• C060908

Unga mödrar Danmark

Här Fortsätter vi att diskutera programmet "Unga mödrar" som visas på kanal 5, Måndag-Torsdag kl 16.30. Hoppas alla hittar hit

Inga spoilers i denna tråd
    För er som inte ritkigt kan hålla er borta från spoilers, snälla ta det i "spoilertråden"
    www.familjeliv.se/Forum-5-156/m38537935.html

Här kommer en lista på de unga mödrarna i programmet:

*Malou Stella, har sonen Tino och bor hemma hos sin mamma Britta

*Christina, har sonen Markus. Vet ej vem pappan är, bor tillsammans med Brian

*Christina och Peter, har sonen Lukas. Ofta stökigt hemma och Christina har förstorat brösten

*Christina och Dennis, har sönerna Sebastian och Simon. Har mycket problem med socialen.

*Camilla, har sonen Oliver med Kieu, de är inte tillsammans längre. Camilla har träffat en ny man som heter Christian, de är nyförlovade.

*Camilla och Benjamin, har sönerna Jonas, Kaspar och Niklas. Camilla har åkt dit för bidragsfusk. Hon vill gärna ha ett fjärde barn.

*Louise och Ronni, har sönerna Sebastian och Tobias. Precis flyttat till hus.

*Nadia, har sonen Sebastian, pappan är inte en del av deras liv. Nadia är nu tillsammans med Rene, de blev gravida men barnet var sjukt och fick förlösas i v 19. Nadia har leukemi.

*Michelle, har dottern Victoria med Simon. De gifte sig och skilde sig efter två månader. De har varit tillsammans till och från.

*Sofie, har sonen Elias med Simon (Samma Simon som är pappa till Victoria). Det tog slut med Simon innan Elias var född. Vet inte hur ofta Simon träffar sin son men Michelle och Sofie umgås.

*Bente, har dottern Emma med David. Bente var med i militären medan David var hemma med dottern. Det är slut mellan Bente och David vilket leder till mycket konflikter.

*June och Hans-Christian, har dottern Cecilie. De bor i hus på landet och har massa djur.

*AnnBeth, har sonen David. Hon har nu börjat plugga igen. Bor nära sin mamma och är där ofta.

*Marlene, gravid. Mamman kasta ut henne när hon fick reda på graviditeten så Marlene har fått bo hos sin mormor.

*Katherina, har sonen Mikkel. Precis flyttat till ny lägenhet och har nu svårt att få ekonomin att gå ihop. Problem med mikkels uppfostran/beteende.

*Dina, har sonen Sonny. Flyttade tillbaka till Greve med sin mamma och skulle börja studera. De bodde i Fredrikshavn en kort period.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-04 20:22
    OBS DENNA TRÅDEN GÄLLER ÄVEN FÖR NORSKA UNGA MÖDRAR SOM BÖRJAR IMORGON TISDAG 5 JANUARI KLOCKAN 20.00 EN LISTA MED DOM NORSKA UNGA MÖDRARNA KOMMER SNART!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 20:18
    Onsdag 28 April 17.00 börjar Unga mödrar igen på Kanal 5!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-06 20:01
    Missat något avsnitt eller vill du se några gamla avsnitt? Både norska och danska unga mödrar hittar du här www.kanal5play.se/start (det är gratis att titta på programmen)

• Svar på tråden Unga mödrar Danmark
  • marla333

haha, kul att de den nya paret med sonen lucas. då pappan kom hem och såg att det var smulor i soffan. lite kontrast till D-L och hennes kille och hur de har det hemma...

zigne skrev 2012-02-09 06:11:22 följande:
    Christina som har Markus och Malou Stella har så märkligt uttryckslösa ansikten!!! Fler än jag som tycker så?
     håller med, de ser så uttråkade ut hela tiden.
  • Gsson

Här ligger jag höggravid, dunderförkyld och med öroninflammation. Så SPOILAR ni?!?! Skäms på er!

