Inlägg från: bara lilla jag |Visa alla inlägg
  • bara lilla jag

Unga mödrar Danmark

nej jag säger inte heller att det är fel med avlastning men man måste ju klara av vardagliga ting utan att man bryter ihop eller börjar tjuta.. Men visst kan vardagen bli jobbig också..

det är klart att alla är i behov av avlastning, jag har inte sagt något annat heller. Men jag tror också att inställningen spelar en stor roll hur du klarar mammarollen..

Och nej jag menar absolut inte att dom tar ungen om man inte klarar vardagen.. Men man kollar hur det går för mammorna och hur dom är med barnen både känslomässigt och rent praktiskt.. Och klarar man inte det så tror jag defenitivt att man tar upp en diskussion om hur man ska göra med mamman och barnet.. sen om det betyder att hjälpa med olika sorters stöd eller om det innebär ett omhändertagande är ju svårt att säga.. det beror ju antagligen på hur det gått..

• bara lilla jag

ja det är väll klart att man behöver det, det behöver alla... det finns inga supermorsor.. vi är ju bara människor vi med ung som gammal

• bara lilla jag
    Arentorpbebis skrev 2010-06-05 11:06:43 följande:

vad var de för någe ställe katerina gick på med sin son? känndes riktigt sunkigt, glad att de inte finns sånna kvarter där jag borSolig

haha jag satte nästan kaffet i halsen när hon började prata om christiania och att hon  skulle dit med sin son.. till och med jag som bor i sverige och har noll koll på danmark annars vet vad christiania är och innebär.. Och jag skulle nog inte ta med mina pojkar dit nej :P

Nadja är helt underbar och jag tror att hon och hennes rene verkligen är själsfränder :) Fantastisk mamma det man har sett av henne :)
  • bara lilla jag

haha jasså.. ja jag kollar och lyssnar bara lite halvt som halvt på um.. har 2 busungar som inte är så roade av att jag tittar haha... jag förstog det som att hon var där och ville titta vad det var liksom typ för att hon inte visste det.. Men som sagt tittandet och lyssnadet är något halvhjärtat från min sida :)

Men med ett barn, man vet ju aldrig det kan ju springa ut nån som är snedtänd eller vad som helst.. visst det kan det var som helst men risken är ju något större just där :P Så gå där själv, defenitivt det skulle jag.. Men med barnen, njae tror inte det..
      Men det var ju en rolig lekpark :D kanske inte så konstigt hahaha.. 

• bara lilla jag

jag är väll kanske lite larvig men jag tar inte med mina barn till ställen där jag vet att det finns mkt alkisar och narkomaner här heller.. känner att dom har ett helt liv på sig att upptäcka att sånna finns så varför utsätta dem för det redan nu.. Sen är jag själv jäkligt less på dem med så jag håller mig borta :P

gullpuckot: troligvis pga cancern.. en graviditet innebär att hon måste trappa ner rejält på medicinerna vilket kan leda till att hon dör.. så hon känner väll att hon är färdig och inte vill ha flera barn eller riskera det heller :) 

• bara lilla jag
    SweetNilam skrev 2010-06-05 17:24:50 följande:
    Ah, jag skulle iaf ta med mina barn på Göteborgs gator, runt i Nordstan osv, men men.. det är ju bara jag det.

Men jag märker ju att kunskapen är sådär. Inget illa menar, men här, läs lite om Christiania. Nog för att det finns droger, enda skillnaden mot de "vanliga" gatorna är väl isf att de säljs någorlunda öppet istället för att smygas runt. I övrigt är christianerna själva mot tung narkotika. Christiania är en fristad för "alternativt tänkande". Nu har jag inte satt mig in i det mer än vad wiki säger + egna erfarenheter då. Inte gick det runt fyllegubbar och drägglade iaf. Då är våra storstäder värre på den fronten isf.

Jag propagerar på intet sätt för Christiania, men öppna sinnena. Där är inte farligare än någon annan stans i Köpenhamn/Norden. Det är den näst största turistattraktionen i Köpenhamn. Om det hade varit farligt hade de inte legat så högt på listan... Säger inte heller att du genast ska ta barnen och åka dit, men var inte så fördomsfull!
    jag vet mkt väl vad christiania är men förstår inte riktigt ditt problem då jag hela tiden bara skrivit att jag inte hade tagit med mina barn dit.. precis som att jag inte skulle springa runt på andra ställen där jag vet att det finns sån skit.. jOch sen är det ju faktiskt så att det är väldigt många som åker till just christiania för att ta droger "legalt" ,så vad christianierna själv står för eller emot är ju ganska irrelevant då det troligtvis inte är dom som står för den största delen av drogande, största delen av drogandet står christianias besökare utav som åker dit för att droga för att dom kan och "får" och jag skulle tippa på att det är mkt annat än bara maja som flödar bland besökarna. Så nej skulle fortfarande inte ta med mina barn dit.. Men tack för informationen
  • bara lilla jag
    Anonyhm skrev 2010-06-07 17:20:21 följande:
    Jag tycker att det är så jävla löjligt att tvillingmamman ska döpa sina barn när det enda hon gör hela tiden är att håna dopet, den kristna tron och allt som har med dopet att göra. Nej, man behöver inte döpa sina barn i danmark. Det är ett fritt val precis som i Sverige. Hon hånar och skrattar och när prästen var där var hon ännu värre. Hon borde skärpa sig. 
    visst att hon gör fel i att håna kristna tron osv.. Jag tycker man ska respektera alla religioner och speciellt om man ska döpa in sitt barn i en religion.. 

