• katrina

Fått diagnos PCO

Man behöver inte vara överviktig för att ha PCO. Tillhör själv dom som är normalviktiga. Man kan ha olika "allvarlig" PCO. Behöver nog ta blodprover för att se hur det står till med hormonerna. Massa olika hormoner som har med detta att göra. Grovt kan man nog dela upp dem i manlig aoch kvinnliga. När mina prover togs kunde man sammanfatta det i att jag hade för låga kvinnliga könshormoner, men inte för höga manliga. Hade jag dessutom haft för höga manliga hade ju symtomen varit värre.

På din beskrivning kan man ju fundera på om du nyligen drabbats av PCO, eftersom mensen varit så regelbunden innan? Jag vet inte om man kan få det när som helst i livet, eller om det är medfött. Hoppas du hittar den info du behöver, det bästa är om du vänder dig till doktorn igen med dina frågor! Lycka till!

• katrina

Förresten, du behövde lite posivia toingångar, dom kommer här:)
    När första chocken lagt sig, så kan det bli riktigt bra. Alla är vi olika och har olika symtom, alla har inte värsta sorten! Många av oss kan får barn, själv har jag två:) Det finns bra behandlig att få, när man vill ha barn. Annars behandlas medn med p-piller för att hålla äggstockarna i schack. Och det är positivt att du inte är överviktig! Personer med övervikt rekommenderas att gå ner i vikt, och det är svårt när man har PCO. Så jag tycker du har oddsen på din sida!

Svar på tråden Fått diagnos PCO