• TeAmo

Postafen mot åksjuka?

Jag kan bli grymt åksjuk lätt när jag åker bil/buss/tåg etc.
    Sitter jag stilla hela tiden och konsenterar mig på att titta ut så brukar det gå bra.. dock så drar alla mina polare på kryssningar hela tiden, och jag får alltid tacka nej.
    Jag har aldrig åkt på kryssning, just pågrund av min åksjuka.

Ni som lider mycket av åksjuka - känner ni av när ni åker kryssning?
    Hjälper Postafen till 100%?

Har jag väl klivit på båten så kommer jag ju inte av den.. Så tipsa gärna om medicin som hjälper!

• Svar på tråden Postafen mot åksjuka?
  • Anonym

De har funkat för mig, men jag blir jättetrött och dåsig av tabletterna och om det blir likadant för dig så är det kanske inte så kul att vara på kryssning.

• Lussekatten87

Ja,den har hjälpt mig till 100% flera gånger!!
    Åt den när jag skulle åka X2000 köpenhamn-Stockholm T/R.

Men glöm inte att ta den 1 timme innan avfärd!

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • TeAmo

Oh, det finns alltså hopp :D Jag orkar inte gå och undvika kryssningar och annat kul pågrund av en sån sak.

Hur många har ni tagit? Ska man ta en först, och sen en till efter 12 timmar?
    Eller ska man ta flera på samma gång för att få bäst effekt? =)

• TeAmo

Oh, det finns alltså hopp :D Jag orkar inte gå och undvika kryssningar och annat kul pågrund av en sån sak.

Hur många har ni tagit? Ska man ta en först, och sen en till efter 12 timmar?
    Eller ska man ta flera på samma gång för att få bäst effekt? =)

• Anonym (fröken åksjuk)

Man blir trött och dåsig av tabletten som tidigare sagts och jag skulle inte rekommendera att åka på kryssning och ta den. Däremot psykiskt eller ej vill jag påstå att apotekets åksjukeband funkar...i alla fall ett tag. Och skulle du bli dålig kan du alltid ha postafen med dig, så tar du en sån.

Värt att pröva,

• Lussekatten87
    TeAmo skrev 2009-12-01 23:19:25 följande:
    Oh, det finns alltså hopp :D Jag orkar inte gå och undvika kryssningar och annat kul pågrund av en sån sak.Hur många har ni tagit? Ska man ta en först, och sen en till efter 12 timmar?Eller ska man ta flera på samma gång för att få bäst effekt? =)
    Jag har ju inte åkt båt när jag tagit.Bara varit ute och åkt i 6 timmar eller så.
    Man skall ta en tablett var 12.e timme för att ämnet ska utsöndras hela tiden.
    (¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Miss Skellington

Funkar bra så länge jag håller mig på land. Blir inte så åksjuk i bil/buss och har inga problem alls med tåg. Är däremot grymt sjösjuk. Blir illamående på färjan mellan Helsingborg och Helsingör. Visst lindrar det med Postafen men 100% hjälper den inte för mig.

Svar på tråden Postafen mot åksjuka?