miamisan skrev 2011-06-12 07:47:39 följande:
Hon röker i alla fall som en bortsbindare

Att hon gör.....och ingen jävel bryr sig. Men här i Sverige jagar vi kungen som om han vore paria, bara för att han råkar vara mänsklig^^
jelica83 skrev 2011-06-12 13:23:14 följande:
xXHecateXX -> Du har rätt i att danskar verkar njuta mer av livet, det är bla en stor kafékultur i DK som inte finns i Sverige. Och danskar är också mer avslappnade, kungahuset är mer folkligt och inte lika stelt som i Sverige.
Iaf, det jag ville komma till är att allt man ser på tv inte är sant! ;) Det är synd att danskar ska uppfattas på ett visst sätt pga UM när det finns så mycket mer bakom kulisserna. Jag älskar den danska kulturen med kaféliv, rättframheten och den coola attityden som råder :)
Den uppfattningen har jag också fått. Jag var med min far till Danmark mycket när jag var liten, på motorcykelresor. Ofta var jag med på puben på kvällarna och alla blev liksom barnvakter...haha. Inte på något rättframt eller påträngande vis, utan ren vänlighet. Mycket mer gemytligt än om du skulle gå på krogen i Sverige, där du för det första aldrig skulle kunna ha med dig ett barn.
Jag tror att folk är rätt medvetna om att UM inte speglar personligheten eller attityden hos ett helt land.