också på att han inte ville ha dem boende där för att han inte skulle orka med dem vad är det för j-vla skitsnack hur orkar alla andra pappor som bor med sin familj?? Att han inte vill ha dem boende där så han kan träffa dem varje dag säger allt om hans känslor för barnen och sin fru. Fattar inte att hon går på det!

Det ser väldigt illa ut tycker jag att barnen hela tiden sitter i babysitterna framför tv, man får ju intryck av att de sitter där jämt..... reagerade även på att hon säger att hon "glömmer" bort sin tös för att det är kul att följa sonens framsteg

• bara lilla jag

men vilket avsnitt har precis kollat klart avsnitt nr 2 från igår... Jag fattar inte det är helt sjukt.. Tvillingmamman verkar bara bry sig om sin son, visste det var säkert vinklat i detta avsnitt just för att sköterskan påpekat att dottern behöver mer tid, men så fort hon bär på en unge så är det pojken hon bär på. så fort hon leker med ett barn så är det pojken. Sen säger hon ju att nej jag kan ju inte gå runt och bära på henne hela tiden och jag kan inte bära på henne näe jag måste byta på lillen.. Nej såklart inte men det skulle inte skada om hon tog upp henne en bråkdel av alla gånger hon tar upp honom.. Jag fick i allafall det intrycket av dagens avsnitt att hon har en klar favorit bland barnen.. Men som sagt vinkling... 

Sen så börjar jag allvarligt tycka rejält synd om lilla maja. Tycker inte att nån av hennes föräldrar är lämpade att ha henne. Den ena har en gedigen våldshistoria bakom sig och den andra är benägen att kidnappa sitt barn för att han inte får som han vill.. Jag menar kom igen.. Sätt henne på hemmet istället för hanna. Men jag hoppas att hon redan varit där en sväng.. nej jag förstår inte och jag tror att förhandlingarna kan bli tuffa om det blir en vårdnadstvist.. Jag menar hon har ju haft det brokigt och säkert han med.. Men har han inte det och hon inte ringde polisen vid kidnappningen så är dom 2 mot en och den händelsen räknas då knappast.. Men skulle tippa på att han har minst lika brokig uppväxt som hon hon har en fördel som mamma men man vet aldrig.

• annakohler

vad är det för sambo tvillingmamman har min sambo säger varje dag att han tycker det är underbart att jag o barnen bor på samma ort nu som hans arbete då vi bodde i leksand så fick jag o 4åringen aldrig träffa honom så mycket...nu bor vi alla i rätvik  där han arbetar

i hade bara ett barn i leksand men har nu två

• längtan09

Tvillingmamman:

alltså, jag förstår inte. Jag har ALDRIG tränat min son. Först lägger man på mage så han lyfter huvudet. Eventuellt får man ju lägga sig framför så dom vill ligga på mage, men skulle det inte bara vara att lägga ungarna huvud mot huvud?

Och sen lär dom sig ju allt själva. Min son har iaf inte fått hjälp av mig, och han kan nu allt förutom att gå... Så det är väl egentligen bara att lägga dom på golvet och sätta sig brevid? Sen blev jag också konfunderad över att hon visste att dottern var efter men inte verkade bry sig nämnvärt... Men, jag har ju heller aldrig varit tvillingförälder så jag vet ju inte hur jag skulle bete mig.

Mamma sedan juni 2009
  • GullpuckotMe

Anemia: det där var fasen inte snällt skrivet! dom kan väl inte rå för att dom haft acne!! usch vad lågt...

• bara lilla jag

nu har jag läst tråden och jag är helt förstummad när karljävel säger att han inte ORKAR bo med sin familj.. Men herregud, jag säger som magnus uggla i G: Men lilla gubben det skulle du tänk på liiiiite tidigare...... Jävla pucko.. Hade min man sagt så till mig då jäklar hade jag personligen kastat ut honom genom fönstret och bytt lås på dörren..

• Ledilnaan

Sitter precis och tittar på avsnitt 30, säsong 5, när Nadja och Renes barn begravs. Den lille bebisen överlevde ju över 3 tim utanför magen, jag tror nog att hon skulle ha fött bebisen normalt, han hade överlevt. En riktigt stark kille!

• längtan09

Jag vill bara inflika en grej. Fanns en tråd om det här programmet för något år som blev helt stängd för det blev personangrepp. Vore kul om den här tråden kunde få leva kvar utan att bli stängd. Iofs är det en hårfin gräns, men jag misstänker att klaga på någons acne börjar åtminstonde närma sig gränsen.

Mamma sedan juni 2009
  • MissEllie
    bara lilla jag skrev 2010-06-11 09:22:58 följande:
    nu har jag läst tråden och jag är helt förstummad när karljävel säger att han inte ORKAR bo med sin familj.. Men herregud, jag säger som magnus uggla i G: Men lilla gubben det skulle du tänk på liiiiite tidigare...... Jävla pucko.. Hade min man sagt så till mig då jäklar hade jag personligen kastat ut honom genom fönstret och bytt lås på dörren..
    Samma här! Snacka om skum inställning. Det äktenskapet kan ju bara inte hålla i längden...Usch!
Svar på tråden Unga mödrar Danmark