• Mosaik

Lätt dataspel till 5-åring

Jag tänkte höra med er om ni sitter inne med några superbra dataspel till era barn.
    Vi skulle vilja köpa ett lätthanterligt och bra till sonen.
    Det behöver kunna spelas med hjälp av 1-2 knappar, kanske nån mer, jag vet inte.
    Musfunktionen är för svår.
    Det får gärna innehålla tecken, det får gärna vara ett lärspel men även nått helt simpelt som han bara kan spela.

Tacksam för tips av alla dess slag.

God Jul på er

*stolt mamma*
  • Svar på tråden Lätt dataspel till 5-åring
  • Mosaik

Tack för era tips, jag ska kolla upp detta.
    Tidigare har W spelat endel på papunet.net/spel och bla grodspelet funkar fint men inte så kul att spela samma år ut och år in. Han har tröttnat, precis som andra barn gör.

Vi har faktiskt funderat på att testa ett Wii, finns det superlätta och bra spel till det?
    Det finns väl nått man kan göra rörelser till och sånt va?

Vi har funderat på en "my first laptop" till honom, men de värkar för kompilcerade ändå, små displayer mm.

Vi har pratat med arbetsterapeuten(oj hur stavar man till det?) och hon tipsade då om papunet, och sa att vi kunde få komma till hjälpmedelscentralen och se om vi kan hitta nått bra tangentbord eller nån annan slags mus till honom.
    Men det räcker ju inte, spelet i sig måste ju också vara tillräckligt bra.
    Men vi skall helt klart kolla upp dessa alternativ.

Tack för att ni tagit er tid

*stolt mamma*
  • Mosaik

Det behöver inte vara lärorikt, men det gör inget om det är det Bara det går att spela och han får ut nått av det. Och det får han ju bara han klarar av det.

Kanske får titta lite närmare på Wii, det blir ju lite dyrt eftersom vi inte har boxen ens, men tur att det är jul, då kan man ju fjäska lite för far och mor-föräldrar kanske?

Tack

*stolt mamma*
  • Mosaik
    Stargirl skrev 2009-12-03 11:09:16 följande:
    5 åringar klarar vanliga dataspel utan problem. Vi har Wii och Xbox och våra söner har grejat kontrollerna bättre än sin pappa redan innan de fyllde 5 år.
    Okej då vet jag vad de klarar....
    *stolt mamma*
  • Mosaik

Stargirl: Är det de där som brukar stå uppställda i leksaksaffärn? Oranga eller nån annan färgglad färg?
    Har kollat på dom nån gång, kommer dock inte ihåg hur spelet var men det vore kanske nått faktiskt.
    Tack för förslaget.

*stolt mamma*
  • Mosaik

Ingen fara, lätt att missa.
    Men hm, man blir lite på sin vakt bara, senast igår fick jag höra att "barn blir bara så dumma som man gör dem" tydligen

Tack för allas era tips, den där burksidan var ju värkligen kanon!
    Tack

*stolt mamma*
  • Mosaik

Vart köper man kalle kunskap, lekstugan?

Kanske blir till att sattsa på ett Wii trotts allt.
    Ska googla lite priser o sånt

Tack

*stolt mamma*
  • Mosaik

Å, den värkade ju jättesmart. Har ni den?
    Den kanske skulle funka för Wille, kan man få den utskriven?

Tack igen

*stolt mamma*
Svar på tråden Lätt dataspel till 5-åring