Inlägg från: bara lilla jag |Visa alla inlägg
  • bara lilla jag

Unga mödrar Danmark

emmgus skrev 2010-06-02 11:56:03 följande:
    Håller med dig.
    Att folk inte kan respektera att detta är ingen spoiler..
    Men men de finns folkt till allt ;)
    absolut. :)
  • bara lilla jag

är det någon som vet när vi kommer ifatt danmark? vet att dessa avsnitt är från 2010 som går i sverige nu så det kan ju inte vara så långt kvar.. men å andra sidan lär säsongen ta slut snart.. det känns lite som det i avsnitten..

• bara lilla jag

nu har jag försökt läsa ikapp tråden. Its getting hot in here ;)  Men jag har en fråga för ibland hänger jag inte alls med i svängningarna.. Någon kan citera någon annan men jag kan inte läsa själva ursprungsinlägget.. Det finns liksom inte.. Hur kommer det sig? Varför kan inte jag läsa alla inlägg utan bara när de har blivit citerade?

• bara lilla jag
    xXMaLoXx skrev 2010-06-02 16:15:26 följande:
    Kan det inte vara så att ursprungsinlägget är borttaget då?
    jo så är det nog men det kan man väll inte ta bort själv va det måste tas bort av en moderator?
  • bara lilla jag

jaja hur som helst nu är det inte långt kvar till dagens avsnitt men jag tror inte att jag får se det idag för mina barn är inte dom piggaste :P

• bara lilla jag

ja jag fattar inte att dom kan lämna barnen framför tvn sådär.. helt sjukt..

Men nej jag tycker fortfarande inte att hannah är en bra mamma åt hennes flicka.. Jag ser bara påtvingade pussar och påtvingad kärlek eller vad man ska säga.. ett spel för galleriet så att säga.. och att hon säger "för i helvete ska man inte få äta i fred" när hennes dotter vaknar under middagen ja vad tror hon? jag fick inte äta en hel måltid ostört innan m,in son blev typ halvåret.. återkommer btw skvaller om michelle och nadja i spoilern för den som är intresserad :D

• bara lilla jag
    xXMaLoXx skrev 2010-06-02 22:53:04 följande:
    Fler av de här mammorna har ju inga fäder till barnen med i bilden, blir det då automatiskt fel med avlastning? Jag bor med pappan till mitt barn och vi delar på bördan, innebär det att jag egentligen inte ville ha barn eftersom jag inte lyfter hela lasset själv?

Sen att svära os v till sitt barn är väl kanske inte så super, men det är småtjejer vi pratar om. När vi talar om Hanna så tycker jag att hon gör ett förhållandevis bra jobb med sin dotter....till skillnad från andra mödrar i serien.

En del i föräldraskapet är väl att man ska kunna be om avlastning när man behöver det, inte bara bita ihop och "visa hela världen att jag minsann kan själv". Meningen med att bo på ett mödrahem är väl att man ska få stöd i att vara mamma, i det långa loppet så ska hon kunna klara livet med ett barn. Men på vägen dit så måste man väl få be om hjälp och stöd. Jag som är 30 plus hade inte heller anat hur tufft det kunde vara att ha smått, men jag kanske tacklar det på ett annat sätt en en 18-åring.
    Självklart ska man be om hjälp och avlastning när man behöver det.. Men bli tjurig för att man inte får gå ut och röka när man vill och att man inte får äta i lugn och ro och därför måste säga åt en annan stackars mamma, som också äter, att ta hennes barn.. Nej det tycker jag är fel.. Avlastning i all ära men nu är det så att man har skaffat barn och med barn kommer ansvar och uppoffringar.. Självklart ska man be om hjälp när man behöver.. Men man måste ju kunna klara ett vardagligt liv utan att behöva be om hjälp hela tiden..

Jag har en pappa till våra barn men jag kan ärligt säga att jag är mer eller mindre ensamstående.. på grund av olika saker.. Jag skulle nog nästan kunna säga att dessa unga ensamstående får mer hjälp och avlastning än vad jag får.. Så jag tror det handlar om inställning, tänker man oj jag är en stackars ensam mamma som inte har nån och sitter ensam med ett barn buhu.. Ja då blir det lite tuffare.. Men tar man saker för vad det är så går det ju faktiskt ganska bra..

Mödrahemmen är väll till för att bevaka hur man klarar av en vardaglig livssituation.. Kan man ta hand om sitt barn i en vardagsmiljö.. Klarar man ansvaret.. Det är inte meningen att man ska lämpa av barnet på någon så fort det blir lite tufft.. För så ser inte vardagen ut för de flesta speciellt inte för ensamma mammor så det är det man kollar hur man klarar situationen om man är lämpad som mamma eller inte..  
  • bara lilla jag
    Elins mamma 2010 skrev 2010-06-03 10:25:02 följande:
    ja hon ska ju inte bara döpa dom utan konfirmera dem också...
    nej men pratade hon inte bara om att det är bättre att döpa dem om dom ville konfirmera sig sen? För hon tyckte att det skulle bli så pinsamt för dem om de var tvungen att döpa sig som tonåringar i samband med en konfirmation.. men jag kan ha fattat fel
  • bara lilla jag
    AmandaBrun skrev 2010-06-03 15:16:51 följande:
    Hur gick det med att ta inlägg nummer 1800???

*besviken*
    nemen nemen det blev ju JAG!!!!!! måste tacka annakohler för  att hon piskade upp tråden lite.. Men även ett tack till hannah som har en stor del med inlägg 1800 att göra ;) tack tack
  • bara lilla jag

haha jaja låt gå för denna gången då :D men 2000 är min! :D

Svar på tråden Unga mödrar Danmark