• snillis

kiss i skumgummimadrass - bra tips sökes!

Det händer såklart att barnen kissar i sängen och vi brukar vara väl preparerade med plastad frotté men i natt hade vi glömt båda blöja och frotté (sååååå klantigt jag vet).
    Har för mig att jag läst någongång om nåt spray för att ta bort kiss i madrasser. Någon som vet?

Tack på förhand!

• Svar på tråden kiss i skumgummimadrass - bra tips sökes!
  • snillis

Tack tips men jag vill nog helst ha nåt som gör rent och inte bara tar bort lukt

Någon mer?

• MammaMiia88
    snillis skrev 2009-12-02 14:22:35 följande:
    Tack tips men jag vill nog helst ha nåt som gör rent och inte bara tar bort lukt Någon mer?
    går de inte att tvätta madrassen för hand i duschen? om man gör de på morgonen så måste de nog hinna torka tills kvällen:) annars vet ej...funderar faktiskt oxå på de där nu när vi snart ska börja vänja av storkillen blöjan
  • snillis
    MammaMiia88 skrev 2009-12-02 14:24:11 följande:
    går de inte att tvätta madrassen för hand i duschen? om man gör de på morgonen så måste de nog hinna torka tills kvällen:) annars vet ej...funderar faktiskt oxå på de där nu när vi snart ska börja vänja av storkillen blöjan
    Det är en dubbelsängsmadrass så den är MEGASTOR såklart
  • MammaMiia88
    snillis skrev 2009-12-02 14:24:54 följande:
    Det är en dubbelsängsmadrass så den är MEGASTOR såklart
    aha..ojdå! :(, jadu...lägg den ute o spola av med vattenslangen^^, nej skojja bara...
    hoppas nån vet något tips!
  • banansmoothie

Om ni bor i hus eller har gård, ta ut madrassen på gården och skölj av med vattenslangen. Jag vet att det är vinter men ändå. Mitt bästa tips, jobbigt men det fungerar.

• snillis

Ja, det är ju lite opraktiskt att dra ut madrassen på gården nu. Om inte annat så jädrigt kallt

Men är det ingen som hört talas om den där sprayen?

• MammaMiia88

vanish oxi action för soffor o mattor kankse man kan ta? det är ett spray som skummar typ.
    hmmm

• Tanka

Kanske lägga en balja under fläcken, hälla över såpavatten i en jämn stril och låta madrassen "passera" vattnet (skumgummit torde vara ganska genomsläppligt) ner i baljan? Tyckte det lät bra i teorin.. ;)

Svar på tråden kiss i skumgummimadrass - bra tips sökes!