• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • Glasbit

Jag gillar nästan Stine bäst faktiskt. Nog för att hon vart lite gnällig men vem är inte det ibland. Men hon är vettig iallafall och tar hand om barnen bra.

• parvati
    Anonyhm skrev 2010-06-14 19:22:40 följande:
    Men vad var det för jävla pucko de hade släpat fram idag?? Hon vill inte ha en pojke så till den milda grad att hon inte ens blir glad över att få höra att barnet är friskt!! Det var det enda som rörde sig i mitt huvud inför RUL. Jag ville bara veta att bebisen i min mage mådde bra. Visst får man önska men om man önskar sig ett kön så jävla intensivt att man blir direkt förkrossad och bara kan tänka på att försöka igen om det inte blir "rätt" då är man fan inte mogen för barn.

För övrigt höll jag andan när de lät sin son stå på huvudet ner i sängen med haklappen fastknuten runt halsen osv. När pojken blev arg och slog på saker var det ingen som frågade vad det var....Vart fan är soc här?? Upptagna med att klaga på Hannas mobil??  
    En tanke slog mig att Natashas kompis var någon form av stödperson från kommunen.
    Stackarn någon form av problem verkar hon ju ha. Sedan sa hennes man att han fick i sig så mycket alkhol så han ville först inte bli pappa? Men jag höll på med lite annat under tiden så jag kanske missförstod?
  • Stargirl
    Men vad var det för jävla pucko de hade släpat fram idag?? Hon vill inte ha en pojke så till den milda grad att hon inte ens blir glad över att få höra att barnet är friskt!! Det var det enda som rörde sig i mitt huvud inför RUL. Jag ville bara veta att bebisen i min mage mådde bra. Visst får man önska men om man önskar sig ett kön så jävla intensivt att man blir direkt förkrossad och bara kan tänka på att försöka igen om det inte blir "rätt" då är man fan inte mogen för barn.

För övrigt höll jag andan när de lät sin son stå på huvudet ner i sängen med haklappen fastknuten runt halsen osv. När pojken blev arg och slog på saker var det ingen som frågade vad det var....Vart fan är soc här?? Upptagna med att klaga på Hannas mobil??  
    Det är ju underbart!!! Det är därför jag kollar...för att de finner dessa puckon.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Helennnna

Håller med! Hanna borde de släppa, det finns ju "värre" föräldrar om man säger så. Som den här nya tjejen som jag bara behövde se knappt 5 minuter av för att förstå att hon inte har alla hästar i vagnen.  Ush, hoppas inte hon är med så länge till. Får dåliga vibbar av henne..
  • Helennnna
    Glasbit skrev 2010-06-14 19:28:41 följande:
    Jag gillar nästan Stine bäst faktiskt. Nog för att hon vart lite gnällig men vem är inte det ibland. Men hon är vettig iallafall och tar hand om barnen bra.
    Ja hon och Hanna. Mina favoriter. Jag blundar för att Stine är lite gnällig, hon är en jätte bra mamma och hon och hanna verkar vara de mest mogna.
  • Helennnna
    parvati skrev 2010-06-14 19:29:52 följande:
    En tanke slog mig att Natashas kompis var någon form av stödperson från kommunen.
    Stackarn någon form av problem verkar hon ju ha. Sedan sa hennes man att han fick i sig så mycket alkhol så han ville först inte bli pappa? Men jag höll på med lite annat under tiden så jag kanske missförstod?
    Du hörde rätt. Han drack så mycket att han inte ville ha barn, inte just då iallafall om jag förstod han rätt. Men hon övertalade honom om sex å hon var gravid efter en månad. Vad är känslor för henne? Att man borde älska och KÄNNA pappan, så man vet för det första att pappan är en bra person som barnets förebild, det verkar inte existera i hennes tankar.:S
  • Stargirl
    Helennnna skrev 2010-06-14 19:39:57 följande:
    Ja hon och Hanna. Mina favoriter. Jag blundar för att Stine är lite gnällig, hon är en jätte bra mamma och hon och hanna verkar vara de mest mogna.
    Stine är bara rolig när hon är så där gnällig  'Älskar Malou Stella som är sådan loooooser att man skrattar. Älskar den nya Natacha för att hon är så korkad och tvillingmamman för att hon är så WT att man blir lite rädd.
    Det är därför jag kollar!!! Peter och Christine....ja vad ska man säga.....som handen i handsken. Idioten med Maja....försöke bli modell?? Med det ansiktet....halååå?

Om jag ville se bra mammor som är bra på att ta hand om sina barn kan jag ju lika gärna titta på mina vänner. Jag ser ju aldrig sådant irl som man får se i detta programmet.  Hysteriskt kul!!!
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • parvati
    Helennnna skrev 2010-06-14 19:42:56 följande:
    Du hörde rätt. Han drack så mycket att han inte ville ha barn, inte just då iallafall om jag förstod han rätt. Men hon övertalade honom om sex å hon var gravid efter en månad. Vad är känslor för henne? Att man borde älska och KÄNNA pappan, så man vet för det första att pappan är en bra person som barnets förebild, det verkar inte existera i hennes tankar.:S
    Och ändå kändes pappan mer normalfungerande det lilla jag såg av honom. N verkar ju besatt av att vara gravid sedan verkar det inte vara så kul när de väl finns. Undrar vad som hade hänt om Bm sagt att det var en pojke på UL. N var ju helt sammanbiten och såg helt borta ut. Vilket jäkla trams också att det är så mycket lättare att få en flicka.
  • Elins mamma 2010
    Glasbit skrev 2010-06-14 19:28:41 följande:
    jag gillar också Stine, känns som mycket av hennes gnäll tidigare berodde på en jobbig graviditet med illamående och sen foglossning.
    berätta gärna mer om det där med stödperson, det missade jag helt!
    Bebis i magen - BF 4 september
  • parvati
    Elins mamma 2010 skrev 2010-06-14 19:50:15 följande:
    berätta gärna mer om det där med stödperson, det missade jag helt!
    Bebis i magen - BF 4 september
    Det var inget dem sa på tv-programmet utan där presenterade speakern henne som N:s nära väninna. Men jag fick bara intrycket av att hon var mer personal \kontaktperson än bara vän.
Svar på tråden Unga mödrar Danmark