Inlägg från: miamisan |Visa alla inlägg
  • miamisan

Unga mödrar Danmark

3 barns mamma84 skrev 2011-03-01 11:14:01 följande:
    Var vill du komma till ? Jag sa bara att dom vissar nya avsnitt här i dk därför tar det väl längre tid tills den kommer till sverige. Du behöver inte låta så jävla otrevlig
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥

Mitt inlägg blev ju bortplockat och det var säkert tack vare dig. Stör mig bara på det du skrev. Och det fick jag tydligen inte tala om. Dessutom är det ju inte alls på danska 5:an de visar De Unge Mödre utan på 4:an, såg jag i tidningen idag...
    ♥ Tristan 080118 ♥ Mathilde 091119 ♥
  • miamisan
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 10:04:29 följande:
    ja vad tror du igentligen???? tror du jag tar mot mig skit ifrån dig???
    Måske skal jeg skrive det til dig på dansk, for svensk er du åbenbart ikke så god til. Maerkligt at man så let kan glemme sit eget sprog...

Og det var ikke noget lort jeg skrev til dig KUN fakta. Men det er nok hårdt at laese sanheden.
  • miamisan
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-05 08:03:51 följande:
    Det borde komma fram men jag vet inte när.
    Just nu vissar som massa nya avsnitt och några andra och dom handlar om (Drömmar) hitta kärleken
     Gå ner i vikt och Sång kariär
    De om något är ju gammalt. Repriser...
  • miamisan
    Jag fick svar från kanal 5 idag;

Hej,
    Kul att du gillar & saknar våra program. Det är inte bestämt ännu när
    programmet börjar, men håll dig uppdaterad på hemsidan kanal5.se, där
    lägger vi ut startdatum & annan programinfo så snart det är bestämt!

Med vänlig hälsning,
    Kanal 5:s Tittarservice
  • miamisan
    Elins mamma 2010 skrev 2011-03-08 16:52:45 följande:
    Vad bra att du mailade! Verkar som du fick exakt samma svar som jag fick i november.. ;-(
    Ja, det är ett väldigt formellt svar. Inte ger det något svar på min fråga heller. Antagligen har de inte köpt in fler säsonger än, så det är ju inte säkert att de kommer göra det heller.

Men man kan ju dock se de nya säsongerna på nätet, fast det har jag inte gjort än, för man får betala lite för det.
  • miamisan
    Axelpaxel skrev 2011-05-04 18:28:16 följande:
    Tänkte på en sak när de hämtade annabell att hon satt framåtvänd?! I sverige ska de väl sitta bakåt vända tills de är 3 år eller väger 15 kg, men det kanske inte är lag på det? Och då kanske de har andra lagar i danmark ang det. Kändes lite fel bara när man vet av fakta att barnet överlevnadschanser ökar om det sitter bakåtvänt. Annars tyckte jag hennes kille verkade skum på ngt sätt men ska bli kul och se mer av han imorrn
    I Danmark är det väldigt vanligt att de vänder barnen tidigt i bilen, ca 1-2 års ålder. Skrämmande att man inte har mer koll på vad som är trafiksäkert. Vi har en del danska vänner och de vände deras barn runt den åldern. Min sambo (dansk) anser att vi bör vända vår 3 åring men jag vägrar!
  • miamisan
    MansonDust skrev 2011-05-05 08:23:41 följande:
    Hur ofta kommer det ut nya avsnitt på kanal5play?
    Tror de lägger ut 4 dagar i veckan, precis som de blev visade i tv. Så måndag - torsdag, men inte från morgonen för det nya avsnittet för idag har de fortfarande inte lagt upp...
  • miamisan
    Mammas Havanna skrev 2011-05-06 07:06:50 följande:

Börjar inte de små barnen väldigt tidigt hos dagmamma i danmark??

Hon med tvillingarna lämnade dem där och så va de en annan mamma som och lämnade väldigt tidigt.

Måste de inte va ett år här i sverige minst?

De kan lämnas från 6 månaders ålder men min väninna som är pedagog (dansk) säger att det vanligaste är runt 9 månaders ålder. Jag har för mig att under särskilda omständigheter kan man lämna sina 4 månaders också.

Klart att de inskolar barnen först, men det har ju inte visats så mycket i serien.
  • miamisan
    xXMaLoXx skrev 2011-06-10 22:59:18 följande:
    Det känns som att danskarna "vågar" njuta mer av livet än här i Sverige, på både gott och ont.

Kan ge mig fan på att deras drottning hade kunnat dansa på strippklubb utan att någon brytt sig^^
    Hon röker i alla fall som en bortsbindare Tungan ute
    ♥ Mina härliga ungar är födda 2008 & 2009♥
  • miamisan

Japp på 5:an visades avsnitt 1 från 12:e säsongen kl. 16.05. Imorgon samma tid visas 2:a avsnittet :)

• miamisan

Ja, det är fruktansvärt så orent hem de har och vilken misär djuren lever i. Stackars barn som kommer till de idiotiska människorna!

Svar på tråden Unga mödrar Danmark