Inlägg från: xXMaLoXx |Visa alla inlägg
  • xXMaLoXx

Unga mödrar Danmark

Barbiegirl skrev 2010-06-06 23:43:58 följande:
    Jo i början var det en depression men nu hade hon visst kommit fram till att inga känslor finns där å hade nu avsagt sig kontakten..

Ja det är nog inte lätt att egentligen veta hur man känner när man inte setts så mkt,för för honom är hon ju mer eller mindre främmande..
    Jo precis, för han var ju inte gammal när hon avsade sig vårdnaden. Som sagt, hon måste knyta an från början och det kan ju vara riktigt svårt när han redan kommit en bit i livet så att säga. Inte bara för henne kan jag tänka. Däremot så vet jag inte om jag helt och fullt tror på att det inte finns några känslor alls, men det är nog kanske lite lättare om man intalar sig det.
  • xXMaLoXx
    Barbiegirl skrev 2010-06-09 13:49:53 följande:
    Nä har inte sett ngn riktig tatuerare som använder sig av word,men han som gjorde det kändes ju inte riktigt som en riktig seriös tatuerare eg,det är vad ja tycker..(vart i gbg då..?)
    Faaast...om hon nu ville ha ett typsnitt som faktiskt fanns i Word, varför skulle han inte kunna plocka det direkt därifrån? Sen modifierade han det en aning av vad jag såg iaf.

Hm, finns det något som är bra eller positivt i den här serien? Det känns som att man liksom letar efter saker att gnälla på emellanåt. Det var bara min 50 cent ;)
  • xXMaLoXx
    Barbiegirl skrev 2010-06-09 15:22:16 följande:
    Jodå där finns ju många typsnitt å välja mellan,men hon själv verkade inte riktigt ha planerat hur det skulle se ut eg med typsnittet,fast de flesta tatuerarew skissar ju fram själva ur ens egna ord,hur man beskriver hur man vill ha det,de är ju rätt så vana vid det där..men det var ju bra att hon själv blev nöjd iaf,det är ju trots allt hon som ska ha den..

Haha,ja jag har funderat själv på många gånger om man själv var med i serien hur folk hade påpekat massa fel ja gjorde,det är lite som man letar fel å så filmar ju de "felen" också.

(idag hade jag nog gjort något "fel",ja var själv hemma med lillan å hon var i babygymmet å ja verkligen behövde gå på toa,å då började hon gallskrika... )(om ja hade haft ett filmteam här så hade de nog filmat det lite mer drastiskt,eller hur det stavas, än vad det eg var)
    Jag skulle tro att man som tatuerar blir rätt trött som såna där tatueringar i slutändan, vilket resulterar i att man kanske tar en genväg. Kunden blev ju nöjd menar jag.

Jag har vänner som är tatuerare och de vittnar själva om att de inte anstränger sig så brallorna ramlar av när dagens 10000:e brud kommer in och frågar efter en svanktribal eller vad det nu är som är trendigt för stunden. De gör jobbet så bra som det krävs, men inte mer. Sen kan man ju tycka vad man vill om det.

Jo det är nog som du säger, vi blir väl serverade en massa uppseendeväckande misstag I guess. Sen är vi väl skapta lite så....hur skoj hade det varit att se en helt fläckfri mamma?
  • xXMaLoXx
    livet med barn skrev 2010-06-09 17:20:46 följande:
    jag förstår inte varför dom inte skyddar sig? eller varför hon inte vill göra abort, det är ju som jakob säger, dom har sina utbildningar och skola nu det funkar ju inte för dom, det är väl bättre att dom tar det senare nu när dom verkar ha fått en bra relation igen, hon verkar tro att en relation blir bättre genom att skaffa barn
    Det kan ju vara för att hon tidigare har förlorat barn. Det kan ju dyka upp funderingar som att det kanske är sista chansen os v, tar jag bort det nu så kanske jag inte ens kan bli gravid senare.
  • xXMaLoXx
    livet med barn skrev 2010-06-09 17:45:02 följande:
    jo självklart tänker hon jätte mkt på det men som jakob säger, dom pluggar nu det fungerar inte och jag tror inte det är sista chansen för henne men i slutändan gör ju alla som dom vill
    Det kan väl varken du, jag eller hon veta? Jag skulle nog också kunna känna lite så om jag haft flera missfall pluss fått föda fram en död dotter :(. Man vill nog ta chansen när den dyker upp, tänkt hur man skulle förebrå sig om man tog bort barnet och sen visar det sig att man inte kan bli gravid igen.
  • xXMaLoXx
    AmandaBrun skrev 2010-06-10 12:18:57 följande:
    Jag kan förstå Rebecka faktiskt. Dom har försökt att få ett barn så länge och genomgått diverse tragedier. Självklart vill hon gärna ha en bebis, en riktig levande bebis att lukta på och mysa med. Det kommer inte läka alla sår men är definitivt en del av läkeprocessen.

