• Stargirl

Lätt dataspel till 5-åring

5 åringar klarar vanliga dataspel utan problem. Vi har Wii och Xbox och våra söner har grejat kontrollerna bättre än sin pappa redan innan de fyllde 5 år.

• Stargirl
    Colapolarn skrev 2009-12-03 12:16:24 följande:
    Nä, hon har nog missat vart tråden ligger. Det kan vara lätt hänt.
    Jag missade......sorry. Såg bara rubriken....inte meningen!

Det finns enkla TV spel som säljs av de stora leksaks kedjorna. Det är en konsoll med olika spel som ska vara väldigt enkla med få och logiska knappar på kontrollen. Inte så dyra heller. Ngn som minns vad de heter`. De brukar finnas med i julkatalogerna som kommer nu.
  • Stargirl
    Colapolarn skrev 2009-12-03 15:56:32 följande:
    Stargirl: Kanske v.tech eller v.smile. Sistnämnda ska lillan här få till jul, det kanske kan vara något för ts ja! Jag vet ju inte hur det funkar, men ska vara enklare för de lite mindre barnen. Lillan här som ska få det är snart fyra år.
    Vtech heter det nog. Sonen brukade spela det hos en kompis då han var runt 3 år. Det var lite svårt då men helt klart anpassat för mindre barn, kompisen var runt 4 år. Så det passar säkert för TS.
  • Stargirl
    William o Ronjas mamma skrev 2009-12-03 16:10:31 följande:
    Stargirl: Är det de där som brukar stå uppställda i leksaksaffärn? Oranga eller nån annan färgglad färg?Har kollat på dom nån gång, kommer dock inte ihåg hur spelet var men det vore kanske nått faktiskt.Tack för förslaget.
    Ja precis. Orange var den jag sett men jag tror det finns även andra färger. Sorry igen....inte meningen att förska "skryta" i inlägget innan- Jag såg inte var inlägget låg.
Svar på tråden Lätt dataspel till 5-åring