Inlägg från: Dallandra |Visa alla inlägg
  • Dallandra

Unga mödrar Danmark

Klart det inte kommer hålla mellan Bianca och Peter, det känns som Peter mest har Bianca som tidsfördriv, han har ju inga långsiktiga planer för dem direkt..... De kan ju knappst förvänta sig att pojkarna ska bli bästa vänner direkt, det är ju en jättestor omställning för dem. Helt plötsligt bor mamma/pappa med en ny tjej/kille. Jag fattar inte hur man kan flytta i hop så snabbt när man har små barn

Jättesmart att skaffa en hund när man är gravid, har foglossningar och en 1 årig dotter.. INTE!!! Tycker allt att Stine är rätt gnällig nu, Benno kanske inte dammsuger därför att han inte bor där än! Inte kunde hon ta till sig att hon borde skölja av tallriken utan då måste hon dra upp hur ont hon har och att hon gärna skulle byta med honom... Men bra gjort av henne att klara kursen

• Dallandra
    ELM A skrev 2010-05-21 16:07:00 följande:
    Ingen som reagerade på när Peter son Lukas drog runt det där "snöret" runt Codys hals flera varv? Gud, vad läskigt det var.. Fick lite ont i magen en sväng där! Usch.. :S
    Jo jag reagerade, satt och tänkte "Varför säger inte kamerateamet till Peter och Bianca!!" det såg ju helt livsfarligt ut! {#lang_emotions_surprised}
  • Dallandra

Jag tycker också att det var väldigt respektlöst att sitta i kyrkan och håna nattvarden och hela dopet. Även om man inte är troende så får man allt ta och visa respekt för dem som tror, specielt när man väljer att döpa sina barn och man befinner sig i kyrkan. Kan man inte göra den " uppoffringen" ska man inte döpa sina barn. Jag trodde att pappa skämtade först när han sa att han skulle ha t-shirt för att han frös men det är klart, en t-shirt är ju mycket varmare än en kostym, man kan ju absolut inte ha jacka över kostymen   Nä vad ska man säga om hans och den ena av faddrarnas klädsel....

Jag tror att det ligger en hel del bakom beslutet om att ev, ta Hannas barn i från henne, mycket som vi inte får se och vi får bara se hennes version av det hela. Men jag hoppas att hon överbevisar dem så hon får behålla sin lilla tös.

Ja jösses vad blå  Stines lille pojk var

• Dallandra

Som jag skrev tidigare så får ju vi bara höra Hannas sida av saken, det ligger mycket mer bakom att hon riskerar att de tar tösen i från henne, vi får bara se en bråkdel av hur hon har det på hemmet och hur hon sköter om sin lilla tös. De kanske har tagit upp de här händlesrna som ett exempel på hur hon tar hand om sin tös, det är säkert inte enskilda händelser som ligger till grund för deras beslut.

Jag tror inte att det kommer att hålla mellan den unga tjejen och hennes kille som är inte är pappa till barnet, minns inte vad de heter. Jag tror inte han vet vad han ger sig i och som hon själv sa så pratar de inte så mycket om att hon är gravid. Nä jag tror det blir svårt för dem att få det att funka när bebisen kommer, stort ansvar att ta på sig för någon annans barn, särskilt i den åldern.

• Dallandra
    sasssyy skrev 2010-06-08 10:15:52 följande:
    Som vi sagt så många gånger förr så handlar det nog om mycket mycket mer än det vi får se vad gällande Hanna. Jag läser till socionom i Sverige men vet att när det gäller insatser och stöd så är Danmark ljusår före oss, så om de har sagt NEJ till en stödfamilj så måste det finnas något allvarligare.

