• kixan

Var är det varmt nu? (Åka utomlands över jul)

Vi tänkte försöka hitta en sista minuten över jul, men jag har dålig koll på var det är nog varmt just nu, det ska gärna vara som svensk högsommar om inte ännu varmare. Asien går nog tyvärr bort då det känns som att det blir för dyrt att åka dit, även med sista minuten, vi har en begränsad budget (runt 10-15.000). Det verkar finnas rätt många resor till Gran Canaria, hur är vädret där runt jul?
    Annars lutar det nog åt Egypten, där borde det väl vara rätt varmt nu?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 15:45
    En till fråga: Går det att dra ut till Arlanda och hitta superbillig sista minuten där om man är beredd att åka anytime? Har för mig att det har funkat så för i världen, men jag vet inte hur det är nu.

• Svar på tråden Var är det varmt nu? (Åka utomlands över jul)
  • Susanne905

Av de två skulle jag välja Egypten tror jag då det på kanarieöarna inte är tillräckligt varmt för min smak (runt 20).

• Fe73

Min kollega kom fr Eypten förra veckan...kanonväder hela veckan 25-30grader molnfritt.

• kixan

Ingen som vet nåt om hur det är med att köpa och dra direkt från Arlanda?

• abnocto

Hade nog valt södra Gran Canaria då nätterna kan vara kalla i Egypten plus att det blåser där.

• abnocto

Vet inte om budgeten var din totala eller per styck. Ving har sänkt sina priser idag så du kan hitta billigare där. Även Apollo har sänkt priser men jag tror Ving vinner idag

• Åsa Ystad

En kollega till mig bokade till Jordanien för 2.000:- (ospec). Där är 22 grader varmt nu.

• kixan

Abnocto: Total budget är det (men vi kan nog tänja på den lite till om nödvändigt, vi skippar julklapparna i år). :) Har i dagarna sett flera resor till Thailand, 2 veckor ospecat för runt 5000:-/pers, så dit blir det förhoppningsvis, håll tummarna för att det finns sådana om 2 veckor också när vi kan ta oss iväg. Tack för tipset om gran canaria också, det lutar väl åt det om vi inte hittar nåt till Thailand.

• Elli47

Åsa Ystad skrev 2009-12-08 15:51:40 följande:

En kollega till mig bokade till Jordanien för 2.000:- (ospec). Där är 22 grader varmt nu.
    Åh, Jordanien är underbart! Vi var där i januari och blev totalförälskade i landet! Helt underbart!
Svar på tråden Var är det varmt nu? (Åka utomlands över jul)