Inlägg från: xXMaLoXx |Visa alla inlägg
  • xXMaLoXx

Unga mödrar Danmark

Helennnna skrev 2010-06-10 23:14:03 följande:
    Äsh de andra sover hehe. Nä men mina döttrar lekar ju hellre också, de tittar väldigt lite. Men ändå. Måste prata med bm nästa gång känner jag..

Jag är också glad för Hannas skull. För Stines skull också, var lite orolig över hennes nyfödda där ett tag.

Nu ska jag nog sova.. gonatt
    Well, jag antar att man märker om de blir överstimulerade av tv'n, då är det väl bara att göra något åt saken.

Ja just ja, hennes son fick ju problem med andningen ett tag där...uscha. Det verkar ha löst sig med dottern också...skönt.
  • xXMaLoXx
    Supermamman71 skrev 2010-06-13 18:16:48 följande:
    Fast de röker inte i samma rum som barnen och bara det är ju en stor eloge för att vara i Danmark
    Hon Nagel-Christina rökte väl i samma rum som lille sonen?
  • xXMaLoXx
    AmandaBrun skrev 2010-06-13 22:12:55 följande:
    Snackar du skit om Nagel-Christina???

Spöke
    Jag snackar skit om rökningen som skedde i samma rum som sonen^^

Att folk med barn röker säger jag nada om, men det vore ju att föredra om man utsatte barnen så lite som möjligt.
  • xXMaLoXx

Det var väl efter förlossningen med dottern som hade svårt att äta, då påpekade hon att hon var lite väl smal.

Att tappa aptiten efter förlossningen är ingen ätstörning direkt, det är tvärtom rätt vanligt. Jag hade själv inte alls någon matlust de två första månaderna efter jag fått min son. Jag åt för att jag var tvungen, men det smakade apa.

• xXMaLoXx

Var det sista för säsongen idag?

Isf så kan det ju kanske vara lite upplagt för att vi ska förfasas och fundera tills nästa säsong. Jag missade själva festen, men fick man se mycket av den så att säga? Kan det finnas en chans att det liksom såg värre ut än vad det egentligen var?

• xXMaLoXx
    Sthlmsparlan skrev 2011-06-09 22:30:08 följande:
    Gaaah jag blir helt galen, MÅSTE VARENDA MAMMA I SERIEN RÖKA?!!?!?! Trodde amanda var helt ok, så sitter hon i detta avsnittet med en cigg i handen som ingenting. Ingen skäms ju över det heller? stör mig också på föräldrarna som sitter där med sina feta trynen och ser på när dottern kanske just i det ögonblicket dödar barnbarnet. Ingen mamma har sagt "Nejdu, nu får det vara nog". Och vi pratar vuxna människor här?

Säg en enda mamma utöver Camilla som inte röker! Lite hjälp tack? Okej, ingen räcker visst upp handen.
    Klen tröst, men i Danmark har de en helt annan syn på det där med rökningen. Det kan ju vara en bidragande faktor till att många fortsätter trots graviditeter och med små barn.

Jag menar, vi har inte varit världsbäst i Sverige i alla dagar heller. Minns att man gärna rökte bilen med ungarna när jag var lite, kan känna lukten av när morsan tände en cigg med tändsticka än idag.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • xXMaLoXx
    Muminstjej skrev 2011-06-09 23:01:31 följande:
    Det har du rätt i, det var inte många år sedan vi rökte överallt i Sverige heller. Men i Danmark borde dom ju veta bättre idag tycker jag. Men det är ett annat land, annan tradition och kultur. Dom ser ju på det på ett annat sätt... Det verkar inte vara lika "hypat" som här i Sverige. Tyvärr! Men det kanske kommer... Hoppas jag! För alla barns skull.
    Det känns som att danskarna "vågar" njuta mer av livet än här i Sverige, på både gott och ont.

Kan ge mig fan på att deras drottning hade kunnat dansa på strippklubb utan att någon brytt sig^^
  • xXMaLoXx
    Muminstjej skrev 2011-06-11 11:24:17 följande:
    Jag tycker danskar verkar ganska dumma. Iallafall dom jag träffat.
    Jag har träffat rätt mycket danskar, och inte uppfattat en enda av dem som särskilt dum. Däremot mer avslappnade och inte så brydda. Men det kanske är samma sak?^^
  • xXMaLoXx
    miamisan skrev 2011-06-12 07:47:39 följande:
    Hon röker i alla fall som en bortsbindare Tungan ute
    Att hon gör.....och ingen jävel bryr sig. Men här i Sverige jagar vi kungen som om han vore paria, bara för att han råkar vara mänsklig^^
    jelica83 skrev 2011-06-12 13:23:14 följande:
    xXHecateXX -> Du har rätt i att danskar verkar njuta mer av livet, det är bla en stor kafékultur i DK som inte finns i Sverige. Och danskar är också mer avslappnade, kungahuset är mer folkligt och inte lika stelt som i Sverige.

Iaf, det jag ville komma till är att allt man ser på tv inte är sant! ;) Det är synd att danskar ska uppfattas på ett visst sätt pga UM när det finns så mycket mer bakom kulisserna. Jag älskar den danska kulturen med kaféliv, rättframheten och den coola attityden som råder :)
    Den uppfattningen har jag också fått. Jag var med min far till Danmark mycket när jag var liten, på motorcykelresor. Ofta var jag med på puben på kvällarna och alla blev liksom barnvakter...haha. Inte på något rättframt eller påträngande vis, utan ren vänlighet. Mycket mer gemytligt än om du skulle gå på krogen i Sverige, där du för det första aldrig skulle kunna ha med dig ett barn.

Jag tror att folk är rätt medvetna om att UM inte speglar personligheten eller attityden hos ett helt land.
  • xXMaLoXx

Jag fick lite kräkreflexer när jag såg hur det såg ut där hemma. Jag ska aldrig mer säga att vi har det rörigt hemma, för att det ligger leksaker från sonens rum ända in på muggen...haha.

På uteplatsen så låg det hundskit i stora högar och sen ett helt rum fullt av kattskit. Skiten är ändå inte det värsta (det går att ta upp som sagt), utan jag tänker allt piss som sjunkit ner i golvmattan och på väggarna :S. Det kan inte vara hälsosamt för någon människa att vistas därinne om det inte saneras....ordentligt.

Jag måste dock komma till killens försvar, han verkade iaf  ha v i l j a n att göra något åt det, och förståelsen för att det inte är helt ok att bo sådär...oavsett om man har barn eller inte. Hon verkade dock bli grinig när han ställde lite krav och tyckte att hon kunde göra lite mer när han jobbade. Sen går det överstyr, och lägenheten blir en sanitär olägenhet....tragiskt.

Svar på tråden Unga mödrar Danmark