Inlägg från: mamma hampus |Visa alla inlägg
  • mamma hampus

Så nu har man sett de två avsnitten man missade igår,fick lite rysningar när de var på kyrkogården och sedan fick se att Melissas barn var dålig.Hoppas att det kommer att gå bra för våra unga mödrar..är det någon av er som har kollat något om de svenska mammorna som det gör lite reklam för i hörnet i bland.Jag har tänkt många gånger gå in  där när jag ser det men glömmer det lika fort.

Någon som vill säga något om gårddags avsnitt?

• mamma hampus

När man ser det på tv så brukar de komma upp en ruta om nästa program och så men det står något om de svenska unga mammorna att man får vara med och diskutera det är väl någonstans på kanal 5.se eller något.Får kolla extra när de visas i kväll

• mamma hampus

Isanje: Om du väntar till efter kl 22 så lägger de upp det på kanal5.se

Vad tyckte ni annars om programmet?...

Det med att Inge skall göra faderskapstest eftersom hon är osäker kunde väl hon tänkt på lite tidigare i fall denna Jonas nu har ställt in sig på att bli pappa och så sedan när det är bara 2 veckor kvar får veta en sak då förstår jag att han blev arg.Man kunde tänka in sig i den situationen..

Jag måste fråga er en sak till er som såg igår,det paret med barnet isabella,mamma Stine som ville helst inte visa sig i bikini vad tyckte ni om magen det lilla man såg.Jag tyckte att jag såg inget fel och knappt inga bristningar visseligen fick jag mycket bristningar på rumpan och på bysten men efter ha cyklat varje dag i ur och skur när sonen min fyllde 2 år så är det nästan borta man ser det inte knappt..hur e det för er andra?

• mamma hampus

äntligen mor: håller med dig,det vet man ju själv hur det att sova på ett annat ställe och det är inte hemma det tar tid innan man hittar bästa sättet och sova osv...

• mamma hampus

Hallå på er

Jag har funderat lite nu om unga mödrar, minns ni mamman som fick sin lilla son Simon tror jag att det var.Hon var väl runt 15 år och hon bodde hemma och kommunen och socialen ville kolla henne om hon var redo och ta hand om ett litet barn.Hon bodde hemma och det såg för jävligt hemma hos dem.Och jag inte minns fel såg det ut som att de hade en kanin i ett akvarium eller så har jag bara drömt detta.

Till saken de pratar inte om henne längre man ville ju se hur det har gått med allt,men det jag tänkte på var att det är ju samma situation för Inge hon bor ju hemma och är 17 år skall inte kommunen ha koll på henne också eller gäller det bara de mammor som är under 17 kanske..vad tror ni?Tyckte att det är lite kneppigt att de inte kollar henne så också då..

• mamma hampus

Ja det verkar så att Stine är gravid det kommer man nog få veta i kvällens avsnitt och de på kanal5.se brukar ladda upp sina avsnitt runt kl 22 spoeiler råden finns nog högra upp i tråden i presen

• mamma hampus

Kul att några var inne som kunde skriva lite...om ni skulle fått frågan om ni vill vara med i en svensk unga mödrar skulle du ställa upp då?

Svar på tråden Unga mödrar Danmark