• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • BeautifulPink

Denna gången håller jag med Malou Stellas mamma. Hon borde va singel och hitta tryggheten i sig själv och med Tino. Man kan inte hänga upp sig på att man ska ha en pojkvän hela tiden. Tino blir ju förvirrad av alla killar som kommer och går. Jobbigt för ett barn att fästa sig vid en och sen försvinner han ur deras liv. Ingen bra uppväxt tycker jag. Sånt gillar jag inte, dem som hoppar mellan partners när dem har barn.

~*Neo 090516*~
  • Elins mamma 2010
    Jasmine Angelina skrev 2011-04-27 20:23:58 följande:
    Vad tycker ni om den nya säsongen än så länge tycker jag i alla fall att den är jättebra.
    Jag tycker att den är bra förutom att det handlar så mycket om den där Natasja och hennes kille än så länge. Tycker de är ganska ointressanta, skulle vara roligare att se hur andra har det, t ex Christina, hon som hade leukemi, Stine...

Varför har Natsja och hennes kille en stödfamilj åt sonen, nån som minns? Det har ju varit så långt uppehåll så jag har glömt massor...
  • BeautifulPink

Jag tror att Natasjas son har stödfamilj för att dem tyckte att han var vild och bråkig. Han kastade saker, fick utbrott och lyssnade inte. Det är den uppfattningen som jag har fått iaf.

~*Neo 090516*~
  • Jasmine Angelina
    Elins mamma 2010 skrev 2011-04-27 22:40:53 följande:
    Jag tycker att den är bra förutom att det handlar så mycket om den där Natasja och hennes kille än så länge. Tycker de är ganska ointressanta, skulle vara roligare att se hur andra har det, t ex Christina, hon som hade leukemi, Stine...

Varför har Natsja och hennes kille en stödfamilj åt sonen, nån som minns? Det har ju varit så långt uppehåll så jag har glömt massor...
    Tror att dom skickar honom till stöd famij för att få avlastning då han är oerhört "jobbig" = krävande, slåss, skriker mycket. Dom hade ingen pli på honom för fem öre när dom introducerades i Unga Mödrar-serien.

Någon som har en uppfattning om Maja?
    BF 2011-06-07
  • Livisu
    BeautifulPink skrev 2011-04-27 22:44:52 följande:
    Jag tror att Natasjas son har stödfamilj för att dem tyckte att han var vild och bråkig. Han kastade saker, fick utbrott och lyssnade inte. Det är den uppfattningen som jag har fått iaf.
    Just det. Det var de som ville leva som tonåringar ibland på helgen så när sonen var borta passade de på att röka och sitta i soffan. Var det inte nåt sånt?
  • Livisu
    Flerabarnsmamma skrev 2011-04-26 20:16:00 följande:
    Ja det är ju helt sjukt. Min son kröp först vid 11 månader. vad gör det mig till? världens sämsta mamma. Man kan inte skynda på sitt/sina barns utveckling. Ingen var det minsta orolig över min grabb, utan barnmorskan sa bara att alla utvecklas olika.
    Fast det var bra att hon tog bort deras stolar, de sitter för mycket i dem.
    Fast det är ju skillnad om man ger barnen chansen att träna på att gå och krypa, och inte. Sitta i babysittern flera timmar per dag är ju inte som att ligga på en filt och krypa. Men jag förstår ju henne också, att ha dem i babysittern för att kunna göra hushållssysslor.
  • Miew
    Livisu skrev 2011-04-28 13:14:57 följande:
    Fast det är ju skillnad om man ger barnen chansen att träna på att gå och krypa, och inte. Sitta i babysittern flera timmar per dag är ju inte som att ligga på en filt och krypa. Men jag förstår ju henne också, att ha dem i babysittern för att kunna göra hushållssysslor.
    Jag tror och att barnmorskan kanske var på henne just för att hon ville att barnen skulle göra annat än att sitta i sina babysitters...
    Det är ju bra för barnen att ligga på magen på golvet och att få träna på att sitta...

Är det någon annan som stör sig extreeeemt mycket på Majas mamma? Tycker att hon verkar inte riktigt klok.
    Viggo & Gry & Veras mamma
  • AmandaaElisabeth

Vad är de för fel på dom som ska sluta röka? och gör dom inget med pojken? de ända man får se är när dom sitter o röker och pratar om de mdans pojken leker själv!

Och hon med tvillingarna, kan inte barnen vara på en filt på golvet medans hon gör annat? går ju att slänga ett öga då och då?

• Livisu
    Miew skrev 2011-04-28 13:18:23 följande:
    Jag tror och att barnmorskan kanske var på henne just för att hon ville att barnen skulle göra annat än att sitta i sina babysitters...
    Det är ju bra för barnen att ligga på magen på golvet och att få träna på att sitta...

Är det någon annan som stör sig extreeeemt mycket på Majas mamma? Tycker att hon verkar inte riktigt klok.
    Jag stör mig också =)
Svar på tråden Unga mödrar Danmark