Sen kan det ju också vara för att Hanna ganska nyss blivit mamma och att det inte direkt är ett smart drag att komplicitetra anknytningen genom att lägga in ett moment till. En kontakt/stödfamilj ska man nog inte koppla in förrän anknytningen är klar och tydlig och barnet är lite större, 2 år tror jag är rekomenderat eftersom man inte tycker att barn ska ha varannan veckasboende förrän vid 2 års ålder också. De har lättare att förstå då att de kan ha "fler boenden"

Hanna hade väl ett förflutet som agressiv och är känd för att ha problem att kontrollera sin ilska, iofs inget underligt med det med tanke på att hennes mamma är så sjuk, men det är än ändå jätteviktigt att hennes aggressivitet inte kommer tillbaka och går ut över barnet. Mamman är sjuk och orkar inte ställa upp - jag tror att situationen hade varit annorlunda om mamman inte vore döende-

De måste helt enkelt se att Hanna har en en tydlig anknytning till barnet och det är INGET vi kan avgöra om hon har eller inte utefter vad vi får se på tv....tv-bilderna är ju bara en mikroskopisk del av hennes vardag liksom... sitter hon med barnet i famnen och gullar för att hon inte kan stoppa sig från att gulla med sitt barn eller gör hon det för att det är så hon sett att man SKA göra, det är en väldig skillnad och helt omöjligt att avgöra på bara något/några besök och absolut inte via tv så därför måste hon bo på hem

min spekulationer bara... Om nu någon är intresserad
    Lyckades missa att läsa ditt inlägg innan jag skrev Jag håller med fullständig, det är precis vad jag menar.
  • Dallandra
    JessAnn skrev 2010-06-08 10:48:44 följande:
    Jaha.. där kom det 2000 inlägget. Grattis

Tackar!! Synd att man inte får 2000 kr också

• Dallandra
    Elins mamma 2010 skrev 2010-06-08 10:36:03 följande:
    Ikväll skulle det handla om den där mamman som har en dotter som heter maja (heter inte hon också Kristina??) jag tycker hon är tristare än de andra, varför vet jag inte... vad tycker ni?
    Känns som hon är med för att hon vill synas i tv och bli "kändis".... hon vill ju bli fotomodell och hoppas kanske på att bli "upptäckt"...
    Jag har inte heller "fastnat" för henne...
  • Dallandra

Fattar inte vad MS håller på med, 9!!!!!! flyttar på 1,5 år Undar hur Tino mår av det??
    Hon säger att hon vill klara sig själv men det gör hon uppenbarlgien INTE! Flyttar hem till mamma hela tiden.
    Hur snyggt är det med lila hår, kanske är inne i Danmark

Eller så är jag för gammal för att fatta grejen med lila hår Jag tillhör nog "tant" skaran här fattar inte heller grejen med alla dess hemska löshår! ser bara billigt ut tycker jag.

Hur är en krallig kille??? Stod att hon med dotterna Maja ville ha en sådan kille...
    Inte för att jag har tatuerat mig men brukar tatuerar ta fram typsnitt i word??!! såg inte så professioellt ut.

• Dallandra

Tålamod och uthållighet är verligen inga av MS starka sidor! som med barnsängen, ger upp, ropar på mamma och går och färgar håret

• Dallandra

Jag kan inte låta bli att fundera över om tvillningpappan "fixar" till sig inför sin fru... man får intrycket av att han inte är så engagerad i deras familje eller förhållande alls. Så varför ska hon lägga ner massa tid och pengar på att göra sig sexig när han bara vill ha ett snabbkn*ll.... Känns som att mamman kanske är orolig över deras förhållande och är lite desperat...
     Eller så vill hon bara ha lite vild och hämninglös sex  

MS *suckar och himlar med ögonen* man kan ju inte anklaga henne för att vara för ambitös i alla fall

Vilken tur att Majas mammas träff uppfyllde alla hennes kriterier Men hade han tajta jeans med hängröv?? Känns som en svår kombination
    När hon gjorde i ordning sig till daten sa hon att hon inte vill se ut som 35, fet och färdig eller något sådant. Tack för den!! Jag är t.o.m 36 år

Svar på tråden Unga mödrar Danmark