• The Kittycats
    marla333 skrev 2012-02-09 10:23:32 följande:
    haha, kul att de den nya paret med sonen lucas. då pappan kom hem och såg att det var smulor i soffan. lite kontrast till D-L och hennes kille och hur de har det hemma...
    Ha ha, ja det är man inte van att se i UM
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    zigne skrev 2012-02-09 06:11:22 följande:
    Christina som har Markus och Malou Stella har så märkligt uttryckslösa ansikten!!! Fler än jag som tycker så?
    Christina verkar prata lite märkligt, typ rör på läpparna men stänger samtidigt igen munnen med tänderna mot varandra.
    MS verkar nästan vara botoxad, trots sina unga år  

Från det ena till det andra, tycker jag att MS har växt som mamma genom åren. Hon var otroligt omogen när hon fick Tino, men hon var väl också bland de allra yngsta när hon fick barn. Jag tycker faktiskt att MS som nu är 18 år är något mer mogen, än Christina (med Maja) som är 20 år och nu är gravid igen efter att ha varit ihop med pojkvännen efter 2½ månad...
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • zigne
    The Kittycats skrev 2012-02-09 11:52:45 följande:
    Christina verkar prata lite märkligt, typ rör på läpparna men stänger samtidigt igen munnen med tänderna mot varandra.
    MS verkar nästan vara botoxad, trots sina unga år  

Från det ena till det andra, tycker jag att MS har växt som mamma genom åren. Hon var otroligt omogen när hon fick Tino, men hon var väl också bland de allra yngsta när hon fick barn. Jag tycker faktiskt att MS som nu är 18 år är något mer mogen, än Christina (med Maja) som är 20 år och nu är gravid igen efter att ha varit ihop med pojkvännen efter 2½ månad...
    Ja men hur moget är det av MS att köpa en bröstoperation för försäkringspengarna? Vore mognare om hon satte undan dem på ett konto till grabbens uppväxt.
  • The Kittycats
    zigne skrev 2012-02-09 13:34:12 följande:
    Ja men hur moget är det av MS att köpa en bröstoperation för försäkringspengarna? Vore mognare om hon satte undan dem på ett konto till grabbens uppväxt.
    Som jag förstår det så spenderar hon ju inte alla försäkringspengarna på brösten. Men visst, jag skulle nog inte ha gjort likadant...
    Men jag tycker ändå att MS har mognat en hel del sedan början, plus att hon fortf är bland de yngsta mödrarna. Det är det jag menar med att Christina som är 2 år äldre, är lika omogen som någon som är yngre.

Jag jämför inte MS med mig själv, eller någon annan mamma jag känner i verkligheten. Jag jämför henne med sig själv och de andra mödrarna i serien.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • MyLifeAsMum
    Selaine skrev 2012-02-08 23:24:05 följande:
    Vad är det för svar?!
    Eller menar du det som visas i Danmark?
    För i Sverige på det som går på Kanal Play är Dea Louise fortfarande gravid.
    Så lägg ner den där attityden.
    attityd?
    jag såg det på tv igår.,
    hur ska jag kunna veta att ni inte hänger med i det?
    my bad som jag skrev, trodde folk hängde med i det,
    och därav antog jag att det ej var något spoil...
  • 0rion
    MyLifeAsMum skrev 2012-02-09 14:03:07 följande:
    attityd?
    jag såg det på tv igår.,
    hur ska jag kunna veta att ni inte hänger med i det?
    my bad som jag skrev, trodde folk hängde med i det,
    och därav antog jag att det ej var något spoil...
    det har INTE visats på kanal5 att de tagit barnet av henne
  • MyLifeAsMum
    0rion skrev 2012-02-09 14:17:21 följande:
    det har INTE visats på kanal5 att de tagit barnet av henne
    kan inte säga hundra på vilken kanla det var,
    men jo jag såg det på tv igår!
  • Momalicious

MS tog ju av försäkringspengarna för att slippa vänta ett år tills hon är 21 och då få samma summa någonstans ifrån. Sen lär de ha fått en hel del pengar med tanke på att i princip allt totalförstördes.

Och nej, DL fick inte barn på femman igår. Nån annan kanal vet jag inte, men inte femman.

Svar på tråden Unga mödrar Danmark