Jag tycker att Jacob beter sig lite omoget. Dom har ju tydligen inte skyddat sig? Så han bör väl vara medveten om att det kunde hända? Kanske är det en försvarsgrejj också från hans sida för att han inte ska bli så ledsen om det nu är så att det blir MF igen?

I vilket fall så skulle jag vilja skicka dom på en kurs i hur man kommunicerar i ett förhållande.
    Jag tror att han blir rädd, att de ska få lov att gå igenom samma tragedi igen. Som du säger, en kurs i hur man kommunicerar vore på sin plats. Där hade han ju kanske fått utrymme att tala om vad han egentligen känner. Som det är nu så beter han sig ju bara som en trotsig snorunge.

Jag förstår båda två, och blir lite småirriterad över att de inte kan tala med varandra som vuxet folk. Hon framför ju inte direkt sina önskemål på ett moget sätt hon heller...tyvärr.
  • xXMaLoXx

Gaah...kan ingen göra ett rejält kalsongryck på den där tvillingfarsan? Varför har inte han tid till sin fru? Det är ju inte som att han verka göra så mycket annat i det där hushållet :S

• xXMaLoXx
    Anonyhm skrev 2010-06-10 17:29:45 följande:
    Dessutom bad hon inte om tid ens utan bara att han skulle säga nåt snällt när han ändå gick förbi. Helt jävla sinnessjukt. Hur trött och sliten och sjuk jag än är "orkar" jag tala om för min man att han är fin, slänga iväg ett "du vet att jag älskar dig", eller något annat. Det kostar ingenting och tycker man att det är för jobbigt kanske man ska fundera över sin kondition. 
    Ja jisses, här är det full rulle fast vi "bara" har ett barn...det hinns inte att kramas och ha så mycket egentid som vi hade innan. MEN, ett par ord tar bara sekunden att säga..och det kan man dessutom göra i förbifarten om man nu har så mycket att göra.

Jag lider med henne, de där orden hade säkert fått henne att orka lite till. Han gör ju dessutom inget mer än att gnälla, visserligen så tar det ju en del energi att vara så nedrans bläkig som honom..men..gaaaah

Nu ska jag nog gå och räkna till tio^^
  • xXMaLoXx

Nu känner jag mig helt kass, min son ligger på sin filt/täcke eller sitter i sin babysitter i vardagsrummet med tv på. Nu är han iof inte vidare intresserad, utan ålar hellre omkring och jagar sina leksaker om han ligger på golvet. Sitter han i babysittern så leker han oftast med det han fått med sig i den...eller så äter han eller pratar med oss :)

Jag tror att det kanske ser ut som att de sitter där mer än vad de gör, förmodligen så är det en lösning när hon behöver göra annat. Hon har ju ingen direkt avlastning...vare sig slusken till man är hemma eller inte.

• xXMaLoXx
    Helennnna skrev 2010-06-10 23:07:53 följande:
    Känner mig kass precis som du. Jag har låtit min 2åring sitta framför tv:n när hon var liten under tiden jag lagade mat, duschade osv. Hon älskade tv:n. Min 4:månaders nu älskar tv:n lika mycket som min 2åring gjorde (gör fortfarande). Hm jag får kanske hitta på något annat att sysselsätta dom med när jag inte kan bära på dom? Eller hur allvarligt är det?
    För mycket framför tv'n är nog inte så lyckat, men min son är som sagt inte vidare intresserad. Han pular med sina leksaker eller tränar på att ta sig fram hellre. Hade han suttit/legat klistrad med blicken på tv'n så hade jag nog haft den avstängd mer. Men nu blev det lite OT :)

Är för övrigt superglad för Hannas skull, och hennes dotter är ju en liten kopia av sin mor :)
Svar på tråden Unga mödrar Danmark