Inlägg från: Elins mamma 2010 |Visa alla inlägg
  • Elins mamma 2010

Unga mödrar Danmark

Pillarbox skrev 2010-06-07 11:01:26 följande:
    ja lite irriterande var det men inte så mkt. Blev mer irriterad på folk som klagade på reklamen i kommentarerna. Jag var mest lycklig över att få chansen att se  hela serien från början utan att betala =)
    ja det är ju lyxigt förstås
    Bebis i magen - BF 4 september
  • Elins mamma 2010
    Ts Mamma skrev 2010-06-07 12:42:55 följande:
    Precis. Mycket, nästa för mycket känns som om det handlar om bra TV bara än att framställa dem som "duktiga unga mödrar"...
    ja de vill väl bara ha så många tittare som möjligt. Det betyder ju fler företag som vill göra reklam i samband med programmet och det i sin tur betyder ju money money...
  • Elins mamma 2010
    sasssyy skrev 2010-06-07 12:53:26 följande:
    japp..hon som visade hela rövskåran när Hanna åkte till mödrahemmet.. visserligen inte med mening men det var lite mer än jag ville se.. lågt skurna byxor på en kvinna i den åldern känns så fel...

snacka om OT... sorry
    jag tyckte synd om henne då...
  • Elins mamma 2010
    Ts Mamma skrev 2010-06-07 13:51:29 följande:
    livet med barn skrev 2010-06-07 13:35:15 följande:
    har faktiskt inte tänkt på det innan men det är ju såklart därför dom vill kramas mkt och så, jag ser också på dom på ett helt annat sätt nu =)

Tror ni inte det kan ha att göra med att hon hamnade på ett hem också?

Det slog mig när det visades att på så vis "tvingas" hon "växa upp" för till skillnad från de andra så kommer hon inte ha stöd av sin Mamma jätte länge till och även om hon lever länge till så blir det kanske lätt så att hon tar hand om henne också istället eftersom hon är så sjuk?

Jag vet inte men det känns som mest logiskt i henens fall då hon ju faktiskt är en väldigt bra Mamma i mina ögon, speciellt med tanke på vad man ser de andra göra (läs Inge... )...
    Inge ja.. blev riktigt rädd när hon sa att hennes dotter minsann har det mycket bättre utan en pappa och att de är starkare när det bara är hon och dottern eller hur hon nu sa.. många pappor (och mammor förstås) är ju inte lämpliga för att vara föräldrar men Inge verkar ju inte ens vilja ge den här killen en chans! Eller har han varit med i serien tidigare, har jag missat nåt? verkar han olämplig?
  • Elins mamma 2010

Nu sa ju speakerrrösten fel, det är ju Stines svärmor som är med på förlossningen, inte hennes styvmor...

• Elins mamma 2010
    Anonyhm skrev 2010-06-07 17:23:36 följande:
    och vad FAN håller de på med? Varför får inte Hanna ha sin mobil? Det är väl inte mobilen det handlar om. Om hon nu vet vad problemet är och slutar vara upptagen av mobilen så måste hon väl få ha en?  Det börjar fanimej likna trackasserier av stackars Hanna. 
    undrar vad mödrarhemmet tycker om att Hanna blir filmad för tv-programmet. Kanske är det till nackdel för henne?
  • Elins mamma 2010
    Dallandra skrev 2010-06-07 20:22:50 följande:
    Jag tycker också att det var väldigt respektlöst att sitta i kyrkan och håna nattvarden och hela dopet. Även om man inte är troende så får man allt ta och visa respekt för dem som tror, specielt när man väljer att döpa sina barn och man befinner sig i kyrkan. Kan man inte göra den " uppoffringen" ska man inte döpa sina barn. Jag trodde att pappa skämtade först när han sa att han skulle ha t-shirt för att han frös men det är klart, en t-shirt är ju mycket varmare än en kostym, man kan ju absolut inte ha jacka över kostymen   Nä vad ska man säga om hans och den ena av faddrarnas klädsel....

Jag tror att det ligger en hel del bakom beslutet om att ev, ta Hannas barn i från henne, mycket som vi inte får se och vi får bara se hennes version av det hela. Men jag hoppas att hon överbevisar dem så hon får behålla sin lilla tös.

Ja jösses vad blå  Stines lille pojk var
    jag håller med dig.
  • Elins mamma 2010
    Ts Mamma skrev 2010-06-08 09:26:02 följande:
    Nu har jag äntligen hunnit se gårdagens avsnitt...

HANNAH: Jag förstår till viss del att mobiel är ett "problem" för henne men jag tycke rinte det är en anledning till att ta Cecilya ifrån henne. Hur som helst tycker jag hon växte ännu mer i gårdagens avsnitt, inte minst för att hon helt la bort telefonen, även om jag kan tycka att Mödrahemmet borde uppmuntra henne att ha kontakt med sina vänner - men inte via SMS - annars kommer hon bli väldigt ensam när hon kommer ut igen och jag vet inte om det egentligen är så mycket bättre...

LINE: Jag tror hon har ett redigt humör under den där försynta fasaden. Hon känns som hon har koll på läget, fast hon inte ger sken av det sen tror jag att hon har otroligt mycket stöd hemmifrån och hon känns trygg på något konstigt sätt i sin situation.

Hennes kille tycker jag bara synd om, han är ju inte Pappan till barnet, jag förstår att han inte ville med från början men jag förstår inte varför hon övertalade honom.

TVILLINGMAMMAN: Vad heter hon egentligen???? Minns aldrig...

Kändes aningens patetiskt att skratta under dopet av sina barn och skämta om nattvarden, för att inte tala om karln som kom i T-shirt till sina barns dop. Men hon verkade endå ha fixat allt på ett bra sätt tycker jag. Smart drag att låta de andra ta med sig maten...

STINE: Ja, hon var duktig under förlossningen, det tycker jag verkligen. Stackars liten vad blå han var när han kom ut, men det såg nästan ut som Isabella var lika blå då hon föddes på det de visade från den förlossningen, eller?!

Sen stör jag mig också på speakern som svammlar och pratar i nattmössan....
    Tvillingmamman har det vanliga UM-namnet Kristina...
  • Elins mamma 2010

Ikväll skulle det handla om den där mamman som har en dotter som heter maja (heter inte hon också Kristina??) jag tycker hon är tristare än de andra, varför vet jag inte... vad tycker ni?

Svar på tråden Unga mödrar Danmark