SweetNilam skrev 2010-06-05 17:24:50 följande:
Ah, jag skulle iaf ta med mina barn på Göteborgs gator, runt i Nordstan osv, men men.. det är ju bara jag det.
Men jag märker ju att kunskapen är sådär. Inget illa menar, men här,
läs lite om Christiania. Nog för att det finns droger, enda skillnaden mot de "vanliga" gatorna är väl isf att de säljs någorlunda öppet istället för att smygas runt. I övrigt är christianerna själva mot tung narkotika. Christiania är en fristad för "alternativt tänkande". Nu har jag inte satt mig in i det mer än vad wiki säger + egna erfarenheter då. Inte gick det runt fyllegubbar och drägglade iaf. Då är våra storstäder värre på den fronten isf.
Jag propagerar på intet sätt för Christiania, men öppna sinnena. Där är inte farligare än någon annan stans i Köpenhamn/Norden. Det är den näst största turistattraktionen i Köpenhamn. Om det hade varit farligt hade de inte legat så högt på listan... Säger inte heller att du genast ska ta barnen och åka dit, men var inte så fördomsfull!
jag vet mkt väl vad christiania är men förstår inte riktigt ditt problem då jag hela tiden bara skrivit att jag inte hade tagit med mina barn dit.. precis som att jag inte skulle springa runt på andra ställen där jag vet att det finns sån skit.. jOch sen är det ju faktiskt så att det är väldigt många som åker till just christiania för att ta droger "legalt" ,så vad christianierna själv står för eller emot är ju ganska irrelevant då det troligtvis inte är dom som står för den största delen av drogande, största delen av drogandet står christianias besökare utav som åker dit för att droga för att dom kan och "får" och jag skulle tippa på att det är mkt annat än bara maja som flödar bland besökarna. Så nej skulle fortfarande inte ta med mina barn dit.. Men tack för informationen