• jmynt

Fått diagnos PCO

har du gått upp i vikt senaste tiden det kan förvärra......jag har pcos det som kännetecknar den här hormonstörningen är ofatst oregelbunden eller utebliven mens, ökad kroppsbehåring eller acne, ofta övervikt, för mycket manligt könshormon och många små äggblåsor på äggstockarna........

har de tagit några prover på dig eller bara gjort ultraljud?

ivf så kan jag lungna dig med att det finns hjälp att få om du vill bli gravid så tycker jag att du ska be en gynekolog skriva ut pergotime till dig annars är provera bra om du bara vill ha regelbunden mens, p-piller gör att mensen blir regelbunden oxo. men varken provera eller p-piller ger någon ägglossning......att gå ner i vikt kan oxo hjälpa. Jag blev gravid helt på egen hand efter att ha gått ner 20 kg, men om man inte är över viktig så är det nog bättre att prata med gyn.

min dotter är 6 månader och jag ska nu börja äta pergotim för att få ett syskon till henne

• jmynt

pergotime är ägglossnings-stimulerande men jag tycker att du ska boka en tid på gyn och be dem kolla dina hormonnivåer för dina problem kan ju bero på nåt helt annat......

• jmynt

när jag vart gravid åt jag inga hormoner eller nåt annat, det finns annat än hormoner om man vill bli gravid oxo, munkpeppar är ett naturläkemedel googla och läs lite om det, det finns de som har haft bra hjälp av bidrottninggele som oxo är ett naturläkemedel........Jag vet precis hur det är att inte "tåla" hormoner.......men för mig gäller det inte alla tack o lov .......pergotime äter man ju bara fem dagar/cykel vet inte alls hur det är med biverkningar och så men det finns massor med info om man tittar lite i trådarna här i forumet........lycka till nu

Svar på tråden Fått diagnos PCO