• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • Förväntansfull0406
    vackert udda skrev 2010-06-17 21:10:50 följande:

Roligt också att kommentatorn sa att Maks lämnat sin flickvän IGÅR och att Hanna nu var sur för att det minsann var på tiden att han berättade om dem!

Håller med om att det var riktigt ruttet gjort av Hanna att ringa exflickvännen... men jag är inte förvånad - åter igen har hon visat sin mognadsnivå.

Håller med....
    Mina hjärtan Julia Albin Bebis Bf 100729
  • tweenies

Jo det ser så ut, men jag tror nog hon är med lilltjejen mer än vad som visas. Fast visst reagerar man på att det alltid är pojken som får uppmärksamheten, fast å andra sidan så kanske han kräver mer uppmärksamhet än flickan, hon kanske har lättare för att ligga ensam medans pojken inte alls vill ligga själv, och om så är fallet så ä det inte så konstigt att sonen verkar få mest uppmärksamhet.

• Förväntansfull0406
    parvati skrev 2010-06-17 21:26:32 följande:
    Ja men förså vad hemskt att vara hemlig älskarinna i ett helt dygn...

Angående varför Hanna hamnade på mödrahhemmet så beror det enligt henne själv att mamman tar för stor plats(dvs hon tar inte själv hand om sitt barn), hon messar för mycket och har för stor kontakt med sina vänner.

När hennes dotter var sjuk och låg på sjukhus så tyckte inte personalen där att hon kunde tillgodose sin dotters behov.
    Sedan är det säkert mycket som vi inte får reda på av Hanna.
    okey....då vet jag. Man e ju nyfiken
  • Förväntansfull0406
    tweenies skrev 2010-06-17 21:27:21 följande:
    Jo det ser så ut, men jag tror nog hon är med lilltjejen mer än vad som visas. Fast visst reagerar man på att det alltid är pojken som får uppmärksamheten, fast å andra sidan så kanske han kräver mer uppmärksamhet än flickan, hon kanske har lättare för att ligga ensam medans pojken inte alls vill ligga själv, och om så är fallet så ä det inte så konstigt att sonen verkar få mest uppmärksamhet.
    nej det kan vara så, hon har det nog inte alltför lätt mamman, alltid ensam...
  • A L V

Är det fler än jag som tyckte att den här Maks var väldigt lik Nikki som Hanna dejtade förut? Drömmer

• I o M
    AmandaBrun skrev 2010-06-17 14:27:20 följande:
    Nu tycker jag att ni är lite känsliga.

Ungefär lika klädd som Hanna var på festen brukar jag gå tex när jag ska storhandla, gå på banken, strippa m m

Är ni gamla tanter allihopa eller???
    Hahahahahahahah!!

Just sett det sista avsnittet på play och jag tyckte att tvillingmamman, va hon nu hette, gjorde helt rätt. Verkade inte som om pappan brydde sig värst mycket om familjelivet.
  • I o M
    vackert udda skrev 2010-06-17 19:50:37 följande:

Ja, idag var det verkligen synd om MS, hon försökte ju faktiskt att uppfostra sin son och så sitter (och ligger) Britta där bredvid som en barnrumpa och klagar på maten! Självklart tar lille Tino åt sej och härmar hennes argument att "det bränner i munnen" och "att jag har visst smakat". Herregud! Hur DUM får man vara?! Idag fick man verkligen se varifrån MS fått sitt beteende...

Men hjääälp vad Tino är söt med alla sina kommentarer till allt!!! "Nu ska jag lägga pölser" eller vad var det han sa när han skulle bajsa? Skrattande Och alla de små saker han sa idag, herregud vad jag skrattade!

Ja! Alltså lägga pölser! :D Så söööt!
  • annakohler
    Förväntansfull0406 skrev 2010-06-17 21:24:58 följande:
    tvilling tjejen???

Jo den gången.... men alla andra gånge de filmar dom så e det grabben som det skojjas med o gosas med..... men som sagt, bara en reaktion för jag har inte följt det från början.
    1år innan dem fick sina tvillingar så förlorade hon en dotter i magen barnet var dött då det föddes hon o hennes ex man berättade det....
    så det kan vara en orsak till det att hon är rädd att förlora izabella
  • Nifelheim
    vackert udda skrev 2010-06-17 21:10:50 följande:

Roligt också att kommentatorn sa att Maks lämnat sin flickvän IGÅR och att Hanna nu var sur för att det minsann var på tiden att han berättade om dem!

Håller med om att det var riktigt ruttet gjort av Hanna att ringa exflickvännen... men jag är inte förvånad - åter igen har hon visat sin mognadsnivå.

Hehe, förmodligen så har de väl haft ett "förhållande/en fling" ett tag innan han lämnade flickvännen. Men riktigt uselt var det av Hannah att ringa exflickvännen. Iofs rätt uselt av Maks att påstå att han var någon helt annanstans och sen vara med i tv. Fattar han inte själv att hans ex kommer se tv-programmet?
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Dallandra

Man kan verkligen säga att äpplet inte faller långt från trädet när det gäller M S och hennes mamma, inte så svårt att förstå var MS fått sitt struliga humör ifrån

Jag tyckte det var riktigt ruttet gjort av Hanna att ringa Makks ex och säga att han var där och sedan säga med ett leende att hon nog blev arg, klart att exet blev ledsen och arg! Inte var Hanna särskilt trevlig mot honom i tele  heller när han inte ville komma hem till henne.... han verkar vara en vettig kille som vill ta det lungt och inte rusa in i något så tätt inpå det andra förhållandet.

Svar på tråden Unga mödrar Danmark