Men att hon log när prästen började sjunga är inte så konstigt.. Det var ju en ganska konstig grej egentligen och det blev nog lite konstig stämning i rummet så  jag hade nog också dragit på smilbanden i den situation då jag inte hade vetat hur jag skulle reagera.. Jag menar ena sekunden sitter hon och pratar psalmer och sen helt appropå ingenting så tar hon ton :P  haha nej jag skulle skrattat också :D

• bara lilla jag

söt bebis men det var inte många apgar poäng på honom.. blev lite nervös när han kom  ut han var ju så otroligt blå nästan svart

• bara lilla jag

åå va jag tycker illa om hon som ska på dejt.. Vilken jäkla människa, hoppas verkligen inte att hon faller tillbaka och blir mot son dotter som hon var mot sin mamma och bror.. 

• bara lilla jag

men alltså trailern för imorgon då är ju ms blond igen :S fler som har samma misstankar om rebecca som jag? Vet inte om man får berätta vad man tror ska hända eller inte i tråden

• bara lilla jag

bra för jag tror också att rebecza är gravid! :P

• bara lilla jag
    Glasbit skrev 2010-06-09 19:34:36 följande:
    Varför skriver du rebeczas? Hon heter ju Rebecca.
    i förra säsongen så skrev de rebecza.. de skriver ju alltid mammans namn högst upp och där stog det så :) så antagligen därför
  • bara lilla jag

men vilket avsnitt har precis kollat klart avsnitt nr 2 från igår... Jag fattar inte det är helt sjukt.. Tvillingmamman verkar bara bry sig om sin son, visste det var säkert vinklat i detta avsnitt just för att sköterskan påpekat att dottern behöver mer tid, men så fort hon bär på en unge så är det pojken hon bär på. så fort hon leker med ett barn så är det pojken. Sen säger hon ju att nej jag kan ju inte gå runt och bära på henne hela tiden och jag kan inte bära på henne näe jag måste byta på lillen.. Nej såklart inte men det skulle inte skada om hon tog upp henne en bråkdel av alla gånger hon tar upp honom.. Jag fick i allafall det intrycket av dagens avsnitt att hon har en klar favorit bland barnen.. Men som sagt vinkling... 

Sen så börjar jag allvarligt tycka rejält synd om lilla maja. Tycker inte att nån av hennes föräldrar är lämpade att ha henne. Den ena har en gedigen våldshistoria bakom sig och den andra är benägen att kidnappa sitt barn för att han inte får som han vill.. Jag menar kom igen.. Sätt henne på hemmet istället för hanna. Men jag hoppas att hon redan varit där en sväng.. nej jag förstår inte och jag tror att förhandlingarna kan bli tuffa om det blir en vårdnadstvist.. Jag menar hon har ju haft det brokigt och säkert han med.. Men har han inte det och hon inte ringde polisen vid kidnappningen så är dom 2 mot en och den händelsen räknas då knappast.. Men skulle tippa på att han har minst lika brokig uppväxt som hon hon har en fördel som mamma men man vet aldrig.

• bara lilla jag

nu har jag läst tråden och jag är helt förstummad när karljävel säger att han inte ORKAR bo med sin familj.. Men herregud, jag säger som magnus uggla i G: Men lilla gubben det skulle du tänk på liiiiite tidigare...... Jävla pucko.. Hade min man sagt så till mig då jäklar hade jag personligen kastat ut honom genom fönstret och bytt lås på dörren..

• bara lilla jag
    With a devilish smile skrev 2010-06-16 11:45:03 följande:
    Förstår inte varför man sätter fler barn till världen när man inte klarar av sitt första , det är ju jobbigt för dom på helgerna för då är dom själva, seriöst ?!
    Är väl bara ut & aktivera pojken , gå till en lekplats där andra barn finns.
    Och sen kommentaren om att utan dom helgerna hade dom inte klarat förhållandet ( var väl något sånt ? ) , ska dom se till & få en helgfamilj till sitt kommande barn också så dom får känna på det unga livet :P

fast där kan jag inte hålla med.. Har själv en son som är överaktiv och extremt envis trotsig osv osv och liknar i mångt och mycket natasjas barn.. Och nej receptet för alla barn är inte att "bara gå ut och aktivera" Kan lova dig att jag här har testat allt med min son och lekt och stojat et.c men inget har hjälpt.. Man har tippat på adhd/add men dessa misstankar har blivit avskrivna för tillfället. Man tror snarare att hans beteende beror på många förändringar på kort tid samt att han har väldigt högt IQ vilket har lett till att dess vanliga "standard" metoderna inte funkar på honom för han genomskådar dem direkt.. Vi ska få hjälp med detta och få hjälp med att stimulera honom på bästa vis.. Men vi är inte på något sätt dåliga föräldrar för det.. vi vi gjorde defenitivt rätt i att skaffa ett till barn.Så jag tycker det är oerhört fel att säga att kan man inte ta hand om sitt barn ska man inte sätta ett nytt till världen. För du har ingen aning om hur någons familjesituationen ser ut och du vet inte hur deras situation ser ut heller efter 5 min á 2 ggr. Så visst kan man tycka att hon gör fel när hon inte är konsekvent och detta ligger ju givetvis honom i fatet.. MEN man kan inte säga att en förälder är dålig och inte bör skaffa ett till barn för att hennes son börjar trotsa och bråka. hon gör  nog det hon kan och jag tycker att det är vettigt att skaffa kontaktfamilj när man känner att det börjar gå utför..
  • bara lilla jag

Dagens bästa kommentar: Idiot mamman till maja(ang teoriprovet): "Jag tror det gick bra, frågorna var logiska men sen kom det några frågor på högerregel och då blev jag lite osäker.."

Behöver jag säga något mer? Tjejen tycker att alla frågor var logiska UTOM högerregeln.. Hon ska inte ha körkort säger jag bara! :P 

Svar på tråden Unga mödrar Danmark