Inlägg från: livet med barn |Visa alla inlägg
  • livet med barn

Unga mödrar Danmark

Ts Mamma skrev 2010-06-07 10:09:25 följande:
    De sa i Torsdags när de visar vad som kommer i nästa avsnitt att Hannah gör det...
    ah okej =/, jag missade i torsdags, glömmer bort när det går osv hehe =).
    ~ William 13/2 ~
  • livet med barn
    Ts Mamma skrev 2010-06-07 10:20:21 följande:
    Jag har det på stående inspelning på boxen... Så kollar jag på det när sambon duschar å ungarna somnat...
    smart =), jag ska nog fixa det så jag också =), jag gör det ibland men har inte fixat det varje dag :P men får göra det =)
    ~ William 13/2 ~
  • livet med barn
    Ts Mamma skrev 2010-06-07 13:05:57 följande:
    Det var när hennes kilel hade flyttat hem till hennes Mamma och drog på fest när hon kom hem...

De berättade då i alal fall att hennes Mamam har en hjärnsjukdom som gör att kroppen bryts ner, för 6½ år sa läkarna att hon hade max 5 år kvar att leva, hon var sängliggande när Hannah var hemma och då berättade Hannah att det var jobbigt att se sin Mamma så sjuk och veta att hon lever på "lånad tid".  Efter det ändrade jag uppfattning om henne, för helt pllötsligt känns det logiskt att hon vill kramas och allt för imorgon är det kanske för sent...
    har faktiskt inte tänkt på det innan men det är ju såklart därför dom vill kramas mkt och så, jag ser också på dom på ett helt annat sätt nu =)
    ~ William 13/2 ~
  • livet med barn

jag förstår inte varför dom inte skyddar sig? eller varför hon inte vill göra abort, det är ju som jakob säger, dom har sina utbildningar och skola nu det funkar ju inte för dom, det är väl bättre att dom tar det senare nu när dom verkar ha fått en bra relation igen, hon verkar tro att en relation blir bättre genom att skaffa barn

~ William 13/2 ~
  • livet med barn
    xXMaLoXx skrev 2010-06-09 17:29:47 följande:
    Det kan ju vara för att hon tidigare har förlorat barn. Det kan ju dyka upp funderingar som att det kanske är sista chansen os v, tar jag bort det nu så kanske jag inte ens kan bli gravid senare.
    jo självklart tänker hon jätte mkt på det men som jakob säger, dom pluggar nu det fungerar inte och jag tror inte det är sista chansen för henne men i slutändan gör ju alla som dom vill
    ~ William 13/2 ~
  • livet med barn
    With a devilish smile skrev 2010-06-09 17:33:31 följande:
    Vill inte Jacob ha barn borde han tänkt på skydd , för han måste ju vetat om hon var oskyddad.Sen att hota med att lämna tycker jag är lite överdrivet , jag kan förstå att hon inte vill genomgå en abort med tanke på att hon haft missfall & förlorat en dotter. 
    Utbildning kan man ta i tu med i efterhand om det krävs faktiskt .

Sen måste jag bara påpeka , vem f-n har en scooter inomhus haha :P 
    jo självklart är det säkert jätte jobbigt, och vem vet dom kanske faktskt skyddade sig men att det inte funka för den gången, vi får inte glömma bort att preventivmedel bara är 98% säkra eller hur det är.
    ~ William 13/2 ~
  • livet med barn
    Nifelheim skrev 2010-06-09 18:18:52 följande:
    Förvånad Jag fattar inte att han stoppar in k*ken utan skydd om han inte ville ha barn.
    vi vet ju inte om dom INtE skyddade sig!
    ~ William 13/2 ~
  • livet med barn
    längtan09 skrev 2010-06-12 11:45:05 följande:
    Vore det min sambo skulle han få veta att han lever eller så skulle han kunna flytta ut sina saker. Alla föräldrar är trötta, och då får man turas om. T. ex sambon får alltid sova på natten eftersom han ska jobba, men han får ta kvällen istället. Skulle han tycka att han bara ska "hjälpa till" på helgen så skulle jag bli förbannad.
    håller med!
    vi gör som ni, sambon får sova på natten men sen får han natta prinsen istället.
    och på helgen sover vi varannan natt var (oftast får vi sova hela natten ändå då sonen sover hela natten) och den som tagit nattpaset får sovmorgon 
    ~ William 13/2 ~
  • livet med barn

hoppas soc tar hannas dotter!!! börja helgen med att supa och utan barnvakt! idiot! säger jag bara (min åsikt!)

~ William 13/2 ~
  • livet med barn
    tweenies skrev 2010-06-16 21:45:04 följande:
    Det tycker jag är lite hårt, att hon började med att festa/fira att hon får komma ifrån mödra hemmet gör inte henne till en dålig mamma. Och dom hade en nykter barnvakt. Vad tar ungen för skada av att dom sitter där, om hon sover vill säga.. Fast självklart så skulle hon kanske väntat med att fira till hon fick flytta in på riktigt. Inte så bra med att börja med att supa när det bara är på prov.
    okej, men som jag skrev så var det min åsikt och menade alltså att det inte är andras utan som sagt min egen och den får jag ha. och du får såklart ha din =)
    ~ William 13/2 ~
  • livet med barn
    AmandaBrun skrev 2010-06-17 10:14:20 följande:
    Alltså. När Hanna torkade sin dotter i ögat med en skitig kökshandduk samtidigt somhon stog med sin tända cigg i munnen ville jag bara sjunka genom soffan.

Lågvattenmärke.
    samma här, inte konstigt att dottern får ögoninflamtation, eller ja det beror säkert inte på henns rökning men den lär väl inte vara skönare att ha när mamman står å röker henne i ansiktet i princip?
    ~ William 13/2 ~
  • livet med barn
    AmandaBrun skrev 2010-06-17 10:18:39 följande:
    Är det inte så att om man röker under en graviditet att risken för att ens barn får astma ökar?

Jag kan ha fel
    om inte lär den väl bli värre när barnet är fött och föräldrarna röker inne
    ~ William 13/2 ~
  • livet med barn
    AmandaBrun skrev 2010-06-17 10:21:02 följande:
    Ja det måste man väl vara hjärndöd för att inte fatta eller?
    ja det lär man vara om man inte fattar det
    ~ William 13/2 ~
  • livet med barn
    annakohler skrev 2010-06-18 13:48:49 följande:
    ja det är säsong 3 som går på tv just nu
    vad heter stine i efternamn? eftersom att du hade henne på facebook
    ~ William 13/2 ~
  • livet med barn
    Jossanjo skrev 2010-09-05 14:18:08 följande:
    Hej, har inte följt tråden eller serien noga eller något men har en fråga, har hört att Stine som har barnen isabelle och benjamin har hamnat i fängelse för att hon skakat sin son. Och att han mest troligt har blivit blind till följd av detta. Stämmer det?
    det är inget som visats
    ~ William 13/2 ~
Svar på tråden Unga mödrar Danmark