Inlägg från: Topcom |Visa alla inlägg
  • Topcom

Unga mödrar Danmark

Elins mamma 2010 skrev 2011-05-02 10:34:01 följande:
    De sa ju även att de får väl stanna hemma pga att alla de känner röker. Men dessa människor kan väl låta bli att röka när de träffar det här paret? Eller åtminstone inte röka framför dem?? de kan ju inte isolera sig. Jag håller med om att de nog har fel inställning..
    Om inte deras vänner kan skippa att röka framför deras ögon tycker jag inte att de är värda att kallas vänner. Men de verkar inte ha så många vänner..aldrig sett dem göra något kul. bara sitta och röka och säga lite smådeppiga saker till varandra samtidigt som barnet springer runt benen på dem och försöker underhålla sig bäst han kan:(
  • Topcom
    mamma hampus skrev 2011-05-02 12:24:09 följande:
    Nu har man sett dagens avsnitt..man blir sugen på att tatuera sig igen synd bara att man inte har pengar till det.

Tror ni att de får betala själva eller om programmet ger dem en liten sponsring??

Vad lika malou stella och hennes syster är..men systern är lik mamma mer än  Malou det i är i allafall vad ja tycker
    Hm jag tror att det ger lite extraknäck i kassan, annars vet jag inte varför de skulle ställa upp att visa hela sitt liv för Danmark och Sverige. 

Systrarna ser likadana ut, men precis som du säger, är tabita mer lik sin mamma. Men jag hade nog misstagit tabita för malou stella om jag hade sett henne på stan. Dem är riktigt lika!! 
  • Topcom
    LiveHappy skrev 2011-05-02 15:09:51 följande:
    Mm, hon verkar vara en bitterkärring faktiskt imellanåt. Det va ju hennes egna val att tatuera sig ..jag kan ha förståelse för att hon blev lessen över hans reaktion men hon ska väll vara glad över att han ens vill tatuera in hennes namn? För det är ju inget man kan kräva av sin "partner". Korkat i vilket fall att göra en sån sak efter tre månader, de har verkligen valt de mest korkade föräldrarna till det där programmet. haha 
    Det jag känner är att hennes pojkvän kanske inte VILL tatuera sig. Nu tjuter hon och han känner sig tvungen.. Stackars människa. Alla vill faktiskt inte tatuera sig, så är det ju bara. Hon kan ju inte förvänta sig att han tänker göra samma sak... ååh fan, jag blir irriterad. Man märker att hon är ung och dum. 
  • Topcom
    LiveHappy skrev 2011-05-02 16:56:22 följande:
    ung och dum vet jag inte, men kanske en väldigt osäker tjej? Hennes barndom var ju inte så lätt och sen vet jag inte hur det blev med hennes mamma sen? Hon har ju ingen familj att luta sig mot och då är en pojkvän hennes allt. Hon vill väll gärna sätta en stempel på han att han är upptagen för att på så sätt känna sig mer säker när han ger sig ut med kompisar osv. 
    Ja, det är synd om henne, men hon kan fortfarande inte förvänta sig att han ska tatuera sig. Som hon själv säger "det står där för resten av livet" och att förvänta sig det av en annan person är ju bara för mycket. Särskilt när dem bara varit tillsammans i några månader. Så ja, ung är hon alla fall, och det märks. En äldre person hade förhoppningsvis inte utsatt en annan för detta helt oväntade och påtvingade märke.
  • Topcom
    LiveHappy skrev 2011-06-01 12:10:13 följande:
    Någon som sett dagens program? Jag blir fan galen på hannahs pojkvän. Han har ju en son med sitt ex, mamman och hans son bor på mödrahemmet eftersom hon har svårt för att ta hand om honom. Så jonas, heter han så?, har ansökt om att få ensam vårdnad av barnet. Men han vill inte ha sin son tillsammans med hannah utan han vill då sätta barnet på ett familjehem. Varför?? Är det då inte bättre att barnet får vara med sin mamma, hon kommer ju säkert växa in i sin mammaroll efter ett tag. Hoppar verkligen inte att det går igenom, för det är ju sjukt så det skriker om det! Hur tänker han?
    Ja, dem två människorna är så jävla egoistiska.

haha vadå nyttig mat till nn?! Kyckling och cola? eeh.. En annan sak som förvånar mig är att ingen verkar reagera på hennes rökning i hennes omgivning. Hon säger "sen ska jag ha cigg till mig och mamma" i affären. Hennes pappa  säger "okej::))))" Så jävla lågutbildade människor som inte vet att ett barn TILL EXEMPEL KAN BLI TLLVÄXTHEMMAT PÅ GRUND AV RÖÖÖKNING! NN får fan skylla sig själv ang. rökningen, men det är så sjukt synd om barnet. Någon bör sätta den kvinnan på plats. Uäh.
  • Topcom

Gaaah jag blir helt galen, MÅSTE VARENDA MAMMA I SERIEN RÖKA?!!?!?! Trodde amanda var helt ok, så sitter hon i detta avsnittet med en cigg i handen som ingenting. Ingen skäms ju över det heller? stör mig också på föräldrarna som sitter där med sina feta trynen och ser på när dottern kanske just i det ögonblicket dödar barnbarnet. Ingen mamma har sagt "Nejdu, nu får det vara nog". Och vi pratar vuxna människor här?

Säg en enda mamma utöver Camilla som inte röker! Lite hjälp tack? Okej, ingen räcker visst upp handen.

• Topcom

Jag kom på en till, Malou-stella (fast hon är dålig på andra plan istället..höhö)

Amanda sisse jämför hasch med öl. Är hon ett skämt eller? försöker hon övertyga sin mamma om att det är okej "då och då"? vilken jävla människa.

NN..Uäh, sunkigare människa har inte skådats på länge. Vad är det för fel på hennes tänder?

Malou-stella..SÅ JÄVLA BORTSKÄMD. 

• Topcom
    xXMaLoXx skrev 2011-06-09 22:34:29 följande:
    Klen tröst, men i Danmark har de en helt annan syn på det där med rökningen. Det kan ju vara en bidragande faktor till att många fortsätter trots graviditeter och med små barn.

Jag menar, vi har inte varit världsbäst i Sverige i alla dagar heller. Minns att man gärna rökte bilen med ungarna när jag var lite, kan känna lukten av när morsan tände en cigg med tändsticka än idag.
    Hmm, ja, det är väl så, tyvärr.. :(
  • Topcom
    Muminstjej skrev 2011-06-09 23:02:22 följande:
    Jag kan inte med varken Malou-Stellas morsa eller Malou-Stella själv!
    Vilka nötter! Bär huvudet under armen och förtjänar en smäll på käften för att vakna upp!
    Herregud... Tragisk familj!
    Så jävla viljelösa. Likgiltiga. Bryr sig ens malou-stella om hennes eget liv? Hon har ju inte ens gått ut grundskolan. Haha kommer ni ihåg när hon hade fått sitt schema. "hum..kultur..vet jag inte vad det är. Engelska är ju alltid..engelska.." SNILLE!
Svar på tråden Unga mödrar Danmark